Συνάντηση με στελέχη της Starlink στην Ουάσινγκτον, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του στις ΗΠΑ, είχε ο Κυριάκος Πιερρακάκης. Αυτό είναι κάτι γνωστό, όμως όπως μαθαίνουμε η εταιρεία του Έλον Μασκ πρόκειται να ενισχύσει την παρουσία της στη χώρα μας. Αρχικά θα συνεργαστεί πιο στενά με το υπουργείο για ζητήματα κάλυψης και συνδεσιμότητας, ενώ στα σκαριά έχει η εταιρεία την κατασκευή επίγειου σταθμού στη χώρα μας. Σήμερα, το δορυφορικό Ίντερνετ του Έλον Μασκ, που έχει ήδη ξεκινήσει να δραστηριοποιείται στη χώρα μας μετά τις σχετικές άδειες από την ΕΕΤΤ, εκπέμπει από σταθμούς που έχει στα Βαλκάνια. Έως τέλος του τρέχοντος, το αργότερο το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους, θα αρχίσει η κατασκευή σταθμού στην Ελλάδα. Μέσω αυτού θα στέλνονται τα δεδομένα στους δορυφόρους της εταιρείας που θα βρίσκονται σε χαμηλή τροχιά γύρω από τη γη.
Επιπροσθέτως, η στήλη μαθαίνει πως θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στο τμήμα R&D της Tesla που βρίσκεται στην Αγία Παρασκευή. Πληροφορίες αναφέρουν πως θα υπάρξει επέκταση του κτηρίου και μεγαλύτερη ένταση στην αναζήτηση ελληνικών ταλέντων. Έως τέλος του 2022 άλλωστε, η Tesla θα ανοίξει άλλους δύο σταθμούς ηλεκτρικής φόρτισης. Έναν στη Θεσσαλονίκη και έναν στη Λαμία.
---
Μετά τη «μάχη» των μεγάλων εταιρειών τροφίμων για επέκταση στη μικρή λιανική, ο έντονος ανταγωνισμός μεταφέρεται σε έναν άλλο κλάδο του λιανεμπορίου. Αυτόν της ένδυσης - υπόδησης και συναφών ειδών με «πεδίο μάχης» τα Δυτικά Προάστια. Πάνω από πέντε μεγάλες εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να δραστηριοποιηθούν στην ελληνική αγορά και μάλιστα στο Retail Park της οδού Πειραιώς, το οποίο κατασκεύασε η θυγατρική της Φουρλής, Trade Estates.
Η μία από αυτές είναι η Holland & Barrett, του τομέα ειδών ευεξίας και τροφίμων, η οποία στοχεύει να κάνει την είσοδό της στην ελληνική αγορά, μέσω συνεργασίας της με τον ελληνικό όμιλο. Ακόμη, ενδιαφέρον για παρουσία στο retail park της οδού Πειραιώς έχει δείξει και η Pepco, εκπτωτική αλυσίδα ειδών ένδυσης- υπόδησης. Μάλιστα η εταιρεία έχει ήδη συμφωνήσει με τον όμιλο Φουρλή για άνοιγμα του πρώτου καταστήματος της στο retail park, όπως αναφέρουν πληροφορίες.
Ο τουρκικός όμιλος LC Wakiki, μέσα στους προηγούμενους μήνες ενίσχυσε την παρουσία που είχε σε Ξάνθη Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Κόρινθο και Πάτρα με δυο νέα καταστήματα, ένα στο retail park της Πειραιώς και ένα στο River West , στον Κηφισό.
Ακόμη, κινητικότητα στα Δυτικά Προάστια καταγράφεται και στο Village Park του Ρέντη, όπου η ελληνική εταιρεία Σιόντης με έδρα τα Ιωάννινα άνοιξε νέο μεγάλο κατάστημα της αλυσίδας Hall of Brands. Αυτό που αναμένεται πάντως, είναι να δούμε αν η πολωνική αλυσίδα ένδυσης LPP θα εκδηλώσει τελικά ενδιαφέρον και για την ελληνική αγορά, μετά την Κύπρο, όπου θα ανοίξει καταστήματα franchising και συγκεκριμένα αν επιλέξει τα Δυτικά Προάστια ή άλλο σημείο της Αθήνας. Η στήλη σας μεταφέρει την πληροφορία πως η LPP στην Ελλάδα και στην Ιταλία θα λέγεται Sinsay και στην Κύπρο Reserved.
