Μέχρι πριν μια εβδομάδα στη Νότια Κορέα καμία δυτική εταιρεία δεν δραστηριοποιούνταν στον κλάδο φωτοβολταϊκών. Αυτό άλλαξε με δύο εταιρείες. Η πρώτη κίνηση είναι της θυγατρικής της BP και η δεύτερη της ελληνικής Mytilineos. Η αγορά αυτή είναι δύσκολη και το βήμα της Mytilineos σημαντικό, καθώς αποτελεί την πρώτη κίνηση στην Ανατολική Ασία… Το ίδιο δύσκολη όμως ήταν και η εγκαθίδρυση στην αγορά της Αυστραλίας. Εν ολίγοις η Mytilineos ξέρει να κερδίζει δύσκολα στοιχήματα.
Η είσοδος στην ευρύτερη περιοχή σηματοδοτείται από την ολοκλήρωση της κατασκευής φωτοβολταϊκού έργου ισχύος 1.55MW στην περιοχή Yangpyung-gun στη Νότια Κορέα, από τον Τομέα Ανάπτυξης Ανανεώσιμων Πηγών & Αποθήκευσης Ενέργειας (RSD).
Το έργο Yangpyung-gun εξασφάλισε την τιμή «ταρίφας» 100 δολαρίων/MWh, για τη διάθεση της παραγωγής του, μέσω ανταγωνιστικής προσφοράς που υποβλήθηκε τον Φεβρουάριο του 2021.
Με το έργο αυτό ο Τομέας RSD της Mytilineos εδραιώνει περαιτέρω τη θέση του αναπτύσσοντας ένα φωτοβολταϊκό έργο ισχύος 36MW στην περιοχή Gonam-Myeon, Επαρχία Taean. Το έργο έχει ήδη λάβει άδεια παραγωγής ενέργειας και έχει αιτηθεί κατασκευαστική άδεια. Μέσα στην επόμενη διετία, ο τομέας στοχεύει στην ανάπτυξη από μηδενική βάση μεγάλης κλίμακας έργων ηλιακής φωτοβολταϊκής ενέργειας ύψους 300MW μέσω της εξαγοράς πακέτου έργων ηλιακής ενέργειας μικρής κλίμακας μέγιστης ισχύος 50MW.
---
Ιστορική η χθεσινή μέρα για τον ΟΤΕ στο Χρηματιστήριο Αθηνών, καθώς ανέβηκε στην υψηλότερη θέση στον πίνακα των κεφαλαιοποιήσεων ξεπερνώντας την Coca Cola 3Ε. Μπορεί να μην κατάφερε τελικά να μείνει εκεί, αλλά πρόκειται για μία εξέλιξη που κανείς δε θα μπορούσε να προβλέψει. Ποιος θα μπορούσε δηλαδή πριν λίγες εβδομάδες, όπου η διαφορά του ΟΤΕ από την Coca Cola ήταν 3 δισ. ευρώ, να περιμένει ότι θα υπάρξει μέρα όπου θα την ξεπεράσει; Ο λόγος οφείλεται στη μεγάλη υποχώρηση της μετοχής της Coca Cola. Το swift, το ρούβλι, η έκθεση που έχει συνολικά στη Ρωσία η Coca Cola, αλλά και οι ανησυχίες για τη συνέχεια, έχουν βυθίσει την τιμή της μετοχής.
---
Από την άλλη ο ΟΤΕ δεν δείχνει να επηρεάζεται από το νέο σκηνικό που έχει διαμορφωθεί και παραμένει σε υψηλά 14 ετών. Τα ισχυρά αποτελέσματα του ΟΤΕ, ο χαμηλός δανεισμός, οι υψηλές ελεύθερες ταμειακές ροές αλλά και οι προοπτικές που ανοίγονται από την επιτάχυνση των επενδύσεων 5G και τα κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης διατηρούν το ανοδικό momentum στη μετοχή. Η εταιρεία έχει σταθερή μερισματική πολιτική, αναπτυξιακή προοπτική και επενδύσεις δυναμικές που μετασχηματίζουν ψηφιακά τη χώρα. Τα παραπάνω σε συνδυασμό με το επιτυχημένο management της εταιρείας από τον Μιχάλη Τσαμάζ και τη διοικητική ομάδα του ΟΤΕ, οδηγούν τη μετοχή σε ιστορικά υψηλά και μεγιστοποιούν την εμπιστοσύνη των επενδυτών στη διοίκηση της εταιρείας.
