H ισχυρή ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ άλλαξε πίστα, o πράσινος γίγαντας της ΔΕΗ, η νέα τροπή στα ΕΑΣ, τα μηνύματα Στουρνάρα, τα offshore αιολικά έρχονται, γιατί η JP ξεχωρίζει Eurobank - Πειραιώς και οι πιστοί Ιάπωνες

H ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έκανε ένα ακόμη βήμα προς την ολοκλήρωση ενός mega-deal και αλλάζει πίστα. Η γενική συνέλευση έδωσε την έγκριση για την πώληση της Τέρνα Ενεργειακής στη Masdar, η οποία θα φέρει ρευστότητα 900 εκατ. ευρώ και θα βελτιώσει το χρηματοδοτικό προφίλ του ομίλου, καθώς θα αφαιρεθεί και σχετικός δανεισμός ύψους 1,1 δισ. ευρώ.

Η μεταμόρφωση του ομίλου, τα τελευταία χρόνια, είναι τεράστια, με τον Γιώργο Περιστέρη, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, να βάζει τη σφραγίδα της αλλαγής. Από τους πρώτους ήταν που ασχολήθηκε με την ενέργεια και τις ΑΠΕ, όταν λίγοι ήξεραν για ανεμογεννήτριες και πράσινη ανάπτυξη και είναι τώρα αυτός που κάνει στροφή στις παραχωρήσεις, δίνει έμφαση στις κατασκευές, χωρίς να αφήνει, παρά την πώληση, το κομμάτι της πράσινης ανάπτυξης.

Αυτή η πορεία έχει αποτυπωθεί και στο χρηματιστηριακό ταμπλό με τη μετοχή να είναι σε υψηλά σχεδόν 24 ετών και περίπου 3,5 φορές πάνω από τα επίπεδα που ήταν πριν μερικά χρόνια. Μάλιστα οι αναλυτές βάζουν ακόμα πιο ψηλά τον πήχη μετά τις πρόσφατες προσθήκες στο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων. Η Axia έχει δώσει τιμή στόχο τα 27,4 ευρώ και η Euroxx έχει δώσει τα 26 ευρώ.

Ο κ. Περιστέρης, μιλώντας στους μετόχους, είπε πως η μεταμόρφωση του ομίλου αποδίδει καρπούς και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει κατακτήσει ηγετική θέση στους τομείς των κατασκευών και των παραχωρήσεων, έχοντας πλέον στο χαρτοφυλάκιό της έργα και υποδομές πολύ μεγάλης αξίας, που διασφαλίζουν ένα ακόμα καλύτερο μέλλον για τους εργαζόμενους, τους συνεργάτες και φυσικά τους μετόχους.

Παράλληλα, και όπως τόνισε με έμφαση η συναλλαγή πώλησης της Τέρνα Ενεργειακή, προβλέπει τη δυνατότητα συμμετοχής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη νέα γενιά των επενδύσεων στην παραγωγή κι αποθήκευση καθαρής ενέργειας που θα υλοποιήσει στο μέλλον η Τέρνα Ενεργειακή, όπως μεταξύ άλλων στα έργα αντλησιοταμίευσης και στα υπεράκτια αιολικά πάρκα. «Η συμμετοχή αυτή θα διατηρήσει την επενδυτική μας παρουσία σε πολλούς υποσχόμενους νέους τομείς ενεργειακών υποδομών, ενώ λειτουργεί προς όφελος και της θυγατρικής μας ΤΕΡΝΑ που διατηρεί πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατασκευή καίριας σημασίας ενεργειακών έργων», είπε ο κ. Περιστέρης.

Υπενθυμίζεται πως η πώληση γίνεται στα 20 ευρώ ανά μετοχή και εκτίμηση της διοίκησης είναι ότι η συναλλαγή θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Να σημειωθεί πως στελέχη της αγοράς περιμένουν με αγωνία τη δημόσια πρόταση, καθώς θα φέρει ρευστότητα στο σύστημα, αφού υπολογίζεται πως θα απελευθερωθούν κεφάλαια από θεσμικούς, εγχώριους και ξένους περίπου 1 δισ. ευρώ και θεωρούν πως θα επανατοποθετηθούν στο ελληνικό χρηματιστήριο.