---
Οι εισροές στα μετοχικά αμοιβαία εσωτερικού μηδένισαν την προηγούμενη εβδομάδα εξαιτίας ανάλογων εκροών από τα μετοχικά αμοιβαία επιθετικής στρατηγικής εσωτερικού της Alpha Asset Management Α.Ε.Δ.Α.Κ.
---
Η πιθανή διανομή άνω του ενός ευρώ ανά μετοχή στην ΕΥΔΑΠ, εκτός από την βελτίωση της χρηματοοικονομικής δομής εξυπηρετεί δημοσιονομικά τα έσοδα: Η ΕΥΔΑΠ είναι από τις λίγες εισηγμένες εταιρίες που έχει καθαρό ταμείο 431 εκατ. ευρώ, επομένως η επιστροφή κεφαλαίου 106,5 εκατ. ευρώ (1 ευρώ) ουδόλως θα δημιουργούσε κάποιο θέμα ρευστότητας στην εταιρία. Το κράτος ως μέτοχος του 61,3% θα καρπωνόταν 65 εκατ. ευρώ, συν τα 16 εκατ. ευρώ από την τακτική διανομή.
---
Αν στο ίδιο μοτίβο ακολουθούσε και η ΕΥΑΠΣ η οποία έχει ανθηρό καθαρό ταμείο περίπου 90 εκατ. ευρώ θα πρόσθετε στα ταμεία του Δημοσίου άλλα 27 εκατ. ευρώ μαζί με τα 5,9 εκατ. ευρώ του τακτικού μερίσματος. Σύνολο 114 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 92 εκατ. ευρώ βοηθούν στο λεγόμενο «δημοσιονομικό χώρο» που ψάχνει η κυβέρνηση για να μειώσει την ενεργειακή επιβάρυνση, ενώ την ίδια στιγμή οι μέτοχοι θα πάρουν μια γερή ένεση ρευστότητας. Ακόμα κάτι επίσημο δεν έχουμε διαβάσει, επομένως αναμονή μέχρι την ανακοίνωση των τελικών σχεδίων αποφάσεων των Γενικών Συνελεύσεων.
---
Ανοίγει σήμερα το βιβλίο για την Μπλε Κέδρος. Συνεχίζονται οι παρουσιάσεις της Dimand αυτή την εβδομάδα με στόχο η Δημόσια προσφορά μετοχών για την εισαγωγή στην Κύρια Αγορά να ξεκινήσει μετά τις 15 Ιουνίου.
---
Η Ανδρομέδα ετοιμάζεται για αύξηση κεφαλαίου.
---
Η Alpha Trust Asset Management ολοκληρώνει τις διαδικασίες για την μετάταξη στην Κύρια Αγορά.
---
Μεταξύ 40 και 44 δολαρίων έχει σταθεροποιηθεί η διαφορά τιμής των αργών πετρελαίων brent και Ural. Η έναρξη της τουριστικής σεζόν στο β’ τρίμηνο έχει εκτοξεύσει την ζήτηση με αποτέλεσμα τα περιθώρια διύλισης να φθάσουν στα 50 δολάρια ανά βαρέλι για τη βενζίνη και το ντίζελ. Από την απόλυτη αδιαφορία και τις αρνητικές τιμές πετρελαίου της ποικιλίας Texas τον Μάρτιο του 2020 έχουμε φθάσει στο άλλο άκρο.