---
Κρατά η μετοχή των ΕΛΠΕ και διατηρεί κέρδη 11% από την αρχή του έτους. Ο λόγος μάλλον είναι το μέρισμα που αναμένεται για φέτος και μαζί με το έκτακτο θα φτάσει στα 0,82 ευρώ ανά μετοχή. Το μέρισμα αυτό βοηθάει τη μετοχή και δεν απομακρύνεται από τα 7 ευρώ που είδε ξανά μετά από 2 χρόνια.
---
Η στήλη δεν θα σχολιάσει τα περί «ανήκουμε στο Νότο, τη Δύση και το Βορά» που είπε ο κ. Τσίπρας χθες στη Βουλή. Όμως θα ασχοληθεί με το ζήτημα της ΔΕΗ. Είναι τουλάχιστον εξωφρενικό να επικαλείται ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τη ΔΕΗ, την οποία είχε οδηγήσει στην απόλυτη απαξίωση επί των ημερών του, με την μετοχή στα τάρταρα και το μέλλον αβέβαιο.
Η αλήθεια είναι μία: Η ΔΕΗ θα είχε χρεοκοπήσει αν δεν άλλαζε η κυβέρνηση το 2019 και δεν λάμβανε μέτρα η νέα. Η ΔΕΗ σήμερα στηρίζει τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις μέσω της επιδότησης ρεύματος, επειδή ακριβώς έχει αναπτυξιακή δυναμική. Και αυτός είναι και ο λόγος που μάλλον θα παρουσιάσει οριακά κέρδη. Σε κάθε περίπτωση, πάει πολύ να μιλάει ο κ. Τσίπρας για τη ΔΕΗ.
---
Το 2023 θα περάσει την πόρτα του Χρηματιστηρίου Αθηνών σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Lamda Development, Οδυσσέα Αθανασίου, η Lamda Malls εταιρεία που ελέγχει τα εμπορικά κέντρα Golden Hall, Mediterranean Cosmos και The Mall Athens. Ο αρχικός προγραμματισμός ήταν για τη φετινή χρονιά ωστόσο στο επόμενο διάστημα εκτιμάται ότι θα έχει ξεδιαλύνει και το τοπίο για την αποεπένδυση του αμερικανικού επενδυτικού Ομίλου Varde ο οποίος ελέγχει το 31,7% της εταιρείας.
Ο αμερικανικός όμιλος έχοντας ολοκληρώσει χρονικά τον κύκλο επένδυσης του πλέον ετοιμάζεται για την πώληση του ποσοστού που διαθέτει και το ζητούμενο είναι τι μέλλει γενέσθαι με αυτό το ποσοστό και αμέσως μετά να γίνει η διαδικασία για την εισαγωγή στο ΧΑ
Φαίνεται ότι η Lamda Development, έχοντας ισχυρή χρηματοοικονομική βάση, αφού μέσω αύξησης κεφαλαίου και έκδοσης ομολογιακού έχει «μαζέψει» 970 εκατ. ευρώ στα οποία προστίθενται και 1,5 δισ. ευρώ υπογεγραμμένα κοινοπρακτικά με Τράπεζα Πειραιώς και Eurobank, εξετάζει το ενδεχόμενο να πάρει το ποσοστό της Varde. Βέβαια όλα αυτά ακόμη είναι ασκήσεις επί χάρτου και δεν υπάρχει ανάλογη απόφαση .
Όσον αφορά τα κοινοπρακτικά δάνεια εξετάζεται και η δυνατότητα μόχλευσης με την έκδοση ενδεχομένως κάποιου νέου ομολογιακού δανείου, το οποίο θα αντικαταστήσει άλλο δανεισμό της εταιρείας. Να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που έχουν γίνει από ανεξάρτητους εκτιμητές, περίπου το καλοκαίρι του 2020 η συνολική εμπορική αξία του The Mall Athens, του Golden Hall και του Mediterranean Cosmos ανερχόταν σε περίπου 665 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση της Lamda Development είχε εκτιμήσει τότε ότι θα μπορούσε να αποκομίσει ρευστότητα της τάξεως των 400 – 500 εκατ. ευρώ, από την εισαγωγή των μετοχών της Lamda Malls, κεφάλαια που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για τη μερική χρηματοδότηση της κατασκευής των εμπορικών κέντρων που έχουν προβλεφθεί στο Ελληνικό, όπως επίσης και για επιστροφή κεφαλαίου ή διανομή μερισμάτων στους υφιστάμενους μετόχους της Lamda Development.
