Μια νέα κούρσα, που κατά κάποιον τρόπο θυμίζει τον ανταγωνισμό ΗΠΑ – ΕΣΣΔ για την κατάκτηση του διαστήματος, φαίνεται ότι βρίσκεται σε εξέλιξη. Οι Αμερικάνοι είναι αυτοί που παίρνουν τώρα «κεφάλι», έναντι των Ευρωπαίων (βλ. Bugatti*) με το supercar SCC Tuatara να επιτυγχάνει την εξωπραγματική τελική ταχύτητα των σχεδόν 533 χιλιομέτρων ανά ώρα.
Η ταχύτητα ασκούσε ανέκαθεν και απ΄ ότι φαίνεται θα εξακολουθήσει να ασκεί γοητεία στους λάτρεις των τροχών – και οι προσπάθειες για όλο και υψηλότερες ταχύτητες από τροχοφόρα οχήματα / αυτοκίνητα που κινούνται σε δημόσιους δρόμους φαίνεται ότι δεν θα σταματήσουν ποτέ.
Στο πλαίσιο αυτό, ένα σαββατιάτικο πρωινό στις αρχές Οκτωβρίου, οι άνθρωποι της SSC North America, μαζί με τον αναγνωρισμένο διεθνή οδηγό αγώνων, Oliver Webb, βρέθηκαν με το Tuatara σε μια ευθεία μήκους 7 μιλίων του αυτοκινητοδρόμου (State Route) 160 έξω από το Λας Βέγκας, προκειμένου να πραγματοποιήσουν την απόπειρα για ένα νέο ρεκόρ ταχύτητας. Το αποτέλεσμα ήταν ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ μέγιστης ταχύτητας για αυτοκίνητα παραγωγής 331,15 μίλια/ώρα (532,93 km/h), αλλά και καταγεγραμμένος μέσος όρος τελικής ταχύτητας οχήματος 316,11 μίλια/ώρα (508,73 km/h) κατά τη διάρκεια δύο διαδοχικών διαδρομών υψηλής ταχύτητας σε αντίθετες κατευθύνσεις. Έτσι, η Bugatti Chiron Super Sport 300+ που κατείχε το παγκόσμιο ρεκόρ με 304,77 μίλια/ώρα (490,48 km/h) χάνει την πρωτοκαθεδρία της.
Σημειώστε ότι σε αντίθεση με την Bugatti, η οποία κατέγραψε την ταχύτητα σε μία κατεύθυνση, η SSC πραγματοποίησε μετρήσεις και στις δύο κατευθύνσεις διαδοχικά για να αντισταθμίσει την αντίσταση του ανέμου, επιτυγχάνοντας ταχύτητες 301,07 μίλια/ώρα (484,52 km/h) προς τη μία πλευρά και 331,15 μίλια/ώρα (532,93 km/h) προς την άλλη - για να προκύψει τελικά ο μέσος όρος των 316,11 μιλίων/ώρα.
Εάν τώρα η τοποθεσία που επέλεξε η SSC North America δεν σας θυμίζει κάτι, θα πρέπει να πούμε ότι είναι το ίδιο μέρος όπου η Koenigsegg, με το Agera RS, έθεσε το δικό της ρεκόρ ταχύτητας 277,9 μίλια/ώρα (447,23 km/h) τον Νοέμβριο του 2017.
Η τεχνική προσέγγιση της SSC North America ήταν μεθοδική και εστιασμένη στην αξιοποίηση αφενός του εξαιρετικά χαμηλού συντελεστή οπισθέλκουσας του Tuatara, Cd=0,279 και αφετέρου της εκπληκτικής ισχύος των 1.750 ίππων. «Φτάσαμε πολύ κοντά στο να επαληθεύσουμε τους θεωρητικούς υπολογισμούς, κάτι που είναι εκπληκτικό όταν έχουμε να κάνουμε με τον πραγματικό κόσμο, σε έναν δημόσιο δρόμο.», δήλωσε ο Jerod Shelby, Διευθύνων Σύμβουλος της SSC.
Το παγκόσμιο ρεκόρ είναι ξεκάθαρο και επιβεβαιωμένο, ωστόσο, «Υπήρχαν σίγουρα και άλλα περιθώρια εκεί», δήλωσε ο Webb, μετά την κατάρριψη του ρεκόρ στο τιμόνι του. «Και με καλύτερες συνθήκες, ξέρω ότι θα μπορούσαμε να έχουμε πάει πιο γρήγορα. Καθώς πλησίαζα τα 331 μίλια/ώρα, η Tuatara ανέβηκε σχεδόν 20 μίλια/ώρα τα τελευταία πέντε δευτερόλεπτα. Εξακολουθούσε να τραβάει καλά. Όπως είπα στον Jerod, το αυτοκίνητο δεν είχε ακόμη εξαντληθεί. Οι εγκάρσιοι άνεμοι όμως ήταν αυτό που μας εμπόδισε να εξαντλήσουμε τα όρια του αυτοκινήτου.»
Εκτός από το ρεκόρ του "Ταχύτερου οχήματος παραγωγής" στον κόσμο, το SSC Tuatara κατάφερε επίσης να καταρρίψει τα παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας για:
«Ταχύτερο Flying Mile** σε δημόσιο δρόμο» με μέση ταχύτητα 313,12 μίλια/ώρα (503,92 km/h)
«Ταχύτερο Flying Kilometer** σε δημόσιο δρόμο» με μέση ταχύτητα 321,35 μίλια/ώρα (517,16 km/h)
«Επίτευξη υψηλότερης ταχύτητας σε δημόσιο δρόμο» με 331,15 μίλια/ώρα (532,93 km/h)
*H Bugatti είναι φημισμένη γαλλική μάρκα, κατασκευαστής σπορ υπερ-αυτοκινήτων, η οποία ανήκει στο Volkswagen Group
** Τα Flying Mile και Flying Kilometer είναι η μέση μέγιστη ταχύτητα ενός οχήματος σε δύο διαδρομές με αντίθετη κατεύθυνση μήκους ενός μιλίου (1,6 km) και ενός χιλιομέτρου, αντίστοιχα, η κάθε μια. Η ταχύτητα αυτή είναι λογικά μικρότερη από τη μέγιστη του ρεκόρ, καθώς η αντίσταση που έχει να υπερνικήσει ένα αυτοκίνητο, ακόμα και τέτοιας ισχύος είναι όχι μόνο υψηλή, αλλά και μεταβαλλόμενη – κατά κύριο λόγο, δε, σε αυτού του επιπέδου τις ταχύτητες έχει να κάνει με τον αέρα. Σημειώστε ότι αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης αυξάνεται εκθετικά, σε συνάρτηση με την ταχύτητα. Σημειώστε επίσης ότι ένα σύγχρονο επιβατικό αεροπλάνο απογειώνεται με πολύ μικρότερη ταχύτητα από αυτήν του νέου ρεκόρ που έθεσε το Tuatara.