Πηγαίνουν παντού, χωρίς να ρυπαίνουν, αλλά και χωρίς να επιβαρύνουν τον χρήστη τους με επιπλέον φορολόγηση, καθώς απαλλάσσονται – λόγω τιμής και ρύπων – από τον λεγόμενο εταιρικό φόρο. Ο λόγος για τα νέα plug in υβριδικά Jeep Renegade 4xe & Compass 4xe που τιμούν τη φήμη της μάρκας που καθιερώθηκε ως κορυφή στον τομέα του off road, ενώ προσφέρουν παράλληλα τις πλέον σύγχρονες ανέσεις σε οδηγό και επιβάτες.
Πραγματικότητα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου αποτελούν πλέον τα ολοκαίνουρια Jeep Renegade 4xe και Jeep Compass 4xe, που έρχονται να συνδυάσουν τη φιλικότητα προς το περιβάλλον, με τις παραδοσιακές αρετές των μοντέλων της εταιρίας που ταύτισε το όνομά της με οτιδήποτε κινείται εκτός δρόμου!
Το σλόγκαν, λοιπόν, “Go Anywhere, Do Anything” της φημισμένης Jeep, που αντικατοπτρίζει τις off road δυνατότητες των μοντέλων της, έχει απόλυτη ισχύ και για τα δύο νέα, επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα, τα οποία λανσάρονται όχι μόνο ως ικανά τετρακίνητα, αλλά και ως ιδανικά μεταφορικά μέσα και για την αστική καθημερινότητα, αφού το Plug-in Hybrid σύστημα τους θα προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική και αθόρυβη κίνηση - με μηδενικούς ρύπους και εξαιρετικά χαμηλό κόστος κίνησης - για τουλάχιστον 50 χιλιόμετρα.
Το «οικολογικό» μυστικό της επιτυχίας
Τόσο το Jeep Renegade 4xe όσο και το Jeep Compass 4xe διαθέτουν σύστημα κίνησης ίδιας φιλοσοφίας: κάτω από το εμπρός καπό – και στις δύο περιπτώσεις - συναντάμε έναν Turbo κινητήρα βενζίνης 1,3 λίτρων, με τον οποίο είναι συνδεδεμένος ένας μικρός ηλεκτρικός κινητήρας που λειτουργεί και ως γεννήτρια, ενώ στον πίσω άξονα έχουμε έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο διαφορικό (“e-axle”) που τροφοδοτείται από μια μπαταρία λιθίου 400 V / 11,4 kWh. Κατ’ αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η μετάδοση της κίνησης και στους 4 τροχούς – στοιχείο απαραίτητο για ένα αυτοκίνητο που κατατάσσεται στα ικανά εκτός δρόμου μοντέλα.
Η μπαταρία είναι αυτή που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζοντας ότι το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με αυτόν για 50 χιλιόμετρα και μπορεί να φορτίζεται, είτε κατά την κίνηση του οχήματος (με ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση ή με τη βοήθεια της γεννήτριας), είτε μέσω απλής οικιακής πρίζας, είτε - ακόμα καλύτερα - μέσω του αποκλειστικού συστήματος easyWallbox της Fiat Chrysler Automobiles.
Ο υπετροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας ανήκει στη νέα οικογένεια κινητήρων Global Small Engine (GSE) της Fiat Chrysler Automobiles, είναι δε διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις, με 130 ή 180 ίππους και μέγιστη ροπή 270 Nm, ενώ η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα, σε κάθε περίπτωση, φτάνει τους 60 ίππους και η ροπή του τα εντυπωσιακά 250 Nm, που είναι μάλιστα διαθέσιμα κατά την εκκίνηση, με το πρώτο πάτημα του γκαζιού.
Η συνδυασμένη ισχύς είναι 190 ίπποι στις εκδόσεις Limited και 240 ίπποι στις εκδόσεις Trailhawk και S και εξασφαλίζει κορυφαίες επιδόσεις και υψηλό επίπεδο οδηγικής απόλαυσης, με την επιτάχυνση 0-100 km/h να απαιτεί μόλις 7,5’’. Η τελική ταχύτητα θα αγγίζει τα 200km/h, ενώ στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση τα μοντέλα θα μπορούν να φτάνουν τα 130 km/h.