Σήμερα οι αξίες αυτές είναι αρκετά υψηλότερες, άρα και τα κεφάλαια που μπορεί να αντλήσει η εταιρεία ακόμη μεγαλύτερα.
--
Να αυξήσουν τα εργοτάξια στη Θεσσαλονίκη επιδιώκουν ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός αρμόδιος για έργα υποδομών Γ. Καραγιάννης. Θέτουν λοιπόν, τον πήχη στα 5 δισ. ευρώ για τα έργα που πρόκειται να ξεκινήσουν να υλοποιούνται, με το Flyover, τον υπερσύγχρονο εναέριο αυτοκινητόδρομο, χωρίς διόδια στη Θεσσαλονίκη να κρατάει τα σκήπτρα. Πριν από περίπου ένα μήνα, η κοινοπραξία όμιλος Μυτιληναίος-Άβαξ αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για το έργο των 373 εκατ. ευρώ και μέσα στο επόμενο διάστημα το project θα συμβασιοποιηθεί και μέχρι το τέλος του έργου θα αρχίσουν να στήνονται εργοτάξια για το μεγάλο αυτό ΣΔΙΤ.
Μένοντας στη Θεσσαλονίκη, ο στόχος παραμένει ίδιος, σχετικά με το Μετρό της πόλης, δηλαδή αυτό να παραδοθεί στα τέλη του 2023. «Η Θεσσαλονίκη θα έχει και Μετρό και αρχαία καθώς και τη δέσμευση να αναδειχθούν με τον μέγιστο σεβασμό τα αρχαιολογικά ευρήματα» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης πρόσφατα. Η λίστα των μεγάλων έργων περιλαμβάνει τη σύνδεση του ΟΛΘ με την ΠΑΘΕ, την Εγνατία Οδό και το σιδηρόδρομο, έργο που έχει προκηρυχθεί με στρατηγική επιδίωξη είναι να μετατραπεί το λιμάνι σε εμπορευματικό κόμβο μεταφορών και logistics στη Βόρεια Ελλάδα. Σημειωτέον ότι πριν από μερικές ημέρες, ολοκληρώθηκε η επιλογή αναδόχου και για την κατασκευή της έκτης προβλήτας του ΟΛΘ, με την κοινοπραξία Μυτιληναίος-Rover Maritime και HDK να αποτελεί τον ανάδοχο του project 150 εκατ. ευρώ.
---
Μία από τις λιγοστές περιοχές της Αθήνας με βάσιμες προοπτικές για υπεραξίες αποτελεί ο Βοτανικός, που αποτελεί τη συνέχεια προς τα δυτικά της Αθήνας της περιοχής Γκάζι που έχει γνωρίσει σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.
Εδώ και χρόνια λοιπόν, στον Βοτανικό, που ευνοείται λόγω της ύπαρξης του μετρό Κεραμεικός, έχουν επενδύσει στην αγορά κατοικίας εταιρείες, όπως η ισραηλινή Zoia που έχει μετασκευάσει στην οδό Παγγαίου (καταλήγει στην πλατεία Βουτάδων) υφιστάμενο κτίριο σε συγκρότημα πολυτελών επιπλωμένων διαμερισμάτων. Οι υπεραξίες όμως, μεγιστοποιούνται λόγω της Διπλής Ανάπλασης, που αναμένεται να ξεκινήσει να υλοποιείται το προσεχές διάστημα, με πρώτο έργο την κατασκευή του νέου γηπέδου του Παναθηναϊκού στην οδό Αγίου Πολυκάρπου.
Σε παράλληλο χρόνο, η εταιρεία Dimand προωθεί την υλοποίηση ανάπλασης στο ακίνητο 50 στρεμμάτων όπου βρίσκονταν οι εγκαταστάσεις της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας και το οποίο βρίσκεται κοντά σε αυτό όπου θα κατασκευαστεί το γήπεδο του Παναθηναϊκού. Στους μεγάλους παίκτες στο real estate του Βοτανικού ανήκουν η Noval Property, η οποία δρομολογεί την υλοποίηση τουριστικού, πολιτιστικού, συνεδριακού, ιατρικού, εμπορικού και επιχειρηματικού πόλου στον Ελαιώνα. Πρόκειται για επένδυση 117 εκατ. ευρώ που έχει εγκριθεί, προ διετίας, από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων. Θα περιλαμβάνει δύο ξενοδοχεία, μουσείο, κέντρο τεχνολογικής έρευνας και ανάπτυξης, αθλητικές υποδομές και καταστήματα εστίασης και αναψυχής. Σε όλα αυτά δεν έχουν προστεθεί τα ιδιωτικά έργα με αντικείμενο την κατασκευή κατοικίας που βρίσκονται, ήδη, σε εξέλιξη.
