Η ύπαρξη προσιτών μοντέλων διπλού καυσίμου, όπως το διαχρονικά δημοφιλές Renault Clio LPG αποτελεί από τη μια μιας πρώτης τάξεως απόδειξη ότι διανύουμε μια φάση που η αυτοκίνηση είναι «πολυενεργειακή» και από την άλλη ότι υπάρχουν επιλογές που εξασφαλίζουν χαμηλό κόστος κίνησης.
Επιστρέφοντας το Renault Clio LPG, μετά την καθιερωμένη εβδομαδιαία δοκιμαστική οδήγηση, ομολογώ ότι το βλέμμα μου ήταν «καρφωμένο» στην πάνω αριστερή πλευρά του πίνακα οργάνων, εκεί όπου με σχετικά μικρές ενδείξεις μπορεί να δει αφενός τη μέση κατανάλωση καυσίμου και αφετέρου την υπολειπόμενη αυτονομία. Γιατί αν το Clio στην αποκλειστικά βενζινοκίνητή έκδοσή του με τον τρικύλινδρο χιλιάρι κινητήρα αποδεικνύεται ένα σχετικά οικονομικό μεταφορικό μέσο, στο ίδιο αυτοκίνητο, με εγκατάσταση υγραερίου όταν έρχεται από το εργοστάσιο, η έννοια της οικονομίας αποκτά μια άλλη διάσταση.
Προσέξτε, λοιπόν, ενώ κινούμενοι με βενζίνη, στις γνωστές συνθήκες του λεκανοπεδίου είδαμε την κατανάλωση να κυμαίνεται μεταξύ 7,6 και 8,0 λίτρων/100 χλμ. (μην ξεχνάτε ότι η πραγματική κατανάλωση πάντα απέχει από την τυποποιημένη εργαστηριακή) η αντίστοιχη μέση κατανάλωση με υγραέριο (LPG) ήταν λογικά μεγαλύτερη στα περίπου 9,0 λίτρα/100 χλμ. Διευκρινίζουμε στο σημείο αυτό ότι έχουμε να κάνουμε με κάτι αναμενόμενο, καθώς η θερμογόνος δύναμη του LPG είναι μικρότερη από της βενζίνης.
Σε αυτό το σημείο παίρνει κανείς μολύβι και χαρτί για να κάνει τους σχετικούς υπολογισμούς και να διαπιστώσει ότι αν κινούμενος με βενζίνη πληρώνει € 0,126 ενώ με υγραέριο μόλις 0,072. Και αν μπούμε στον κόπο να κάνουμε μια αναγωγή σε επίπεδο έτους (με την παραδοχή των 15.000 χιλιομέτρων – λογική για ένα μέσο οδηγό) προκύπτει ένα όφελος που ξεπερνά τα 800 ευρώ – ποσό διόλου ευκαταφρόνητο για ένα αυτοκίνητο που κοστίζει 15.990 ευρώ στη βασική του έκδοση. Σημειώστε, μάλιστα ότι η τιμή του Clio είναι ίδια και χωρίς την εγκατάσταση LPG, δηλ. ουσιαστικά η Renault προσφέρει το υγραέριο ως δώρο.
Επιπλέον προσόν του Clio LPG είναι η αυξημένη αυτονομία, αφού μπορεί κανείς να υπολογίζει παραπάνω από 300 χιλιόμετρα επιπλέον - όταν αδειάσει το 39 λίτρων ρεζερβουάρ βενζίνης - χάρη στα 32 λίτρα που χωρά το ειδικό δοχείο υγραερίου.
Αξίζει να σημειωθεί στο σημείο αυτό ότι ενώ στη λειτουργία με βενζίνη ο κινητήρας των 999 κ.εκ. αποδίδει 91 ίππους, κατά τη λειτουργία με υγραέριο τα καταφέρνει ακόμα καλύτερα, φτάνοντας τους 100, και μάλιστα σε ελαφρώς χαμηλότερες στροφές!
Κατά τ’ άλλα, το μικρό γαλλικό αυτοκίνητο, που είναι αρκετά μεγάλο για να εξυπηρετήσει μια οικογένεια, έχει όλα εκείνα τα καλά χαρακτηριστικά που γνωρίζουμε από την τυπική βενζινοκίνητη εκδοχή του, ξεκινώντας από την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που αναβαθμίζουν σημαντικά την ασφάλεια, υπό τη σκέπη πάντοτε της παραδοσιακής των παραδοσιακών επιδόσεων της Renault στον τομέα της παθητικής ασφαλείας, και φτάνοντας μέχρι την πολύ καλή οδική συμπεριφορά.
Είναι ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο με επαρκείς χώρους για επιβάτες και αποσκευές, από το οποίο βέβαια δεν λείπουν και κάποιες αδυναμίες, εργονομικού κυρίως χαρακτήρα, με βασικότερη κατά την ταπεινή μας γνώμη τον τρόπο που ανοίγει το πορτμπαγκάζ: το σχετικό κουμπί δεν βρίσκεται πάνω στην πόρτα του, αλλά είναι κρυμμένο στον προφυλακτήρα, πάνω από την πινακίδα κυκλοφορίας, οπότε χρειάζεται να κάνεις δύο κινήσεις για να ανοίξεις το πορτμπαγκάζ, αντί μιας.
Στη συγκεκριμένη – πλούσια - έκδοση “Dynamic” του Renault Clio LPG που οδηγήσαμε είχαμε στη διάθεσή μας έναν υπερπλήρη εξοπλισμό που μας διευκόλυνε στην καθημερινότητά μας, με πρώτο και καλύτερο το ευφυές κλειδί, που είναι τόσο ευφυές ώστε να κλειδώνει μόνο του το αυτοκίνητο, διπλώνοντας παράλληλα τους καθρέφτες, όταν απομακρύνεσαι από αυτό. Ενώ σημαντική βοήθεια στο παρκάρισμα προσφέρει ο συνδυασμός της οθόνης οπισθοπορείας με το ραντάρ με τις ηχητικές προειδοποιήσεις και τις αντίστοιχες οπτικές ενδείξεις στην οθόνη.
Επιστρέφοντας, λοιπόν, στην αρχή πρέπει να τονίσουμε το γεγονός ότι το Renault Clio LPG έρχεται με την εγκατάσταση υγραερίου τοποθετημένη στο εργοστάσιο και αυτό είναι βέβαιο ότι αποτελεί μια μεγάλη εγγύηση και ως προς τη σωστή «δουλειά» που έχει γίνει, όσο και ως προς την αξιοπιστία της ρύθμισης της λειτουργίας του αυτοκινήτου. Διότι, είναι αλήθεια ότι υπάρχουν πολλοί καλοί εγκαταστάτες συσκευών υγραερίου στη χώρα μας, αλλά η σιγουριά που η εργοστασιακή τοποθέτηση είναι σαφώς προτιμητέα. Ενώ προσφέρει και το πλεονέκτημα της πλήρους ενσωμάτωσης, με ειδικές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων, κάτι που δεν μπορεί να γίνει σε αυτοκίνητα στα οποία η εγκατάσταση τοποθετήθηκε εκ των υστέρων.