Τα δύο νέα Plug-in υβριδικά Jeep Renegade 4xe και Compass 4xe – που είναι τα ισχυρότερα Renegade και Compass που παρουσίασε ποτέ η εταιρία - δεν κάνουν λοιπόν συμβιβασμούς ούτε στον τομέα των επιδόσεων, αλλά ούτε και όσον αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητές τους, αξιοποιώντας στο μέγιστο την υψηλή απόδοση (έως 240 ίπποι), την προηγμένη τετρακίνηση (4xe) και την κορυφαία τεχνολογία. Ενώ την ίδια στιγμή προσφέρουν εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων (<50gr/km) και αντίστοιχα εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, απαιτώντας στον μικτό κύκλο του πρωτοκόλλου WLTP μόλις 2,1 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Αποδοτική λειτουργία
Ο οδηγός ενός Jeep Renegade 4xe ή ενός Compass 4xe μπορεί να επιλέξει με βάση τις προτιμήσεις του και τις συνθήκες κίνησης ένα από τα τρία διαθέσιμα προγράμματα λειτουργίας:
- “Hybrid”: Είναι το βασικό πρόγραμμα με το οποίο ξεκινά το αυτοκίνητο. Πρόκειται για το συνδυασμό και των δύο κινητήρων με στόχο τη βέλτιστη οικονομία και απόδοση σε κάθε είδους διαδρομή.
- “Electric”: Αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με μηδενικούς ρύπους, ιδανική για χρήση στα κέντρα των πόλεων. Αν πέσει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας ή αν ο οδηγός πατήσει μέχρι τέρμα το πεντάλ του γκαζιού το σύστημα περνά αυτόματα στη λειτουργία Hybrid.
- “E-Save”: Εστίαση στη διατήρηση του επιπέδου φόρτισης ή στην επαναφόρτιση της μπαταρίας (παρέχεται η δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας στο 80% με τη βοήθεια της γεννήτριας που είναι συνδεδεμένη με τον βενζινοκινητήρα)
Τέλος το σύστημα E-Coaching παρακολουθεί τον τρόπο οδήγησης του οδηγού ώστε να προτείνει και να εφαρμόζει την ιδανική διαχείριση ενέργειας.
Οι εκτός δρόμου δυνατότητες
Το Plug-in Hybrid σύστημα κίνησης των δύο νέων Jeep εξελίχθηκε για να προσφέρει με ιδανικό τρόπο την απαραίτητη για τις εκτός δρόμου αναζητήσεις του οδηγού τετρακίνηση. Η αυξημένη ροπή του ηλεκτροκινητήρα αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα των δύο μοντέλων, ενώ η εντελώς ανεξάρτητη διαχείριση της ροπής σε κάθε έναν από τους δύο άξονες προσφέρει απόλυτο έλεγχο – κάτι που δεν μπορεί να υποκατασταθεί από κανένα μηχανικό σύστημα.
Το σύστημα τετρακίνησης διαθέτει δύο προγράμματα λειτουργίας:
- 4WD Lock: «κλείδωμα» της τετρακίνησης σε ταχύτητες έως 15 χλμ./ώρα με συνεχή παροχή ροπής και στους δύο άξονες. Σημειώστε ότι ο εμπρός τοποθετημένος ηλεκτροκινητήρας/γεννήτρια παρέχει πάντα ενέργεια στον πίσω ηλεκτροκινητήρα ανεξάρτητα από τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας.
- 4WD Low: για ακραίες συνθήκες ώστε να αξιοποιούνται στο μέγιστο τα αποθέματα ροπής και των δύο κινητήρων σε δύσβατα εδάφη. Στην έκδοση Trailhawk η επιλογή “Rock” του Selec-Terrain μπορεί να επιλεγεί μόνο σε συνδυασμό με το 4WD Low.