---
Ο απολογισμός του Υπερταμείου δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητος καθώς το 2021 ήταν μια αμφίσημη χρονιά με πολλές δυσκολίες και μέσα. Σε ένα τέτοιο σκηνικό έλαβαν χώρα πολλά και σημαντικά με κορωνίδα την ολοκλήρωση της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΗ με τη συμμετοχή σημαντικών επενδυτών, όπου το Υπερταμείο συμμετείχε δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στο πλάνο της εταιρίας και διασφαλίζοντας ότι το Ελληνικό Δημόσιο διατηρεί ισχυρό ποσοστό (34.12%).
Η σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο και το ΝΠΔΔ ΕΥΔΑΠ , τα έργα αναβάθμισης που έθεσε η ΕΥΑΘ σε τροχιά υλοποίησης, η εκκίνηση αξιοποίησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων , η αξιοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας αλλά και η ταχύτερη υλοποίηση εμβληματικών συμβάσεων παραχώρησης και αξιοποίησης από το ΤΑΙΠΕΔ μέσα από την τοποθέτηση νέου Διοικητικού Συμβουλίου, όπως η Εγνατία, η ΔΕΠΑ Υποδομών, οι Γούρνες Ηρακλείου οι διαγωνισμοί για τα λιμάνια και τις μαρίνες.
Ξεχωριστό κεφάλαιο η πώληση του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά από την ΕΤΑΔ, η αποκατάσταση της Διώρυγας της Κορίνθου αλλά και η προώθηση της Σύμβασης Παραχώρησης του έργου «Ανάπτυξη Εμπορευματικού Κέντρου Θριασίου Πεδίου» από τη ΓΑΙΑΟΣΕ και η εκκίνηση διαδικασιών για την εκτίμηση της εμπορικής αξίας 161 επιλεγμένων στρατηγικών ακινήτων, καθώς και η προώθηση υπηρεσιών και προϊόντων 5G στη χώρα με το PHAISTOS (Συμμετοχές 5G) να προσελκύει διεθνές και εγχώριο επενδυτικό ενδιαφέρον για συμμετοχή στον 1ο γύρο χρηματοδότησης της εταιρίας είναι τα σημαντικότερα από αυτά.
Πλέον τα βλέμματα είναι στραμμένα στο 2022 και στην νέα στρατηγική του Υπερταμείου που εκτιμάται ότι μπορεί να αποδώσει πολλαπλά για την οικονομία.
---
Η σουηδική εταιρεία Northvolt ιδρύθηκε το 2016 και με την βοήθεια μεγάλων επενδυτών όπως η Volkswagen, η BMW και η Goldman Sachs, σταδιακά αναδεικνύεται σε μία μεγάλη ευρωπαϊκή δύναμη στον χώρο της κατασκευής μπαταριών. Στο τέλος του περασμένου Δεκεμβρίου ανακοίνωσε πως το υπό ανέγερση εργοστάσιό της στην Σουηδία κατάφερε να πετύχει την παραγωγή της πρώτης μπαταρίας ιόντων λιθίου εντός του χρονοδιαγράμματος που είχε εξαγγείλει παλαιότερα. Το εργοστάσιο αναμένεται να αρχίσει την παράδοση μπαταριών σε πελάτες μέσα στο 2022. Η εταιρεία έχει χρηματοδοτηθεί με πάνω από 6,5 δισεκατομμύρια ευρώ και σκοπεύει να αποσπάσει τουλάχιστον το 25% της ευρωπαϊκής αγοράς μελέτης, κατασκευής και ανακύκλωσης μπαταριών αυτοκινήτου.
