Τι είναι και τι προσφέρει η υβριδική τεχνολογία MHEV plus

Τι είναι και τι προσφέρει η υβριδική τεχνολογία MHEV plus

«Η τεχνολογία MHEV plus προσφέρει ελκυστικές λειτουργίες όπως μερική ηλεκτρική οδήγηση, ηλεκτρική αύξηση ισχύος και σημαντική αύξηση της απόδοσης και της άνεσης» διαβάζουμε στην ανακοίνωση της Audi. Είναι λοιπόν το MHEV plus ένα ήπια υβριδικό κινητήριο σύστημα, το οποίο θα τοποθετείται στα νέα Audi A5 και Q5 - και αποτελείται από τρία κύρια στοιχεία: α) μία γεννήτρια, με compact διαστάσεις, ενταγμένη στο σύστημα κίνησης (PTG-PowerTrain Generator) η οποία περιλαμβάνει ενσωματωμένα ηλεκτρονικά ισχύος και έναν σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη (PSM – Permanent Synchronous Magnet), β) μια μπαταρία λιθίου LFP 48V (με χωρητικότητα 1,7 kWh) και γ) μια μίζα που παίζει τον ρόλο και του εναλλάκτη (δηλ. της γεννήτριας) συνδεδεμένη με ιμάντα με τον στροφαλοφόρο άξονα (BAS – Belt Alternator Starter).

Η αρχιτεκτονική του συστήματος MHEV plus είναι τέτοια που του επιτρέπει να ενσωματωθεί σε διάφορα μοντέλα με τον κινητήρα τοποθετημένο κατά τον διαμήκη άξονα και με κίνηση εμπρός ή quattro, που βασίζονται στην Premium Platform Combustion (PPC). Η υγρή ψύξη των ηλεκτρονικών ισχύος και του ηλεκτροκινητήρα ανά κατάσταση λειτουργίας, επιτρέπει στα εξαρτήματα να λειτουργούν σε βέλτιστες συνθήκες, ώστε να καλύπτονται οι απαιτήσεις ισχύος και ροπής σε όλες τις καταστάσεις. Η νέα τεχνολογία MHEV plus επιτρέπει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία κατά περίπτωση, ενώ ταυτοχρόνως υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης συνεισφέροντας στο έργο της κίνησης του αυτοκίνητου είτε την ισχύ του PTG είτε την ισχύ του BAS. Κατ’ αυτόν τον τρόπο το σύστημα αυξάνει τρόπο την απόδοση και εν μέρει την αμεσότητα της απόκρισης του συστήματος κίνησης στο σύνολό του, ενώ παράλληλα μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων CO2.

Η μονάδα PTG αποτελεί τη μεγαλύτερη διαφορά που του MHEV plus σε σχέση με την προηγούμενη ήπια υβριδική τεχνολογία MHEV που προσέφερε η Audi, η οποία λειτουργούσε αποκλειστικά με μία μίζα/εναλλάκτη. Αυτή η μονάδα είναι τοποθετημένη στον άξονα εξόδου του κιβωτίου ταχυτήτων, παρέχει έως 18 kW (24 hp) ηλεκτρικής ισχύος και 230 Nm ροπής, βελτιώνοντας την επιτάχυνση και την απόδοση με ταχύτητες κίνησης έως 140 km/h. Ζυγίζοντας περίπου 21 κιλά, η PTG λειτουργεί με σχέση μετάδοσης 3,6:1 και υποστηρίζει αναγεννητική πέδηση έως 25 kW, συμβάλλοντας στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.

Το σύστημα ψύξης διατηρεί τη θερμοκρασία σταθερή, εξασφαλίζοντας βέλτιστη απόδοση σε θερμοκρασίες από -40 έως +75°C. Αυτή η καινοτομία προσφέρει αυξημένη αποδοτικότητα, ομαλή λειτουργία και ευελιξία χωρίς σημαντικές τροποποιήσεις στην αρχιτεκτονική του οχήματος.

Σημειώστε ότι τα συμβατικά συστήματα μετάδοσης κίνησης που διατίθενται με λειτουργία start-stop πρώτης γενιάς ή τεχνολογία Mild Hybrid διαθέτουν κάποια βασικά χαρακτηριστικά για την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης, όπως η απενεργοποίηση του κινητήρα όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο, η κύλιση χωρίς επιτάχυνση, η κύλιση με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας, καθώς και η ανάκτηση ενέργειας υπό τάση 12V ή 48 V. Όμως η νέα τεχνολογία MHEV plus προσφέρει κάποια επιπλέον πλεονεκτήματα με κυριότερο την αυξημένη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά ηλεκτρικά, όπως για παράδειγμα υπό μερικό φορτίο, κατά τη στάθμευση κλπ. επιτυγχάνοντας αυξημένη ενεργειακή απόδοση χάρη και στη γενικότερη ηλεκτρική υποστήριξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Αυτό επιτρέπει στο όχημα να κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά, αφήνοντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης εκτός λειτουργίας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, για παράδειγμα όταν το αυτοκίνητο κινείται αργά στην πόλη και γενικά σε συνθήκες αυξημένης κυκλοφορίας. Επιπλέον, η απόκριση εκκίνησης του οχήματος είναι σημαντικά βελτιωμένη και πιο άμεση, επειδή η γεννήτρια μετάδοσης κίνησης αποδίδει ροπή εκκίνησης έως και 230 Nm ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα αισθητά καλύτερη απόκριση, η οποία μεταφράζεται σε ξεκάθαρα αισθητή αύξηση ευελιξίας, ειδικά κατά τα πρώτα μέτρα της εκκίνησης.

Παράλληλα, το ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου πέδησης, με δυνατότητα μεικτής χρήσης των δύο συστημάτων (BAS και PTG) επιτυγχάνει βέλτιστη επιβράδυνση με ανάκτηση ενέργειας, συνήθως χωρίς τη χρήση των φρένων. Ενώ χάρη στην τοποθέτηση ηλεκτρικού συμπιεστή για τον κλιματισμό, το MHEV plus επιτρέπει επίσης τη συνεχή λειτουργία του συστήματος κλιματισμού ακόμη και όταν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι εκτός λειτουργίας, όπως στην αναμονή σε κόκκινο φανάρι.

Κλείνουμε την αναφορά μας στην τεχνολογία MHEV plus με τη δήλωση του Geoffrey Bouquot, μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου για την Τεχνική Ανάπτυξη στην AUDI AG:«Με τη νέα τεχνολογία MHEV plus, εισάγουμε την ηλεκτροκίνηση στα νέα μας οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που βασίζεται στην Premium Platform Combustion (PPC), η οποία είναι κομμένη και ραμμένη στις ανάγκες των πελατών μας. Αυτό θα ενισχύσει την γκάμα μας που αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, Plug-in Hybrid και οχήματα με ενεργειακά αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.»