Με τους τιμοκαταλόγους των αντιπροσωπειών να έχουν «τσιμπήσει» περίπου 20% κατά μέσο όρο τον τελευταίο χρόνο, αυτοκίνητα όπως το φρέσκο σουπερμίνι Hyundai i20 αποκτούν αναπόφευκτα κάποιο επιπλέον ενδιαφέρον για τον υποψήφιο αγοραστή. Πολύ περισσότερο όταν ενσωματώνουν και σύγχρονη τεχνολογία.
Παρά το γεγονός ότι η ηλεκτροκίνηση σαρώνει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο την αυτοκινητοβιομηχανία, η Hyundai μπορεί και επιμένει να ζει και με, και χωρίς ηλεκτροκινητήρες, ανάλογα με την περίπτωση. Έτσι, ενώ το σχετικά καινούριο της σουπερμίνι, το Hyundai i20 που μόλις έκλεισε τον πρώτο χρόνο του στην αγορά προσφέρεται σε mild hybrid εκδόσεις, είναι παράλληλα διαθέσιμο και σε μη «εξηλεκτρισμένη» έκδοση, με τον σύγχρονης τεχνολογίας τρικύλινδρο και turbo βενζινοκινητήρα που έχουμε δει να κινεί με επιτυχία διάφορα μοντέλα του Hyundai Group.
Αποτελεσματικός κινητήρας
Στη δική μας περίπτωση, το ανθρακί Hyundai i20 που οδηγήσαμε πρόσφατα φορούσε αυτόν τον κινητήρα στην έκδοση των 100 ίππων, συνδυασμένο με 6-άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Και ενώ οι 48V εκδόσεις υπόσχονται το κάτι παραπάνω σε επίπεδο επιδόσεων και περιορισμού της κατανάλωσης, το αυτοκίνητο της δοκιμής κατάφερε να μας εκπλήξει θετικά σε τέτοιο βαθμό που αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε αν αξίζει τον κόπο να προτιμήσει κανείς τo mild hybrid!
Βλέπετε δεν δυσκολευτήκαμε να χαρακτηρίσουμε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ευχάριστο, οικονομικό και αποτελεσματικό, αφού το πιο «συμβατικό» σύστημα κίνησης που διαθέτει καταφέρνει να προσφέρει στην πράξη, στις καθημερινές συνθήκες της πρωτεύουσας που δεν είναι βέβαια καθόλου ευνοϊκές, αρκετά χαμηλές καταναλώσεις, της τάξης των 7,0 έως 7,5 λίτρων/100 χλμ.. Προσφέρει επίσης ζωντάνια, άνεση και ευκολία οδήγησης που σχετίζεται άμεσα με το εύχρηστο εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων.
Ο κινητήρας – παρά το γεγονός ότι επισήμως αποδίδει τη μέγιστη ροπή των 17,5 kgm στις 1.500 έως 4.000 rpm - δεν ενθουσιάζει στο πρώτο πάτημα του γκαζιού στις πολύ χαμηλές στροφές (κάτω από τις 2000 rpm), μια περιοχή στην οποία θα μπορούσε κάποιος να πει ότι θα ήθελε κάτι παραπάνω. Είναι όμως απολύτως επαρκής και δείχνει στη συνέχεια τη δύναμή του. Ενώ αν κάποιος θέλει περισσότερο νεύρο έχει τη δυνατότητα να κατεβάσει γρήγορα μια ταχύτητα στο κιβώτιο.
Με αυτά τα δεδομένα οι 100 ίπποι δεν έχουν πρόβλημα να κινήσουν το αυτοκίνητο με άνεση στην Εθνική Οδό, αναπτύσσοντας υψηλές ταχύτητες ακόμα και όταν το i20 είναι φορτωμένο. Οι δυνατότητες αυτές αποτυπώνονται και στον πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών, όπου βλέπουμε μια τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 190 km/h, ενώ τα 0-100 km/h πραγματοποιούνται σε 10,4’’.
Ενώ όταν έρθει η ώρα να δεις πόσο γρήγορα μπορείς να κινηθείς σε ένα δρόμο με στροφές, τότε θα εκπλαγείς από το υψηλού επιπέδου κράτημα. Αυτό, λοιπόν, που κάποτε μπορεί να φάνταζε ανέκδοτο έχει γίνει πραγματικότητα και η Hyundai είναι σε θέση αυτή τη στιγμή να προσφέρει μοντέλα με κορυφαία ή σχεδόν κορυφαία οδική συμπεριφορά.