Το σύστημα Jeep Active Drive Low συνδυάζεται με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain το οποίο περιλαμβάνει λειτουργία Hill Descent Control και δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει μία από τις παρακάτω 5 λειτουργίες, με βάση τον τύπο του εδάφους/οδοστρώματος στο οποίο κινείται, αλλά και με βάση τις γενικότερες συνθήκες:
1.Auto: η βασική λειτουργία, ιδανική για κίνηση στην άσφαλτο και βατές εκτός δρόμου διαδρομές.
2.Sport: έμφαση στις επιδόσεις. Το σύστημα διαφοροποιεί τη λειτουργία τόσο των των κινητήρων, όσο και του συστήματος διεύθυνσης και του κιβωτίου ταχυτήτων.
3.Snow: για καλύτερο έλεγχο σε συνθήκες εξαιρετικά χαμηλής πρόσφυσης (χιόνι και πάγος).
4.Sand/Mud: για μέγιστη πρόσφυση σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές (άμμος, λάσπη).
4.Rock (διαθέσιμη αποκλειστικά στην έκδοση Trailhawk): η συγκεκριμένη λειτουργία συνδυάζεται αποκλειστικά με την επιλογή 4WD Low και παρέχει τη μέγιστη πρόσφυση σε ακραίες εκτός δρόμου διαδρομές που πιθανά απαιτούν και υπέρβαση εμποδίων.
Δυνατότητες επιλογών
Τα Plug-in Hybrid Jeep Renegade 4xe και Compass 4xe, προσφέρουν μια πλήρη γκάμα εκδόσεων, καθώς και μια ευρεία λίστα επιλογών χρωμάτων και λύσεων εξατομίκευσης. Κοινό χαρακτηριστικό θα αποτελεί ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, με ιδιαίτερη έμφαση στα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), τα συστήματα πολυμέσων και βέβαια τη συνδεσιμότητα. Επιπλέον μέσω του νέου πακέτου υπηρεσιών Uconnect™ ο οδηγός απολαμβάνει μια σειρά έξυπνων εφαρμογών, όπως το My eCharge που βοηθά στη διαδικασία χρήσης και πληρωμής της φόρτισης σε δημόσια δίκτυα ή το My Uconnect smartphone που προσφέρει τη δυνατότητα να ελέγχου της φόρτισης της μπαταρίας, εντοπισμού σταθμών φόρτισης και ρύθμισης της θερμοκρασία του εσωτερικού, με την απομακρυσμένη ενεργοποίηση του κλιματισμού του αυτοκινήτου.
Πλήρης είναι και η λίστα των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), περιλαμβάνοντας εκτός των άλλων, ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας, επόπτευση τυφλής γωνίας, σύστημα αποτροπής σύγκρουσης, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού και ενεργό Cruise Control.
Ίδιοι και απαράλλαχτοι σε σχέση με τα αντίστοιχα «συμβατικά» μοντέλα οι εσωτερικοί χώροι των δύο νέων Jeep.
Πλεονέκτημα τιμής
Το Jeep Renegade 4xe είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις (Limited [190 PS], S & Trailhawk [240 PS]) στην ελληνική αγορά με τον τιμοκατάλογο να ξεκινά τα 41.900 ευρώ. Στις ίδιες εκδόσεις είναι διαθέσιμο και το Compass 4xe με τις τιμές ξεκινούν από 45.900 ευρώ. Το ενδιαφέρον είναι ότι σε όλες τις περιπτώσεις η λιανική τιμή προ φόρων (ΛΤΠΦ) παραμένει χαμηλότερη από τα 40.000 ευρώ (κυμαίνεται μεταξύ 31.837 και €37.079) γεγονός που σε συνδυασμό με τις χαμηλές εκπομπές CO2 <50gr/km, προσδίδει στα δύο πρώτα Plug-in Hybrid μοντέλα της Jeep το πλεονέκτημα της απαλλαγής του χρήστη εταιρικού αυτοκινήτου από την καταβολή του σχετικού φόρου.
Δείτε παρουσίαση των νέων Jeep Renegade και Compass 4xe κάνοντας κλικ εδώ.