Black Box 24/4/2017

Black Box 24/4/2017

-Επισήμως ονομάζεται προσπάθεια ανάκτησης της πολιτικής πρωτοβουλίας. Ανεπισήμως μην έχετε αμφιβολία ότι έχει ξεκινήσει η προεργασία για την ψήφιση των μέτρων της δεύτερης αξιολόγησης. Δύο διώξεις στον Μ. Σάλλα, στο ίδιο "πακέτο" και ο πρώην διοικητής τραπέζης Ελλάδος, Γ. Προβόπουλος, όπως και ο διευθύνων της τράπεζας Αττικής, Θ. Πανταλάκης. Επίσης μια δίωξη για την Πανγαία που περιλαμβάνει στελέχη της Εθνικής αλλά και επιχειρηματίες από την πλευρά των αγοραστών, όπως ο Χρ. Παπαχριστοφόρου. Προσθέστε μια εξεταστική για την υγεία, τον Γιάννο Παπαντωνίου για τα εξοπλιστικά και μην ξεχάσετε τις έξι δικογραφίες που εστάλησαν στη Βουλή που περιλαμβάνουν από τον Γ. Στουρνάρα ως υπουργό της ΝΔ και τον Βαρδή Βαρδινογιάννη για τη Motor Oil μέχρι τον Αν. Σαμαρά, τον Γιώργο Παπανδρέου και τον Αν. Λοβέρδο.

-Βάλτε στην εξίσωση και τις δηλώσεις του πρωθυπουργού μας Α. Τσίπρα ότι είναι προσωπικό του στοίχημα η κυβέρνηση του ΣυΡιζΑ να βγάλει τη χώρα από τα μνημόνια και ότι έχουν πια μπροστά τους ανοικτό ορίζοντα διετίας και μπορείτε να φανταστείτε τις συνθήκες και το κλίμα υπό το οποίο η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣυΡιζΑ ετοιμάζεται τον Μάιο να ψηφίσει μειώσεις συντάξεων και αφορολόγητου.

- Η στήλη παραλίγο να ξεχάσει ότι στην αγορά κυκλοφορούν φημολογίες πως το μπαράζ των διώξεων θα συνεχιστεί τώρα και με υποθέσεις δανείων, ώστε να βρεθούν στο στόχαστρο συγκεκριμένοι επιχειρηματίες και τραπεζίτες. Καλά ξεμπερδέματα.

- Κανονικά η στήλη θα έπρεπε να ξεκινήσει λέγοντας ότι αύριο Τρίτη αναμένονται οι εκπρόσωποι του κουαρτέτου στην Αθήνα, ότι αρχίζει η συγγραφή της τεχνικής συμφωνίας, ότι η διαδικασία εκτός απροόπτου θα διαρκέσει μια βδομάδα -τουλάχιστον αυτός είναι ο στόχος- προκειμένου από αρχές Μαΐου να αρχίσει να ψηφίζει η κυβέρνηση και στις 22 Μαΐου το Eurogroup να δώσει την έγκριση για την εκταμίευση της δόσης.

- Ωστόσο, η στήλη σας πάει πίσω την περασμένη Παρασκευή 21 Απριλίου, όχι ασφαλώς γιατί ήταν τα 50 χρόνια από τη χούντα, αλλά γιατί είχαμε τρία σημαντικά γεγονότα που θα μας απασχολήσουν και τις επόμενες ημέρες: Καταρχήν κατατέθηκαν οι βελτιωμένες προσφορές για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Την "πρωτοπορία" στο διαγωνισμό φέρεται να την έχει το Ντουμπάι και από κοντά, αγωνιά και "μπιντάρει" η κοινοπραξία που συμμετέχει ο όμιλος του Ιβάν Σαββίδη.