Σε πολλές χώρες της Αφρικής παρατηρούνται σημαντικές ελλείψεις σε καύσιμα κίνησης με αποτέλεσμα μεγάλες ουρές σε βενζινάδικα και ακυρώσεις πτήσεων. Πολλά διυλιστήρια που είχαν παύσει τη λειτουργία τους το 2020 επιστρέφουν στην παραγωγή για να ικανοποιήσουν τη ζήτηση και να περιορίσουν το υψηλό κόστος των εισαγωγών έτοιμων προϊόντων διύλισης. Η αδυναμία εξυπηρέτησης της αγοράς οφείλεται στην αποεπένδυση μεγάλων αμερικανικών Ομίλων κατά τα προηγούμενα χρόνια, λόγω της στροφής σε καθαρές μορφές ενέργειας. Το β’ τρίμηνο θα είναι σταθμός στα κέρδη των εταιριών του κλάδου.
---
Οι εισηγμένες μετοχές στο χρηματιστήριο του Λονδίνου της Coca Cola βγαίνουν από το δείκτη FTSE Eurofirst 300 και εισέρχονται στη λίστα του FTSE EuroMidcap. Οι αλλαγές θα λάβουν χώρα στο κλείσιμο της Παρασκευής 17 Ιουνίου. Ευκαιρία για arbitrage.
---
Όλο και περισσότεροι υπεύθυνοι χάραξης επενδυτικής πολιτικής, από μεγάλους επενδυτικούς οίκους, δηλώνουν ανήσυχοι για τον μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας των επιχειρήσεων και των αγορών
Ο Τζέιμι Ντάιμον προειδοποίησε πρόσφατα τους επενδυτές «να προετοιμάζονται για το χτύπημα ενός οικονομικού τυφώνα, καθώς η αμερικανική οικονομία είναι αντιμέτωπη με πληθώρα προκλήσεων, συμπεριλαμβανομένης της σύσφιξης της νομισματικής πολιτικής και της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία».
«Ο τυφώνας αυτός έχει σχηματιστεί και έρχεται κατά πάνω μας. Δεν ξέρουμε αν θα είναι μικρός, ή ο τυφώνας Σάντι. Καλύτερα να φυλαχτείτε», τόνισε ο CEO της JP Morgan σε Συνέδριο που διοργάνωσε η AllianceBernstein Holdings.
O πρόεδρος της Goldman Sachs, Τζον Γουόλντρον, προειδοποίησε σε Επενδυτικό Συνέδριο ότι «έρχονται πιο δύσκολοι καιροί για την οικονομία. Η συρροή διαφορετικών σοκ στο σύστημα, είναι άνευ προηγουμένου».
Ο CEO της BlackRock, Λάρι Φινκ, προειδοποίησε ότι «ο πληθωρισμός δεν είναι παροδικός και θα μείνει μαζί μας για κάμποσα χρόνια ακόμα, κυρίως λόγω των διαταραχών στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες. Η Fed δεν έχει τα εργαλεία για να αντιμετωπίσει τον πληθωρισμό. Αν συσφίξει υπερβολικά τη νομισματική πολιτική μπορεί να οδηγήσει την αμερικανική οικονομία σε ύφεση».
«Οι επιπτώσεις της ραγδαίας αύξησης των τιμών της ενέργειας γίνονται αισθητές από όλες σχεδόν τις εταιρείες. Αν και οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων των επιχειρήσεων έχουν στη διάθεσή τους ορισμένα εργαλεία για να μετριάσουν τις επιπτώσεις, οι υψηλές τιμές της ενέργειας είναι η νέα κανονικότητα», σύμφωνα με την ING.
---
Επιτέλους, έρχονται καλά νέα από το μέτωπο της έλλειψης μικροεπεξεργαστών. Τουλάχιστον από αυτούς που χρησιμοποιούνται μέσα στα μεγάλα εμπορικά φορτηγά που κατασκευάζει η Daimler Truck Holding (DTG FRANKFURT), η μεγαλύτερη στον κόσμο εταιρεία κατασκευής φορτηγών. Η DTG ήταν, μέχρι το τέλος του 2021, μέρος του ομίλου Daimler από τον οποίον αποσχίσθηκε αφήνοντας την πρώην μητρική εταιρεία μόνο με τα αυτοκίνητα της μάρκας Mercedes. Η DTG φτιάχνει φορτηγά με διάφορα εμπορικά ονόματα σε όλον τον κόσμο, τα Mercedes – Benz στην Ευρώπη, τα BharatBenz στην Ινδία, τα Fuso στην Ιαπωνία, τα Freightliner και Western Star στην Βόρειο Αμερική, καθώς και λεωφορεία με τις φίρμες Mercedes – Benz, Setra, BharatBenz Fuso. Το πρωί της Πέμπτης, μάθαμε από την Κάριν Ρόντστρεμ, υψηλόβαθμο στέλεχος της επιχείρησης και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της, πως ο μεγάλος πονοκέφαλος της εταιρείας το 2021, δηλαδή η αδυναμία προμήθειας των μικροεπεξεργαστών που χρειάζονται τα φορτηγά και τα λεωφορεία της επιχείρησης, αρχίζει σταδιακά να εξαφανίζεται.
