1.000 χιλιόμετρα βόρεια του Γκέτεμποργκ, όπου και η έδρα της Cyan Racing, στις παγωμένες λίμνες και τους χιονισμένους δρόμους του Are, δοκιμάζονται τα όρια ενός Volvo αλλιώτικου από τ’ άλλα, από μια ομάδα μηχανικών που επιδιώκει την επιστροφή στις πηγές της σπορ οδήγησης.
Τα όσα λέει ο Mattias Evensson, επικεφαλής μηχανικός της Cyan Racing δίνουν μια γεύση των επιδιώξεων της ομάδας που βρέθηκε στη βόρεια Σουηδία για να υποχρεώσει το Volvo P1800 Cyan σε ατελείωτες πλαγιολισθήσεις, προκειμένου να αξιολογηθούν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του σε αυτές τις αντίξοες συνθήκες:
«Το Volvo P1800 Cyan είναι ο τρόπος που εμείς έχουμε για να συνδυάσουμε το καλύτερο από το παρελθόν και το σήμερα, παραμένοντας μακριά από την ισχύ, το βάρος και τα στοιχεία απόδοσης των σύγχρονων αυτοκινήτων επιδόσεων. Στόχος μας ήταν να φτιάξουμε ένα αυτοκίνητο που σε αφήνει ως οδηγό να εξερευνήσεις τα όρια, αντί να στηριχτούμε σε ηλεκτρονικά βοηθήματα της οδήγησης για τον έλεγχο της ισχύος και του βάρους, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα επιδόσεων».
Το Volvo P1800 Cyan αποτελεί μια αναβίωση ενός εμβληματικού σπορ μοντέλου της σουηδικής εταιρίας, του P1800 που παρουσιάστηκε το 1960, ένα χρόνο πριν από τη Jaguar E-Type, δύο χρόνια πριν από το Ferrari 250 GTO και τρία χρόνια πριν από την Porsche 911. Και παρά το γεγονός ότι οι μηχανικοί της Cyan Racing είχα τη δυνατότητα να φτιάξουν ένα σύγχρονο, σπορ ηλεκτρικό αυτοκίνητο εξοπλισμένο με προηγμένα συστήματα υποστήριξης της οδήγησης, επέλεξαν να ακολουθήσουν μία «αυθεντική» συνταγή. Έτσι προέκυψε αυτό το όμορφο και - προφανώς - ρετρό Coupe, που ζυγίζει λιγότερο από 1.000 κιλά και υπόσχεται με τους 420 ίππους του άφθονη αδρεναλίνη, απαιτώντας βεβαίως από τον οδηγό του την αντίστοιχη γνώση και σύνεση.
Το γεγονός τώρα ότι η Cyan Racing πήγε κόντρα στο… ηλεκτρικό ρεύμα δεν σημαίνει ότι δεν χρησιμοποίησε υψηλή τεχνολογία. Για την κατασκευή του αμαξώματος χρησιμοποιήθηκε ένας συνδυασμός από χάλυβα υψηλής αντοχής και ανθρακονήματα, προκειμένου να αυξηθεί η στρεπτική ακαμψία και να συγκρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα το βάρος. Ενώ κάτω από το εμπρός καπό αναπαύεται ένας δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας ο οποίος βασίζεται στον ίδιο κινητήρα που χρησιμοποιείται στο αποδεδειγμένα αποτελεσματικό αγωνιστικό Volvo S60 TC1 που έχει αποσπάσει πλήθος βραβείων.
Ο κινητήρας αυτός αποδίδει 420 PS στις 7.000 στρ./λεπτό με τη μέγιστη ροπή του να φτάνει τα 455 Nm. Και παρά το γεγονός ότι είναι υπερτροφοδοτούμενος, είναι σχεδιασμένος να προσφέρει γραμμική απόδοση της ισχύος με την αύξηση των στροφών – ενώ αρκετά ψηλό είναι και το όριο των στροφών λειτουργίας του (7.700 rpm). Η κίνηση μεταδίδεται, όπως είναι φυσικό, στους πίσω τροχούς, ενώ το γεγονός ότι το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο και το πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, δείχνουν απόλυτα φυσιολογικές επιλογές.
Το μήκος του αυτοκινήτου φτάνει τα 4203 mm, το πλάτος τα 1748 mm και το ύψος τα 1220 mm, ενώ το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 57 λίτρα. Τα φρένα είναι παντού δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες, ενώ τα λάστιχα Pirelli P Zero 235/40-R18 (εμπρός) και Pirelli P Zero 265/35-R18.
Ποια είναι η Cyan Racing και τι θα κάνει με το P1800
Η Cyan Racing ιδρύθηκε το 1996 και στο παρελθόν ονομαζόταν Polestar μέχρι που η Volvo Cars απέκτησε το τμήμα επιδόσεων και το εμπορικό σήμα το 2015. Η Cyan Racing κατέκτησε τους τρεις τελευταίους τίτλους του παγκοσμίου πρωταθλήματος αυτοκινήτων τουρισμού με πλέον πρόσφατες επιτυχίες τους τίτλους οδηγών και ομάδων του 2020 WTCR με τη Lynk & Co. Συμμετείχε στην ανάπτυξη των σπορ εκδόσεων Polestar των Volvo S60 και V60 κατά τα έτη 2013 έως 2015, συμπεριλαμβανομένων των πρωτοτύπων Volvo C30 και S60 Polestar Concept Prototype.
Σημειώστε ότι το Volvo P1800 Cyan θα διατεθεί στην αγορά ανεξάρτητα, από την Cyan Racing. Επιπλέον, θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει συνεργασία μεταξύ της Cyan Racing και της Volvo Cars σε σχέση με αυτό το project, καθώς και ότι τα εμπορικά σήματα "Volvo" και «P1800» ανήκουν στη Volvo Cars.