Η Tesla ξεπέρασε τις προσδοκίες στο κομμάτι των παραδόσεων για το τέταρτο τρίμηνο, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την Τρίτη μετά από μια προσπάθεια για παράδοση περισσότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων Model 3 προτού ορισμένες παραλλαγές του sedan χάσουν κάποιες ομοσπονδιακές πιστώσεις φόρου το νέο έτος, βάσει του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA).
Τα στοιχεία σε αριθμούς:
- Συνολικές παραδόσεις 4ο τρίμηνο 2023: 484.507
- Συνολική παραγωγή 4ου τριμήνου 2023: 494.989
- Συνολικές ετήσιες παραδόσεις 2023: 1.808.581
- Συνολική ετήσια παραγωγή 2023: 1.845.985
Το 2022, η αυτοκινητοβιομηχανία υπό την ηγεσία του Ίλον Μασκ ανέφερε ετήσιες παραδόσεις 1,31 εκατομμυρίων και παραγωγή 1,37 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων. Οι νέοι αριθμοί αντιπροσωπεύουν αύξηση των παραδόσεων κατά 38% σε ετήσια βάση και αύξηση της παραγωγής κατά 35% σε ετήσια βάση. Το 2022, η εταιρεία ανέφερε αύξηση 40% σε ετήσια βάση στις παραδόσεις από το 2021.
Η Tesla παρήγαγε 476.777 οχήματα Model 3 και Model Y κατά τη διάρκεια του τριμήνου και ανέφερε 461.538 παραδόσεις για αυτά τα μοντέλα. Δεν ανέλυσε τους αριθμούς παραγωγής ή παραδόσεων των Model S ή X, αλλά τους συγκέντρωσε στα «Άλλα μοντέλα». Παρήγαγε 18.212 άλλα μοντέλα και παρέδωσε 22.969 κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Το τελευταίο τρίμηνο του 2023, η Tesla πούλησε την ανανεωμένη, ή Highland, έκδοση του entry-level Model 3 sedan σε ορισμένες αγορές. Τον Δεκέμβριο, η εταιρεία ξεκίνησε τις παραδόσεις ενός μικρού αριθμού του νεότερου EV της, του γωνιακού και αμφιλεγόμενου Cybertruck, στις ΗΠΑ.
Η Tesla δεν ξεχώρισε τους αριθμούς για το Cybertruck και τους αριθμούς για το Semi, το βαρέως τύπου επαγγελματικό φορτηγό που έχει κατασκευάσει σε μικρούς αριθμούς μέχρι στιγμής στο εργοστάσιο μπαταριών της έξω από το Ρίνο.
Η Tesla διαθέτει σήμερα δύο εργοστάσια συναρμολόγησης οχημάτων στις ΗΠΑ και δύο στο εξωτερικό, στη Σαγκάη και στο Βρανδεμβούργο της Γερμανίας, εκτός από ένα εργοστάσιο μπαταριών στο Σπαρκς της Νεβάδα και άλλες εγκαταστάσεις όπου κατασκευάζει ανταλλακτικά, εξοπλισμό φόρτισης και μεγάλες μπαταρίες για την αποθήκευση ενέργειας στο σπίτι ή σε κλίμακα κοινής ωφέλειας. Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να κατασκευάσει ένα ακόμη εργοστάσιο αυτοκινήτων στο Νουέβο Λεόν του Μεξικού, όπως ανακοίνωσε τον Μάρτιο.
Όταν ρωτήθηκε σχετικά με τις προοπτικές για τις παραδόσεις του 2024 στην τελευταία κλήση της εταιρείας για τα κέρδη, ο Μασκ είπε: «Με τον κίνδυνο να δηλώσω το προφανές, δεν είναι δυνατόν να έχεις σύνθετο ρυθμό ανάπτυξης 50% για πάντα, αλλιώς θα ξεπεράσεις τη μάζα του γνωστού σύμπαντος. Αλλά πιστεύω ότι θα αναπτυχθούμε πολύ γρήγορα, πολύ πιο γρήγορα από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία αυτοκινήτων στη Γη, μακράν».