Όπως είπε στην συνέντευξη που έδωσε, τα πράγματα δεν είναι τέλεια, είναι όμως πολύ καλύτερα. Η έλλειψη μικροεπεξεργαστών δεν προκαλεί πλέον σοβαρά προβλήματα στην παραγωγή και τα εργοστάσια δουλεύουν πλέον χωρίς διακοπή, σε αντίθεση με ότι έγινε το 2021. Κάτι αντίστοιχο είχαμε πληροφορηθεί προ ημερών από την Mercedes Benz Group (MBG FRANKFURT) πρώην Daimler AG, της οποίας ήταν μέχρι πέρυσι οργανικό κομμάτι. Η Ρόντστρεμ απέφυγε να πανηγυρίσει και πρόσθεσε πως η εταιρεία παρακολουθεί πολύ στενά την κατάσταση. Ένα άλλο ευχάριστο νέο που μάθαμε από την DTG είναι πως τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα που πάγωσαν την οικονομία της Κίνας από τις αρχές του Μαρτίου δεν την έχουν επηρεάσει καθόλου.
Πέρα από αυτά, μας είπε πως η ζήτηση για τα προϊόντα της είναι πολύ ισχυρή. Όπως είπε χαρακτηριστικά, παρά τις αλλαγές που λαμβάνουν χώρα αυτή την εποχή στην οικονομία, η ζήτηση για μεγάλα φορτηγά είναι πολύ μεγαλύτερη από την προσφορά. Η ίδια πρόσθεσε πως παρά τις προειδοποιήσεις για επικείμενη επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας, η εταιρεία της δεν βλέπει ακόμα τέτοια σημάδια, κάτι που θα περιμέναμε να έχει ήδη συμβεί αφού δραστηριοποιείται σε έναν τομέα πολύ ευαίσθητο στον ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας.
Βέβαια, η Ρόντστρεμ παραδέχθηκε πως τα πράγματα θα μπορούσαν να αλλάξουν πολύ απότομα και η ζήτηση να πέσει. Το μήνυμά της όμως ήταν ξεκάθαρο: μέχρι αυτή την στιγμή η ζήτηση παραμένει πολύ δυνατή!
---
Στις 9 Ιουνίου θα λάβει χώρα η τελευταία συνεδρίαση του συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας πριν αρχίσει να ανεβάζει τα επιτόκια, για πρώτη φορά τα τελευταία 11 χρόνια. Η ΕΚΤ είναι υπό πίεση να πείσει ότι το σχέδιό της για βαθμιαίες αυξήσεις επιτοκίων, αρχίζοντας από τον Ιούλιο, θα είναι επαρκές για να ελεγχθεί ο πληθωρισμός που έφτασε το 8,1% τον Μάιο, επίπεδο ρεκόρ στην ευρωζώνη.
Το consensus βλέπει αυξήσεις 25 μονάδων βάσης τον Ιούλιο και τον Σεπτέμβριο, ωστόσο, μερικοί από τους κεντρικούς τραπεζίτες της ΕΚΤ πιστεύουν πως μια αύξηση 50 μονάδων βάσης πρέπει να είναι στο τραπέζι ως επιλογή τον Ιούλιο. Το σίγουρο είναι ότι οι χώρες του ευρωπαϊκού Νότου, ιδιαίτερα η Ιταλία, αντιτίθενται σε μεγάλες αυξήσεις επιτοκίων και οι αγορές θα παρακολουθούν στενά για πιθανές ενδείξεις πως η νομισματική πολιτική ενδεχομένως να σφίξει με ταχύτερο ρυθμό.