Ότι η διοίκηση του Γιώργου Στάσση έχει αλλάξει level στη ΔΕΗ είναι κάτι γνωστό. Ωστόσο επιβεβαιώνεται κάθε φορά από τους επενδυτές που συρρέουν να αγοράσουν το growth story του ενεργειακού ομίλου. Τη στιγμή που η αγορά των ομολόγων παρουσιάζει αναταράξεις και οι αβεβαιότητες στις αγορές αυξάνονται, η ΔΕΗ με μεγάλη επιτυχία ολοκλήρωσε την έκδοση του νέου 7ετούς ομολόγου.

Η εταιρεία άντλησε τελικά το ποσό των 600 εκατ. ευρώ, αυξημένο σε σχέση με τον αρχικό στόχο για 500 εκατ. Οι προσφορές έφτασαν τα 2 δισ. ευρώ. δηλαδή 4 φορές πάνω από την αρχική πρόταση.

Με το κουπόνι να μειώνεται τελικά στο 4,625%, (από 4,75%) πρόκειται για μία ψήφο εμπιστοσύνης των αγορών προς την εταιρεία καθώς πρόκειται για το φθηνότερο ευρωπαϊκό κουπόνι 7ετιας που έχει βγάλει εταιρεία με ίδιο credit rating με τη ΔΕΗ από τον Φεβρουάριο του 2022. Μάλιστα, το spread στο ομόλογο της ΔΕΗ είναι το χαμηλότερο που έχει επιτύχει η εταιρεία σε όλα τα ομόλογα που έχει εκδώσει από το 2020 (200 μ.β. χαμηλότερο σε σχέση με τις εκδόσεις του 2020 και του 2021).

Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι η πλειονότητα των επενδυτών στο ομόλογο της ΔΕΗ είναι ξένοι, κατά κύριο λόγο μακροπρόθεσμοι, επενδυτές.

Η ΔΕΗ βγήκε στις αγορές με στόχο να είναι τακτικός εκδότης στις διεθνείς αγορές, χωρίς να έχει ανάγκη αναχρηματοδότησης κάποιου ομολόγου, καθώς τα δύο ομόλογα που έχει ήδη λήγουν το 2026 και το 2028 και θα διαπραγματεύονται ταυτόχρονα με το νέο τρίτο ομόλογο, που λήγει το 2031, αποδεικνύοντας την εμπιστοσύνη των επενδυτών, οι οποίοι επέλεξαν να χρηματοδοτήσουν με νέα επιπλέον ρευστότητα το νέο ομόλογο της ΔΕΗ.

Τα 600 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για επενδύσεις της ΔΕΗ και των θυγατρικών της στο πλαίσιο του αναπτυξιακού business plan του ομίλου. Με επενδύσεις €9 δισ. στην τριετία, κυρίως σε ΑΠΕ, αναβάθμιση δικτύων και νέες δραστηριότητες, αυξημένες κατά 130% σε σχέση με την τριετία 2021-2023, το εμπροσθοβαρές business plan της μεγαλύτερης εταιρείας ενέργειας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπως είναι πλέον ο Όμιλος ΔΕΗ, μετά και την είσοδο στην αγορά της Ρουμανίας, είναι βασισμένο σε μία ολιστική προσέγγιση γύρω από την πράσινη μετάβαση και το τρίπτυχο καθαρή παράγωγή ενέργειας, σύγχρονα δίκτυα και πελατοκεντρική φιλοσοφία.

Στόχος της διοίκησης είναι ο Όμιλος ΔΕΗ να γίνει ενεργειακός ηγέτης στην ευρύτερη περιοχή και σημαντικός παίκτης στην Ευρώπη, με υγιή οικονομικά και ολοκληρωμένες υπηρεσίες. Ένας «πράσινος» όμιλος που το 2030 θα έχει EBITDA €3 δισ. από διαφορετικές δραστηριότητες, ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει σε οποιαδήποτε κρίση και να ανταποκριθεί στον κρίσιμο ρόλο του σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται.


