- Τον τόνο της ημέρας στην επικαιρότητα θα δώσει η σημερινή τηλεδιάσκεψη του Πρωθυπουργού, με τον Διοικητή της ΤτΕ και τους επικεφαλής των συστημικών τραπεζών. Η μεσημεριανή τηλεδιάσκεψη έχει βασικό αντικείμενο τα μέτρα ενίσχυσης της οικονομίας, τις χρηματοδοτήσεις που πρέπει να δώσουν οι τράπεζες κλπ. Το σημαντικό όμως είναι ότι οι τραπεζίτες έχουν μια εξαιρετική ευκαιρία να ακούσουν από τα πλέον αρμόδια χείλη τις σκέψεις και τις διαθέσεις της Κυβέρνησης για το σενάριο των τελευταίων ημερών που ακούει στο όνομα bad bank.
- Σοκαριστικές οι διαπιστώσεις του ΣΕΒ για την ανεργία και ιδιαίτερα η εκτίμηση ότι οι θέσεις εργασίας που χάθηκαν τον Μάρτιο του 2020 προαναγγέλλουν την μεγαλύτερη αύξηση της ανεργίας στη δεκαετία. Δηλαδή ο ΣΕΒ περιμένει η ανεργία να υπερβεί το 26% που καταγράφηκε στον προηγούμενο κύκλο της ύφεσης. Η επισήμανση γίνεται επειδή η στήλη έχει παρατηρήσει μεγάλη απόκλιση μεταξύ των επίσημων κυβερνητικών εκτιμήσεων για τις επιπτώσεις στην οικονομία από την κρίση και αυτών που διατυπώνονται από άλλες πηγές.
- Βαριές απώλειες στο Χρηματιστήριο και τα μοναδικά στοιχεία που προσφέρουν μια κάποια παρηγοριά είναι αφενός ότι ο Γενικός Δείκτης διατηρήθηκε πάνω από το επίπεδο των 600 μονάδων και αφετέρου ότι η πτώση πραγματοποιήθηκε με μικρό τζίρο. Οι χρηματιστές περιμένουν στις επόμενες συνεδριάσεις να εκτονωθούν τα μαζικά χαρακτηριστικά της υποχώρησης των τιμών και επιλεκτικά κάποιες μετοχές να αντιδράσουν.
- Οι επενδυτές δείχνουν να συνειδητοποιούν τα προβλήματα και στο πλαίσιο αυτό η μετοχή της Aegean βρέθηκε χθες σε ελεύθερη πτώση με απώλειες 24,32%, ενώ και η μετοχή της Autohellas υποχώρησε κατά 13,74%. Για την Aegean οι δηλώσεις Μπάφετ για τις αεροπορικές μαζί με τις δηλώσεις του προέδρου της Aegean συνέθεσαν την εικόνα των προβλημάτων. Για την Autohellas οι πιέσεις εξηγούνται επειδή πρόκειται για εταιρεία που έχει εξάρτηση από τον τουρισμό και επιπλέον ένα από τα μεγάλα της έσοδα ήταν το μέρισμα που εισπράττει από την Aegean, καθώς κατέχει 11,66%. Το 2019 η εταιρία επένδυσε πάνω από 150 εκατ. για αγορές νέων οχημάτων και έχει δανεισμό της τάξης των 280 εκατ.
- κ. Πρόεδρε με όλο το σεβασμό, άλλο ο καθαρός δανεισμός (δηλαδή αφαιρουμένου του ταμείου) και άλλο ο δανεισμός. Το πρώτο νούμερο είναι μικρότερο και συνεπώς βοηθά πάντοτε στις εντυπώσεις. Ο λόγος για την Intralot που ανακοίνωσε χθες τα αποτελέσματα 2019 και αναφέρει ότι ο καθαρός δανεισμός ανήλθε στα 594,1 εκατ. και από τις λογιστικές καταστάσεις που παραθέτει λίγο παρακάτω στην ανακοίνωση, προκύπτει ότι ο δανεισμός φτάνει τα 765,2 εκατομμύρια. Κατά τα λοιπά, οι ζημίες της Intralot το 2019 μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας από συνεχιζόμενες δραστηριότητες έφτασαν τα 111,9 εκατομμύρια.
- Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες. Η Ferrari που απευθύνεται στους σούπερ πλούσιους καταναλωτές είχε αυξήσει στις 4 Φεβρουαρίου 2020 τις προβλέψεις της για τη φετινή χρονιά, επειδή το 2019 ήταν η πρώτη φορά στην ιστορία της που η παραγωγή ξεπέρασε τα 10.000 αυτοκίνητα. Προέβλεπε τότε EBIDTA μεταξύ 1,38 και 1,43 δις ευρώ. Τα εργοστάσια της ξεκίνησαν χθες να δουλεύουν και οι προβλέψεις για τα ΕBIDTA αναπροσαρμόστηκαν σε 1,05 με 1,20 δις.