---
Στην Κίνα η επιστροφή των εργαζομένων στις δουλειές τους και στα αυτοκίνητά τους μετά τα lockdown πιθανότατα θα δώσει νέα δυναμική στις τιμές πετρελαίου, οι οποίες έχουν καταγράψει κούρσα 50% φέτος, αδιαφορώντας για τα στοιχεία που υποδηλώνουν επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης.
Το σχέδιο της Ευρώπης να παύσει τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου μπορεί να προκαλέσει έλλειμμα στην προσφορά της τάξης των 2 εκατ. βαρελιών την ημέρα το δεύτερο εξάμηνο του 2022, σύμφωνα με αναλυτές του κλάδου.
Η απόφαση των παραγωγών του OPEC+ να αυξήσουν την παραγωγή κατά 216.000 βαρέλια ημερησίως τον Ιούλιο και τον Αύγουστο δεν εντυπωσίασε τις αγορές. Ο OPEC+ θα δυσκολευτεί να ικανοποιήσει την μικρή αυτή αύξηση. Η τιμή του πετρελαίου Brent βρίσκεται στα $119 το βαρέλι και οι αναλυτές εκτιμούν πως η κορύφωση των τιμών πετρελαίου έχει ακόμη δρόμο.
---
Για μια ακόμα φορά το Solana, το blockchain δίκτυο πίσω από το ένατο μεγαλύτερο κρυπτονόμισμα ($SOL), σταμάτησε να λειτουργεί από σφάλμα που συνδέεται με ορισμένες συναλλαγές cold storage. Οι επικυρωτές επανεκκίνησαν το δίκτυο μετά από τέσσερις ώρες διακοπής λειτουργίας, απενεργοποιώντας τις συναλλαγές nonce.
Αυτό θα έχει άμεσες συνέπειες για οποιονδήποτε θεματοφύλακα χρησιμοποιούσε offline συναλλαγές, με τα κεφάλαιά τους να παραμένουν παγωμένα για άγνωστο χρονικό διάστημα μέχρι να επιλυθεί το πρόβλημα. Ήδη ορισμένα ανταλλακτήρια κρυπτονομισμάτων ανέφεραν προβλήματα με τις καταθέσεις και τις αναλήψεις Solana. Μεταξύ αυτών: Binance, Coinbase και Crypto.com.
Το κρυπτονόμισμα SOL έπεσε περισσότερο από 13%. Οι συναλλαγές nonces, σύμφωνα με την ομάδα ανάπτυξης του δικτύου, αντιπροσώπευαν «ένα απίστευτα μικρό ποσοστό των συναλλαγών στη Solana μέχρι πρόσφατα». Οι συναλλαγές nonces στο Solana έχουν σχεδιαστεί για κατόχους κρυπτονομισμάτων, όπως ανταλλακτήρια και θεματοφύλακες, με πολύπλοκες ρυθμίσεις υπογραφής εκτός σύνδεσης, που δεν μπορούν πάντα να προετοιμάσουν τις συναλλαγές τους αρκετά γρήγορα. Για παράδειγμα, ένας θεματοφύλακας που υπογράφει συναλλαγές Solana με δύο υπολογιστές, ενδέχεται να μην είναι σε θέση να ολοκληρώσει την εργασία σε ένα μόνο μπλοκ. Οι κανονικές συναλλαγές στο δίκτυο θα αποτύχουν σε αυτό το σενάριο. Οι συναλλαγές με ανθεκτικά nonces δίνουν τον απαραίτητο χρόνο, ώστε να γίνουν οι κανονικές συναλλαγές. Η αδυναμία του δικτύου να επεξεργαστεί τις συναλλαγές αυτές οδήγησε σε μια ακόμα αποτυχία του αλγορίθμου συναίνεσης και επαλήθευσης των μπλοκ συναλλαγών του δικτύου.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.