Μπορεί το Golf GTI να ήταν αυτό που καθιέρωσε, ακόμα από τη δεκαετία του ’70, το λογότυπο GTI ως συνώνυμο των επιδόσεων, όμως και το Polo GTI δεν πήγε πίσω, αφού κατάφερε να δώσει το δικό στίγμα του στην αγορά των μικρών σπορ αυτοκινήτων επί 25 χρόνια. Στα φετινά γενέθλια αυτού του εμβληματικού μοντέλου, η Volkswagen παρουσιάζει το Polo GTI Edition 25.
Με το πρώτο Polo GTI να έχει κυκλοφορήσει το 1998 και να θεωρείται σήμερα σχεδόν συλλεκτικό «κομμάτι», η Volkswagen έχει κάθε λόγο να γιορτάζει τα 25 χρόνια της μικρής της «βόμβας» - και σε αυτήν την ιδιαίτερη επέτειο να λανσάρει το Polo GTI Edition 25. Σήμερα, λοιπόν, ένα τέταρτο του αιώνα μετά την κυκλοφορία του Polo III GTI, η Volkswagen παρουσιάζει μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής – θα κατασκευαστεί σε μόνο 2.500 «κομμάτια» - του υπάρχοντος Polo GTI των 152 kW (207 PS), με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όπως η σπορ ανάρτηση, το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS, μια ολοκληρωμένη γκάμα στάνταρ εξοπλισμού αλλά και τα απαραίτητα στιλιστικά διακριτικά που κάνουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ξεχωριστό.
«Η Volkswagen έχει πλούσια κληρονομιά και το Polo είναι ένα από τα πιο εμβληματικά οχήματά μας. Οι οπαδοί του GTI είναι πολύ σημαντικοί για εμάς και το επετειακό μας μοντέλο είναι ένας τρόπος να σηματοδοτήσουμε αυτό το ορόσημο μαζί τους: γιορτάζοντας τα 25 χρόνια ισχύος, επιδόσεων, σπορ χαρακτήρα και διασκεδαστικής οδήγησης στην κατηγορία του Polo», σχολιάζει η Imelda Labbé, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen για Πωλήσεις, Marketing και After Sales.
Εφοδιασμένο, λοιπόν, με ένα ισχυρό δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα TSI που προσφέρει ισχύ 152 kW (207 PS) και ροπή 320 Nm, το προσθιοκίνητο Polo GTI δεν έχει πρόβλημα να επιταχύνει ταχύτατα με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 6,5 δευτερόλεπτα. Επιπλέον, το μοντέλο είναι στάνταρ εξοπλισμένο με μια ειδικά ρυθμισμένη σπορ ανάρτηση. Αυτό χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 15 χιλιοστά και, σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS, εξασφαλίζει ένα συνδυασμό εξαιρετικών δυναμικών χαρακτηριστικών με βελτιωμένη πρόσφυση - διαχρονικό χαρακτηριστικό των μοντέλων GTI.
Από την άλλη μεριά το επετειακό μοντέλο δεν παραλείπει να υπογραμμίζει και οπτικά τον ιδιαίτερο χαρακτήρα και τις δυνατότητές του. Έχει την κλασική εμφάνιση GTI, με κόκκινες δαγκάνες φρένων και διακοσμητικές λωρίδες, κυψελωτό σχέδιο στη μάσκα του ψυγείου και επιχρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης. Και δεν είναι μόνο αυτό: το Polo GTI Edition 25 διαθέτει μια σειρά από άλλα αποκλειστικά χαρακτηριστικά εξοπλισμού, όπως ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών Adelaide σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, μαύρη οροφή και μαύρους εξωτερικούς καθρέφτες, τα οποία συμβάλλουν στη δημιουργία της σπορ εμφάνισης του.