Σωστά δομημένο
Με το μήκος του να υπερβαίνει ελάχιστα τα 4,0 μέτρα, το i20 τοποθετείται 100% στην καρδιά της κατηγορίας των σουπερμίνι και δεν έχει πρόβλημα να φιλοξενήσει τέσσερις μεγαλόσωμους ενήλικες στο εσωτερικό του. Οπότε δηλώνοντας ικανοποιημένοι με τους χώρους του, οφείλουμε να κάνουμε τα δέοντα θετικά σχόλια για την χωροταξική διαρρύθμιση και την εργονομία – με την τελευταία να έχει πολύ λίγα ψεγάδια, όπως μια κάποια πολυπλοκότητα του μενού του ραδιοφώνου ή το γεγονός ότι στην πλευρική θήκη της πόρτας στέκεται μεγάλο μπουκάλι νερού, αλλά όχι και μικρό. Σε γενικώς γραμμές, πάντως, όλα είναι τοποθετημένα εκεί που πρέπει.
Σε απολύτως ικανοποιητικά επίπεδα κυμαίνεται και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, το οποίο επιπλέον είναι και πολύ πρακτικό, καθώς διαθέτει «διπλό πάτο», δηλαδή ένα ράφι που κυριολεκτικά με δύο κινήσεις, πανεύκολα, αφαιρείται και τοποθετείται πιο χαμηλά ή πιο ψηλά, ανάλογα με το τι σκοπεύει κανείς να μεταφέρει με το αυτοκίνητο.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (έκδοση Distinctive) είχε και πλούσιο εξοπλισμό, με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25’’, την έγχρωμη οθόνη αφής Display Audio 8’’ με Radio-Mp3, 4 ηχεία & tweeter, αυτόματο κλιματισμό, 4 ηλ. παράθυρα, κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης κλπ.
Σημειώστε ότι το νέο i20 διαθέτει στον στάνταρ εξοπλισμό του, «ενισχυμένη» έκδοση της δέσμης τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Hyundai Smart Sense, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτόματη πέδηση εκτάκτου ανάγκης με αναγνώριση πεζών, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας κ.ά.
Και επειδή κανείς δεν είναι τέλειος, θα πρέπει να πούμε ότι ως βασικότερη αδυναμία του αυτοκινήτου θεωρούμε την κάπως «πλαστική» όψη του ταμπλό που ενώ τελικά δεν είναι φθηνό, αλλά καλής ποιότητας, δεν σε πείθει…
Εν κατακλείδι
Υπάρχουν αυτοκίνητα στην κατηγορία με μεγαλύτερους χώρους. Υπάρχουν επίσης και αρκετά τα οποία και την ταπεινή μας γνώμη είναι και πιο όμορφα (μπορεί να φανεί γραφικό, αλλά θεωρούμε το προηγούμενο i20 πιο όμορφο). Όμως, ενώ η εμφάνιση-αισθητική είναι ζήτημα σε πολύ μεγάλο βαθμό υποκειμενικό, τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του Hyundai i20 είναι αναμφισβήτητα αντικειμενικά.
Έχουμε, λοιπόν ένα απολύτως ισορροπημένο σύνολο, με σχεδόν άριστη εργονομία και πλούσιο εξοπλισμό. Έχουμε επίσης ένα αυτοκίνητο με τουλάχιστον εξαιρετική έως κορυφαία για την κατηγορία οδική συμπεριφορά – με το Ford Fiesta να είναι ο μοναδικός αντίπαλος που μπορεί να διεκδικήσει με αξιώσεις την πρωτιά στον τομέα αυτόν. Είναι επίσης το Hyundai i20 καλυμμένο από την πενταετή και χωρίς όριο χιλιομέτρων πανευρωπαϊκή εγγύηση της κορεατικής εταιρίας. Και αυτό, όπως και να το κάνουμε είναι ένα στοιχείο που δεν μπορείς ως αγοραστής να μην το λάβεις υπόψη, καθώς παραπέμπει σε αυξημένη αξιοπιστία. Κάτι που με τη σειρά του συνεπάγεται μικρότερο συνολικό κόστος χρήσης. Είναι προφανές λοιπόν ότι θεωρούμε το Hyundai i20 και καλό αυτοκίνητο, και καλή αγορά. Γιατί μπορεί η έκδοση της δοκιμής μας να μην δείχνει ως ευκαιρία (αφού οριακά ξεπερνά τις 18.000 ευρώ) είναι όμως πλούσια εξοπλισμένη. Ενώ από την άλλη, κάνοντας λίγο σκόντο στα «κομφόρ» μπορείς να έχεις στη διάθεσή σου βασικά το ίδιο αυτοκίνητο με τα 15.290 ευρώ της έκδοσης “Fresh”.