Είναι πεντάθυρο, είναι crossover, είναι ευρύχωρο, είναι πολυτελές-premium, είναι και πλήρως ηλεκτρικό. Το νέο Kia EV6 χτυπά την πόρτα του Έλληνα καταναλωτή με πλήθος εκδόσεων ικανών να καλύψουν μια ευρεία γκάμα απαιτήσεων προσφέροντας αυτονομία που αγγίζει τα 530 χιλιόμετρα.
Το γεγονός ότι στις φωτογραφίες βλέπουμε ένα πεντάθυρο, χάτσμπακ αμάξωμα δεν πρέπει να μας ξεγελά. Δεν είναι κάποιο τυπικό μικρομεσαίο τύπου Kia Ceed ή Hyundai i30, είναι ένα αυτοκίνητο σαφώς μεγαλύτερο. Προσέξτε, λοιπόν, οι διαστάσεις του νέου Kia EV6 φτάνουν τα 4.680 mm σε μήκος, τα 1.880 mm σε πλάτος και τα 1.550 mm σε ύψος, με το εξαιρετικό μακρύ μεταξόνιο των 2.900 χιλιοστών όχι μόνο να συμβάλλει στη δημιουργία ενός “οπτικά” πιο σταθερού μοντέλου με μεγάλη «βάση στήριξης», αλλά και να υπόσχεται άφθονους χώρους για τους επιβάτες. Ενώ η απόσταση από το έδαφος (που μπορεί λόγω του μήκους του αυτοκινήτου να μην «πείθει») φτάνει τα 160 mm, τόσα όσα χρειάζεται ώστε να μπορεί η Kia να χαρακτηρίζει το EV6 ως crossover.
Από την άλλη μεριά δεν μπορεί κανείς να εκφράσει παράπονα για τον χώρο αποσκευών που φτάνει τα 520 λίτρα - και σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι το νέο ηλεκτρικό Kia EV6 διαθέτει έναν επιπλέον φόρτωσης στο εμπρός μέρος του που φτάνει έως τα 52 λίτρα για τα πισωκίνητα μοντέλα και τα 20 λίτρα για τα τετρακίνητα.
Λέγοντας αυτό ήδη περάσαμε στο σύστημα κίνησης που είναι, βεβαίως, πλήρως ηλεκτρικό. Βάση του EV6 είναι η ολοκαίνουργια εξειδικευμένη πλατφόρμα για τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα του Hyundai Group, που την είχαμε γνωρίσει πέρυσι σε ειδική παρουσίαση. Το όνομα αυτής Electric-Global ModularPlatform (E-GMP) – και είναι η ίδια πλατφόρμα η οποία χρησιμοποιείται και στο αδελφό μοντέλο με τα σήματα της Hyundai, δηλαδή στο Ioniq 5. Αυτή η πλατφόρμα είναι που επιτρέπει τη δημιουργία μοντέλων με κίνηση στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς. Έτσι, το EV6 προσφέρεται σε μία γκάμα πισωκίνητων και τετρακίνητων εκδόσεων, ενώ στον ζωτικής σημασίας τομέα της αυτονομίας την απάντησή της η Kia τη δίνει με δύο εκδόσεις μπαταριών: τη Standard Range των 58,0 kWh και τη LongRange με την ενεργειακή χωρητικότητα των 77,4 kWh.
Σημειώστε ότι η «μικρή» μπαταρία των 58 kWh προσφέρει μικτή αυτονομία 394 χιλιομέτρων (μέγιστη/πόλης: 578 χλμ.) και προσφέρεται αποκλειστικά στις εκδόσεις με κίνηση στους πίσω τροχούς και ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα που αποδίδει ισχύ 170 ίππων και ροπή 350 Nm. Tη μεγαλύτερη μπαταρία των 77 kWh τη συναντάμε σε ακόμα μία «πισωκίνητη» έκδοση, με ισχυρότερο όμως ηλεκτροκινητήρα (αποδίδει σε αυτή την περίπτωση 229 ίππους αλλά ίδια μέγιστη ροπή - 350 Nm) να προσφέρει την εντυπωσιακή μικτή αυτονομία των 528 χιλιομέτρων (πόλης: 740 χλμ.).
Η τετρακίνητη έκδοση του νέου EV6 διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα με συνδυασμένη ισχύ 325 PS και μέγιστη ροπή 605 Nm, ενώ η αυτονομία χάρη στη μεγάλη μπαταρία των 77 kWh με την οποία εφοδιάζεται φτάνει τα 484 χιλιόμετρα (πόλης: 630 χλμ.).
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 185 km/h για τις εκδόσεις με κίνηση πίσω και τα 188 για την τετρακίνητη έκδοση του Kia EV6, όταν γνωρίζουμε ότι για λόγους «προστασίας» της αυτονομίας η τελική ταχύτητα συνήθως περιορίζεται στα 150 km/h. Κάτι που μπορούμε να ερμηνεύσουμε και ως δείγμα της εμπιστοσύνης με την οποία περιβάλλει η Kia το νέο της μοντέλο. Ενώ στον τομέα του γνωστού 0-100 km/h έχουμε αντίστοιχα τις πολύ ενδιαφέρουσες επιδόσεις των 8,5??, 7,3?? και 5,2?? για τα EV6 των 170, 229 και 325 ίππων. Σημειώστε στο σημείο αυτό ότι έπεται η έκδοση GT, που χρειάζεται μόλις 3,5 δευτερόλεπτα για τα 0-100 km/h ενώ μπορεί να αναπτύξει τελική ταχύτητα 260 km/h!
Παραμένοντας στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αξίζει να σημειώσουμε ότι το Kia EV6 έχει δυνατότητα φόρτισης σε συσκευές συνεχούς ρεύματος (DC) στα εντυπωσιακά 350 kW. Κάτι που σημαίνει ότι μπορεί κανείς να φορτίσει τη μπαταρία του από το 10% έως το 80% σε μόλις 18 λεπτά. Ενώ με φόρτιση διαρκείας μόλις 4 λεπτών το EV6 μπορεί να αποκτήσει αυτονομία 100 χιλιομέτρων.
Η διάθεση του νέου ηλεκτρικού Kia EV6 στην Ελλάδα ξεκινά με δύο πισωκίνητες εκδόσεις 170 και 229 ίππων και μία τετρακίνητη 325 ίππων. Ενώ στον τομέα του εξοπλισμού έχουμε τρία επίπεδα: Platinum, Titanium και GT-Line, με το τελευταίο να συνδυάζεται αποκλειστικά με τις εκδόσεις LongRange με την μεγάλη μπαταρία. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 40.190 ευρώ – τιμή η οποία προκύπτει με το όφελος της επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αλλά και την επιπλέον επιδότηση που προσφέρει η ίδια η Kia για τους πρώτους αγοραστές του νέου EV6 και φτάνει τα 2.000 ευρώ.
- Standard Range RWD 170 PS Platinum: 47.990 ευρώ (40.190 ευρώ)
- Standard Range RWD 170 PS Titanium: 49.790 ευρώ (41.790 ευρώ)
- Long Range RWD 229 PS Platinum: 51.990 ευρώ (43.990 ευρώ)
- Long Range RWD 229 PS Titanium: 53.790 ευρώ (45.790 ευρώ)
- Long Range RWD 229 PS GT-Line: 56.990 ευρώ (48.990 ευρώ)
- Long Range AWD 325 PS Titanium: 56.990 ευρώ (48.990 ευρώ)
- Long Range AWD 325 PS GT-Line: 60.190 ευρώ (52.190 ευρώ)