Το εσωτερικό είναι εξοπλισμένο στάνταρ με premium σπορ καθίσματα από διάτρητο μαύρο-κόκκινο δέρμα με φινίρισμα με ραμμένα λογότυπα GTI και γυαλιστερή μαύρη διακοσμητική επένδυση με κόκκινα γράμματα GTI. Ένα λογότυπο «One of 2500» στην επένδυση των μαρσπιέ θα υπενθυμίζει στους ιδιοκτήτες του αυτοκινήτου ότι το όχημά τους είναι ένα από έναν περιορισμένο αριθμό παραγωγής. Εκτός από τα χρώματα GTI Pure White, Kings Red Metallic, Reef Blue Metallic, Smoke Grey Metallic και Deep Black Pearl Effect, το Polo GTI Edition 25 είναι επίσης διαθέσιμο σε Ascot Grey.
Στον τομέα των υψηλής τεχνολογίας συστημάτων, που διατίθενται στάνταρ στο Polo GTI Edition 25, συναντάμε προβολείς IQ.LIGHT LED matrix με Dynamic Light Assist και φώτα ημέρας LED που εξασφαλίζουν εξαιρετικά ομοιογενή φωτισμό του δρόμου. Υπάρχει επίσης το δερμάτινο σπορ πολυλειτουργικό τιμόνι με paddles καθώς και μια σειρά από συστήματα υποβοήθησης οδηγού που ανήκουν σε ανώτερες κατηγορίες οχημάτων. Το προαιρετικό Travel Assist αποτελεί μέρος του πακέτου υποβοήθησης IQ.DRIVE και επιτρέπει την εν μέρει αυτοματοποιημένη οδήγηση. Το σύστημα Travel Assist μπορεί να αναλάβει το τιμόνι, το φρενάρισμα και την επιτάχυνση του νέου Polo GTI σε ταχύτητες από 0 km/h έως το όριο του συστήματος των 210 km/h. Για να γίνει αυτό, το Travel Assist βασίζεται σε γνωστά συστήματα, όπως το Adaptive Cruise Control για τη διαμήκη καθοδήγηση και το Lane Assist (που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό) για την πλευρική καθοδήγηση.
Κλείνουμε την αναφορά μας στο Volkswagen Polo GTI Edition 25 με μια αναδρομή στα 25 χρόνια του Polo GTI: η έκδοση GT του Polo πρώτης γενιάς πρωτοκυκλοφόρησε το 1979, αλλά μόλις το 1998 - στην τρίτη γενιά του Polo - επιτράπηκε στο αυτοκίνητο να φέρει τα διακριτικά GTI. Η VW περιόρισε την παραγωγή του πρώτου Polo GTI στις 3.000 μονάδες και ανακοίνωσε λίγο αργότερα ότι το μοντέλο εξαντλήθηκε. Η επόμενη έκδοση GTI εμφανίστηκε αρκετά χρόνια αργότερα το 2006. Η 132 kW (180 PS) Cup Edition άρεσε ιδιαίτερα στους φίλους της μάρκας και του μοντέλου, καθώς βασίστηκε οπτικά στα αγωνιστικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιήθηκαν στο Polo Cup.
Στη συνέχεια, ακολούθησε η πέμπτη γενιά το 2010: ο κινητήρας TSI 1,4 λίτρων με τούρμπο και υπερτροφοδότηση αποδείχθηκε επιτυχία ανάμεσα στους λάτρεις του GTI και κέρδισε και νέους θαυμαστές. Ο διάδοχος το 2014 ήταν μια υπολογίσιμη δύναμη: ο ολοκαίνουργιος κινητήρας TSI προσέφερε 141 kW (192 PS) και τελική ταχύτητα 236 km/h. Η έκτη γενιά του Polo ήρθε το 2021 και είναι βασισμένη στη νέα σπονδυλωτή (modular) πλατφόρμα “MQB”, η οποία αντιπροσωπεύει την τεχνολογική πρόοδο προσφέροντας υψηλή αντοχή και χαμηλό βάρος.