- Την Παρασκευή επίσης ο Ιβάν Σαββίδης, ο επιχειρηματίας που τον βλέπουν στο Μαξίμου και αγαλλιάζει η ψυχή τους, έπρεπε να απαντήσει στο Φώτη Μπόμπολα για τον Πήγασο. Απάντηση όμως δεν δόθηκε και η εκκρεμότητα παραμένει. Σήμερα -αύριο ο Φώτης Μπόμπολας πρέπει να συναντήσει τις πιστώτριες τράπεζες και να ενημέρωσει για τα τεκταινόμενα, ενώ εκκρεμούν και οι ανακοινώσεις του προς το προσωπικό, οι οποίες θεωρητικά θα γίνουν στα μέσα της εβδομάδας. Αγνωστο αν το Μαξίμου θα βάλει το χέρι του να βοηθήσει, αλλά ο ορίζοντας για την Πήγασος συνεχώς σκοτεινιάζει.

- Ο τουρκικός όμιλος Κοτς έπρεπε την Παρασκευή 21 Απριλίου να καταθέσει οικονομική προσφορά στην τράπεζα Πειραιώς για την εξαγορά της Avis. Τελικά ο τουρκικός όμιλος δεν έδωσε οικονομική προσφορά επειδή ζήτησε παράταση μέχρι τις 4 Μαΐου, που αποτελεί πλέον το νέο ορόσημο για την Avis, καθώς τότε θα πληροφορήσει την τράπεζα πόσα χρήματα είναι διατεθειμένος να δώσει, με ποιους όρους κλπ. Στο μεταξύ στην Πειραιώς η διοίκηση προβληματίζεται, γιατί η Ανis έχει πάνω της και 250 εκατομμύρια δάνεια που δόθηκαν από την τράπεζα με προνομιακούς όρους καθώς είναι εταιρεία του ομίλου. Σε τουρκικό όμιλο -σε μια τεταμένη περίοδο- 250 εκατομμύρια δάνεια με προνομιακούς όρους;

-Δημόσιοι υπάλληλοι και αστυνομικοί επενδυτές; Ο λόγος για την PSP Ιnvestments, τον επενδυτικό βραχίονα του ασφαλιστικού ταμείου των δημοσίων υπαλλήλων, αστυνομικών και στρατιωτικών του Καναδά, που έχει επενδύσει στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών "Ελ. Βενιζέλος". Οι καναδοί, όπως λένε οι κακεντρεχείς, επειδή ως ξένοι επενδυτές «συμβιώνουν» με τον εποπτεύοντα υπουργό Χρ. Σπίρτζη και θεωρούν πλέον ότι έχουν δει τα χειρότερα, έχουν διάθεση να κάνουν κι άλλες επενδύσεις στην Ελλάδα. Οι επενδυτικοί τους στόχοι περιλαμβάνουν αφενός το 30% του «Ελ. Βενιζέλος» που υποτίθεται ότι θα αποκρατικοποιηθεί και αφετέρου το δεύτερο «πακέτο» των περιφερειακών αεροδρομίων. Υπομονή να έχουν…

-Σκληρό μάτς ετοιμάζει η πλευρά Γκριμάλντι για την Ηellenic SeaWays. Ο όμιλος Γκριμάλντι θέτει σοβαρά ερωτήματα για την πώληση του "Highspeed 6", για το κόστος ανακατασκευής του "Νήσος Σάμος", έχει καταθέσει δύο δικαστικές προσφυγές που τρέχουν ενώ ζητά και εκπροσώπηση στο ΔΣ της εταιρίας. Η πλευρά Γκριμάλντι ισχυρίζεται ότι οι πωλήσεις πλοίων γίνονται μόνον μέσω συγκεκριμένων μεσιτών κι όλοι οι άλλοι ενδιαφερόμενοι αγνοούνται αφήνοντας υπονοούμενα. Το επόμενο επεισόδιο θα το παρακολουθήσουμε στην έκτακτη Γενική Συνέλευση που μεταφέρθηκε στις 16 Μαΐου.