Όταν βρίσκεσαι στο τιμόνι του καινούργιου Dacia Sandero και έχοντας υπόψη τον τιμοκατάλογο της εταιρείας δεν μπορείς παρά να σκεφτείς ότι τελικά, παρά την όποια αύξηση των τιμών σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, αυτό παραμένει μία πρόταση με πολύ υψηλό value for money.
Έχοντας αλλάξει εμφανισιακά μέσα-έξω και έχοντας αναβαθμιστεί τόσο ως προς την ποιότητα υλικών, όσο και ως προς την τεχνολογία που ενσωματώνει, το καινούργιο Sandero έρχεται να προσφέρει αρκετά μεγάλους χώρους τέτοιους που σίγουρα το τοποθετούν στο πάνω άκρο της κατηγορίας των σουπερμίνι ή αν θέλετε στο κάτω άκρο της κατηγορίας των λεγομένων μικρομεσαίων. Το μήκος του φτάνει τα 4.088 mm, το πλάτος του τα 1.848 mm και το ύψος του τα 1.499 mm, ενώ το πορτμπαγκάζ χωρά 410 λίτρα αποσκευών. Κατά συνέπεια, λοιπόν, το Dacia είναι ένα αυτοκίνητο ικανό να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες μιας μικρής οικογένειας.
Από την άλλη πλευρά έχουμε ένα επίπεδο εξοπλισμού που καλύπτει όλες εκείνες τις βασικές απαιτήσεις άνεσης και ασφάλειας που απαιτεί κανείς πλέον από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο - και αυτά τα στοιχεία πλαισιώνονται από μία οδική συμπεριφορά που δεν υστερεί σε τίποτα από τα καθιερωμένα πρότυπα της κατηγορίας. Ισορροπεί μια χαρά μεταξύ άνεσης και ασφάλειας το Sandero Streetway της δοκιμής μας, προσφέροντας στον οδηγό ένα αίσθημα αυτοπεποίθησης είτε στον αυτοκινητόδρομο κινείται είτε σε επαρχιακό δρόμο με στροφές (και αν έπρεπε να βρούμε κάποιο ψεγάδι επάνω αυτό θα είχε να κάνει με το σχετικά ελαφρύ τιμόνι).
Δεν είναι σπορ - ούτε η ίδια η Dacia ισχυρίζεται κάτι τέτοιο, είναι όμως ένα μοντέλο με αξιοπρεπέστατο κράτημα – τέτοιο που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει σε σχέση με αντίστοιχου χαρακτήρα και μεγέθους προτάσεις, που κοστίζουν αρκετά ακριβότερα. Αυτό δεν είναι άσχετο με το γεγονός ότι το νέο Sandero Streetway (όπως άλλωστε και ο crossover αδελφός του Sandero Stepway, με την μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος) είναι χτισμένο πάνω στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα CMF του Groupe Renault, που συνδυάζει αυξημένη ακαμψία, στιβαρότητα και περιορισμένο βάρος.
«Κερασάκι στη σαντιγί» ο ενός λίτρου τρικύλινδρος τούρμπο κινητήρας των 100 ίππων (1.0 TCe 100 PS), που έρχεται με τοποθετημένο το κιτ υγραεριοκίνησης από το εργοστάσιο. Και αυτό αποτελεί μία σοβαρότατη εγγύηση για τον ιδιοκτήτη και οδηγό του αυτοκινήτου ότι δεν θα υπάρξουν παρατράγουδα από τυχόν κακή τοποθέτηση ή κακή ρύθμιση ενός συστήματος LPG σε κάποιο συνεργείο στη χώρα μας (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν καλοί εγκαταστάτες κιτ LPG στην Ελλάδα). Στην περίπτωση, όμως, του Sandero έχουμε να κάνουμε με ένα σύστημα που καλύπτεται, όπως και όλο το αυτοκίνητο, από πλήρη εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών.
Η παρουσία του εν λόγω κιτ συνεπάγεται, στην πράξη, μία σοβαρότατη εξοικονόμηση χρημάτων (της τάξης του 20-30%) ενώ, από την άλλη ο οδηγός δεν θα μείνει καθόλου μα καθόλου παραπονεμένος από την απόδοση του κινητήρα σε επίπεδο επιδόσεων: το νέο Sandero Stepway ξεκινάει με ζωντάνια και όταν, εν κινήσει, ο οδηγός θελήσει να πατήσει το γκάζι λίγο παραπάνω δεν θα μείνει παραπονεμένος. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι για τα 0-100 km/h το Sandero χρειάζεται 11,6’’, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 179 km/h με βενζίνη και τα 183 km/h με υγραέριο – καθόλου, μα καθόλου άσχημα...
Η κατανάλωση καυσίμου με LPG είναι ελαφρώς μεγαλύτερη σε λίτρα (μέση τυποποιημένη, WLTP: 6,9-7,3 λίτρα/100 χλμ.) σε σχέση με τη βενζίνη (μέση τυποποιημένη, WLTP: 5,3-5,6 λίτρα/100 χλμ.) Αυτό οφείλεται στη μεγαλύτερη κατ’ όγκο θερμογόνο δύναμη της τελευταίας. Ωστόσο η μεγάλη διαφορά στην τιμή αγοράς είναι αυτή που τελικά μειώνει σημαντικά το κόστος κίνησης. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι την ημέρα που η μέση τιμή της «95άρας» βενζίνης ήταν 1,734 ευρώ/λίτρο, το υγραέριο κόστιζε 0,996 ευρώ/λίτρο, ήταν δηλαδή κατά 42,5% φθηνότερο. Με απλές αριθμητικές πράξεις εύκολα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι ενώ το χιλιόμετρο με βενζίνη κοστίζει €0,091 έως €0,097, με το LPG περιορίζεται στα €0,068 έως €0,073 (φθηνότερο κατά €0,024).
Στην πράξη το οικονομικό όφελος είναι ακόμα μεγαλύτερο, καθώς η πραγματική κατανάλωση (όλων ανεξαιρέτων των μοντέλων της αγοράς) είναι πάντα μεγαλύτερη από την εργοστασιακή. Οπότε αντίστοιχα μεγαλύτερες είναι οι διαφορές που προκύπτουν.
Σημειώστε επίσης ότι το Sandero Streetway LPG διαθέτει ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 50 λίτρων και ένα υγραερίου 40 λίτρων, κάτι που εκτός των άλλων συνεπάγεται αυξημένη συνολική αυτονομία. Ενώ σε κάθε περίπτωση, οι χαμηλότερες εκπομπές CO2 που χαρακτηρίζουν το LPG προσφέρουν ελεύθερη είσοδο στον δακτύλιο.
Το Dacia Sandero Streeway 1.0 TCe 100hp LPG είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: LIFE, που κοστίζει 13.820 και STYLE, που κοστίζει 14.280 ευρώ. Προφανώς, λοιπόν, το υγραεριοκίνητο Sandero, είναι μία εξαιρετικά καλή πρόταση για τα χρήματα που καλείσαι να καταβάλεις για να το αποκτήσεις, αφού σου προσφέρει τα χαρακτηριστικά ενός ικανού μεταφορικού μέσου - ενός αποτελεσματικού οικογενειακού αυτοκινήτου - συνδυασμένα με το χαμηλό κόστος κίνησης.