- Μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο, αμερικανικά funds μπήκαν στην ελληνική αγορά και με τρεις εξαγορές που έγιναν (Μetropolitan, ΙΑΣΩ General, ΥΓΕΙΑ) και δύο που επίκεινται (ΙΑΣΩ, Euromedica) άλλαξαν πλήρως την εικόνα στην αγορά των ιδιωτικών νοσηλευτηρίων. Ένας άλλος κλάδος που είναι γνωστό ότι συγκεντρώνει το επενδυτικό ενδιαφέρον των funds είναι ο ξενοδοχειακός.
- Υπάρχουν δύο μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι με υψηλό δανεισμό ο ένας αμιγώς και ο άλλος εν μέρει ελληνικών συμφερόντων. Ο όμιλος Μαντωνανάκη είναι στα δικαστήρια με τις τράπεζες που κατήγγειλαν τα δάνεια των 365 εκατ. που τον βαρύνουν, ενώ στον όμιλο Δασκαλαντωνάκη μαίνεται εσωτερική διαμάχη των μετόχων, με τον Ι. Δασκαλαντωνάκη να ανακοινώνει ότι με δικαστική απόφαση ανέλαβε τη διαχείριση των μονάδων Vouliagmeni Suites και Larissa Imperial. Έχει άδικο η στήλη που αναρωτιέται αν σε ένα ή δύο χρόνια οι δύο όμιλοι θα παραμένουν υπό το ίδιο ιδιοκτησιακό καθεστώς;
- Το νέο σχέδιο για απομόχλευση των τραπεζών, για το οποίο ήδη γίνονται συζητήσεις σε δύο τουλάχιστον τράπεζες: Πώληση των ναυτιλιακών χαρτοφυλακίων, ως έχουν στο σύνολο τους. Δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται, αλλά υπό προϋποθέσεις…
- H στήλη (αντίθετα από την ΕΧΑΕ και τους λοιπούς παράγοντες της αγοράς) ουδόλως θρηνεί για τη φυγή των εισηγμένων από το Χρηματιστήριο, η οποία κατά τις ενδείξεις πρόκειται να συνεχιστεί με γοργό ρυθμό κατά το επόμενο 12μηνο και όχι μόνον. Πείτε μου ειλικρινά: θα λείψει σε κανέναν η Σφακιανάκης ή η Νexans;
- Πρόκειται για εξορθολογισμό της αγοράς από τις στρεβλώσεις και τις υπερβολές της περιόδου 1999. Απώλεια για το ΧΑ είναι μόνον η φυγή εισηγμένων με ειδικό βάρος που μετριούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού, όπως πχ η Coca Cola και η ΒΙΟΧΑΛΚΟ.
- Είναι καλύτερα το Χ.Α. να έχει 25 σοβαρές εταιρίες που αντιπροσωπεύουν την ελληνική οικονομία, παρά 200 και οι μισές να είναι κλινικά νεκρές. Οι διαδικασίες διαγραφής πρέπει να διευκολυνθούν για να καθαρίσει το ταμπλό. Το ΧΑ ας στραφεί για την επόμενη ημέρα στην προσέλκυση μεγάλων υγιών και δυναμικών εταιριών από τον ξενοδοχειακό, ναυτιλιακό και άλλους κλάδους.