Γιατί μας ήρθε στο μυαλό η Northvolt. Γιατί πριν είκοσι μέρες ανακοίνωσε πως θα κατασκευάσει, μαζί με την Κινεζο-σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo, ένα ακόμα εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών, πάλι στην Σουηδία, και, την Παρασκευή που μας πέρασε ανακοίνωσε πως θα κατασκευάσει και άλλο ένα εργοστάσιο. Το εργοστάσιο αυτό θα ασχολείται με την κατασκευή των υλικών που απαιτούνται για την κατασκευή μπαταριών, θα στεγαστεί σε ένα παλιό εργοστάσιο της χαρτοποιίας Stora Enso, πάλι στην Σουηδία, και θα τροφοδοτείται κατά 100% από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Τα δύο αυτά εργοστάσια σχεδιάζεται να μπουν σε λειτουργία προς το τέλος του 2024 ή τις αρχές του 2025. Το ενδιαφέρον είναι πως παράλληλα με την ανακοίνωση για την μετασκευή του εργοστασίου της Stora Enso, η Northvolt ανακοίνωσε πως έχει ήδη υπογράψει, με αυτοκινητοβιομηχανίες, συμβόλαια ύψους πενήντα δισεκατομμυρίων Ευρώ για κατασκευή μπαταριών.
Εντυπωσιακός αριθμός, ο οποίος δείχνει και πόσο γρήγορα βρίσκει πελάτες η εταιρεία, αφού πριν μερικούς μήνες οι παραγγελίες ήταν στα τριάντα δις Ευρώ. Από τα 50 δις, τα 14 αφορούν σε παραγγελίες της Volkswagen, που είναι και η μεγαλύτερη μέτοχός της με ποσοστό 20%, ενώ μεγάλες είναι και οι παραγγελίες της Volvo. Αν τα πράγματα συνεχίζουν να εξελίσσονται με θετικό τρόπο και η Northvolt καταφέρει να είναι συνεχώς συνεπής στην τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων της, είναι πολύ πιθανόν να αποτελέσει μία από πιο επιτυχημένες ευρωπαϊκές βιομηχανικές startup εταιρείες, η οποία, αν δεν μας γελά η διαίσθησή μας, δεν θα αργήσει να περάσει την πόρτα των διεθνών χρηματιστηρίων προκειμένου να αντλήσει ακόμα περισσότερα κεφάλαια για να χρηματοδοτήσει τα μεγάλα της σχέδια.
--
Επιστολή στο Liberal έστειλε ο αντιπρόεδρος της Χαλυβουργίας Ελλάδος κ. Δημήτριος Λεβέντης, απαντώντας σε πληροφορίες της στήλης. Ακολουθεί η επιστολή αυτούσια:
«Στη στήλη Black Box της ιστοσελίδας σας Liberal.gr την 1η Μαρτίου 2022 γράφτηκαν αρκετές ανακριβείς πληροφορίες σχετικά με την εξυγίανση της εταιρίας μας, αφήνοντας μάλιστα ευθέως υπονοούμενα περί «περίεργων πραγμάτων» που συμβαίνουν στη Χαλυβουργία Ελλάδος.
Η πραγματικότητα είναι ότι δυστυχώς «περίεργα» είναι αυτά τα πράγματα που γράφτηκαν, καθώς αντιμετωπίζουμε μία «περίεργη» επίθεση που προέρχεται από συμφέροντα τα οποία ονειρεύονταν ότι η Χαλυβουργία Ελλάδος κάποτε θα «πέθαινε» και έτσι θα μπορούσαν να τραφούν από το πτώμα της, όπως έχουν κάνει πολλές φορές στο παρελθόν σε άλλες περιπτώσεις, πάντα με τη βοήθεια των πιστωτών τους.
Για να απαντήσουμε όμως και επί της ουσίας, σημειώνουμε τα εξής:
1) Η Χαλυβουργία, εν αντιθέσει με ανταγωνιστές της, δεν έλαβε ούτε ένα ευρώ «νέο δανεισμό» από τις τράπεζες κατά τη διάρκεια του «πρώτου ημιχρόνου» που αναφέρετε, ούτε έκλεισε επιτόκια «κάτω από την αγορά». Η εταιρία, και πάλι σε αντιθεση με ανταγωνιστές της την εποχή εκείνη, παραχώρησε όλες τις απαραίτητες εξασφαλίσεις στους πιστωτές της κι έτσι προχώρησε στη σύναψη ομολογιακού δανείου που στην ουσία επρόκειτο για αναχρηματοδότηση του υφιστάμενου -τότε- δανεισμού της.
2) Το 2018 η εταιρία είχε συμφωνημένο MOU με τις τράπεζες που προέβλεπε την αναδιάρθρωση του δανεισμού της με συγκεκριμένα βήματα. Ωστόσο, τελευταία στιγμή μία εκ των τραπεζών, υπό «περίεργες» συνθήκες, αποφάσισε να πουλήσει το μερίδιό της αντί να προχωρήσει με την εν λόγω αναδιάρθρωση. Στην παντελώς διαφανή διαγωνιστική διαδικασία που ακολούθησε και η οποία προέβλεπε ότι ουδεμία σχέση μπορούσαν να έχουν οι μέτοχοι της Χαλυβουργίας για να εξασφαλίζονται τα οποιαδήποτε «ηθικά» conflicts, πλειοδότησε το Αμερικάνικο fund HIG, το οποίο είχε ως στρατηγικό πλάνο την εξαγορά του οικοπέδου του Ασπροπύργου της εταιρίας για τη δημιουργία του μεγαλύτερου και πιο σύγχρονου κέντρου logistics στην Ελλάδα. Αυτό λειτούργησε καταλυτικά και για τις υπόλοιπες τράπεζες που είχαν το μειοψηφικό ποσοστό των δανείων της εταιρίας κι έτσι ύστερα από αντίστοιχο διαγωνισμό η HIG εξαγόρασε και τα υπόλοιπα δάνεια της εταιρίας, αφήνοντας μόνο αυτά της Cepal, η οποία έμεινε με το δανεισμό της έναντι του εργοστασίου της εταιρίας του Βόλου.
Σημειώνουμε ότι η εταιρία (με το εργοστάσιο του Βόλου) πέρσι σημείωσε κύκλο εργασιών περίπου 285εκ ευρώ, εξαγωγές άνω των 150εκ ευρώ και απασχολεί (ως ο μεγαλύτερος εργοδότης του Βόλου) 500 άτομα προσωπικό. Επομένως, οποιαδήποτε υπόνοια περί «στηρίξεως» της ιδιωτικής οικονομίας μάλλον είναι ατυχής στην περίπτωσή μας.
3) Σχετικά με τη ΔΕΗ, μεταξύ της κατάθεσης της αιτήσεως για εξυγίανση (29/10/21) και της εκδίκασής της (12/1/22), βγήκε το Νοέμβριο του 2021 τελεσίδικη Εφετειακή απόφαση υπέρ της Χαλυβουργίας για τη χρόνια διαμάχη που είχε με τη ΔΕΗ. Με την απόφαση αυτή η Χαλυβουργία δικαιώνεται πανηγυρικά και αποδεικνύεται ότι η ΔΕΗ την υπερχρέωνε τα προηγούμενα έτη.
4) Όσον αφορά στους μετόχους και στο management της εταιρίας, επισημαίνουμε ότι κατά τα τελευταία χρόνια η Χαλυβουργία ήταν το καλύτερο παράδειγμα του συνεργάσιμου πιστωτή, δίνοντας πλήρη διαφάνεια στους βασικούς πιστωτές της, έχοντας CRO από έναν εκ των κορυφαίων ελεγκτικών εταιριών και πιστοποιώντας την τεχνολογική υπεροχή των εγκαταστάσεών της και το ορθό management της μέσα από κλαδική μελέτη που έγινε για λογαριασμό των τραπεζών από τη διεθνή εταιρία Alvarez & Marsal. Ταυτόχρονα, μέσα στο σχέδιο εξυγίανσης προβλέπεται η «θυσία» του εργοστασίου Ασπροπύργου της εταιρίας, ενός υπερσύγχρονου χαλυβουργείου (που κοστίζει τουλάχιστον 300εκ ευρώ για να κατασκευαστεί καινούριο,) προκειμένου να βελτιωθούν τα οικονομικά μεγέθη του ισολογισμού της. Απορούμε πώς αναφέρεται στο κείμενό σας ότι θα αποτελούσε δικλείδα ασφαλείας στη συγκεκριμένη περίπτωση η «είσοδος άλλων μετόχων στο management» και αναρωτιόμαστε αν αυτός είναι ο ευσεβής πόθος (και το ανεκπλήρωτο όνειρο) όποιου σας πληροφόρησε για τη σχετική υπόθεση της Χαλυβουργίας.
5) Τέλος, επισημαίνουμε ότι η εξυγίανση και η επιβίωση της Χαλυβουργίας Ελλάδος λειτουργεί πολύ θετικά για την Ελληνική οικονομία, καθώς εξυγιαίνεται μία από τις ιστορικότερες βιομηχανίες της χώρας και ταυτόχρονα διατηρείται ο ανταγωνισμός σε ένα κλάδο που κινδύνευε από τη δημιουργία μονοπωλίου. Η πραγματικότητα είναι ότι μετά από την εξυγίανσή της, η Χαλυβουργία Ελλάδος καθίσταται μία πολύ υγιής Ελληνική βιομηχανία και αυτό σε κάποιους δεν αρέσει».
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.