Νέα τροπή με δικαστικές εξελίξεις παίρνει η υπόθεση σύναψης συμφωνίας με την MSM και τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα με το επόμενο διάστημα να κρίνεται ως εξαιρετικά κρίσιμο. Και αυτό καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) φέρεται χθες να επέδωσε στα ΕΑΣ σχετική απόφαση προσωρινής διαταγής, κατά την οποία όπως αναφέρεται εγγράφως,   «κωλύεται η σύναψη σύμβασης μεταξύ ΕΑΣ και MSM μέχρι την έκδοση απόφασης επί της αιτήσεως αναστολής»,  που  έχει καταθέσει η ONEX  του Πάνου Ξενοκώστα. Για την αίτηση αναστολής η ημερομηνία που έχει οριστεί είναι η 11/11/2024.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι μέχρι τις 11 Νοεμβρίου που έχει οριστεί η εκδίκαση της αίτησης αναστολής, παγώνουν οποιεσδήποτε ενέργειες μεταξύ ΕΑΣ και κοινοπραξίας μέχρι την 3η Δεκεμβρίου, οπότε και θα γίνει η εκδίκαση της αίτησης ακύρωσης της συμφωνίας. Φαίνεται ότι η όποια εξέλιξη στην υπόθεση θα έρθει στην εκπνοή του χρόνου και όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά και για τις δύο πλευρές με την ΟΝΕΧ να δείχνει διατεθειμένη να συνεχίσει και να εντείνει τις ενέργειες της σχετικά με τα ΕΑΣ.


Παρακολουθώντας τις καθημερινές ανακοινώσεις της Jumbo για τις αγορές ιδίων μετοχών, παρατηρούμε πως αυτές γίνονται με σύνεση. Ειδικότερα, όσο η μετοχή κινείται κάτω από τα 26 ευρώ, αυξάνονται οι αγορές, ενώ όταν υπερβαίνει το εν λόγω σημείο, μειώνονται. Η διοίκηση έχει θέσει άνω όριο τα 27,20 ευρώ, που ήταν η τιμή που πούλησε ο Απ. Βακάκης στους ξένους επενδυτές. Απολύτως λογικό το όριο, καθώς δεν μπορεί μία εταιρεία να αγοράζει υψηλότερα από εκεί που πούλησε ο βασικός μέτοχος. Η Jumbo έχει 221 χιλ. ίδιες μετοχές που αντιστοιχούν μόλις στο 0,16% του συνόλου των μετοχών.


Στο στάδιο των εν εξελίξει μελετών βρίσκονται τώρα τα πρώτα offshore αιολικά της χώρας, τα οποία αναμένονται να εγκατασταθούν ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης με τους τρεις ισχυρούς «παίκτες» της ενέργειας να ενώνουν τις δυνάμεις τους. Την ανάπτυξη των υπεράκτιων πάρκων στην περιοχή θα «τρέξει» η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή- Motor Oil-ΔΕΗ. Με την ολοκλήρωση των ερευνών, η οποία αναμένεται σε δύο χρόνια, τα έργα θα τοποθετηθούν νοτίως της ακτογραμμής της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου και βορείως-βορειοανατολικώς της Σαμοθράκης, με τη συνολική ισχύ τους να ανέρχεται έως 600 MW.

Η Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων (ΕΔΕΥΕΠ) είχε εκδώσει τις άδειες για δύο έρευνες. Η πρώτη άδεια ερευνών χορηγήθηκε στην εταιρεία «Αιολική Προβατά Τραϊανουπόλεως ΜΑΕ», θυγατρική της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή στην οποία εισχώρησε και η Μotor Oil και η δεύτερη στην εταιρεία «Θρακική Αιολική 1 Α.Ε.», την οποία εξαγόρασε η ΔΕΗ. Έτσι, δρομολογείται από την κοινοπραξία η κοινή ανάπτυξη των δύο πιλοτικών έργων της Αλεξανδρούπολης, αξιοποιώντας τις συνέργειες που προκύπτουν αφού βρίσκονται στην ίδια θαλάσσια περιοχή.

Τα έργα θα προχωρήσουν πιλοτικά, δηλαδή χωρίς διαγωνιστικές διαδικασίες και με λειτουργική ενίσχυση που θα πρέπει να εγκρίνει η Κομισιόν. Με τη συμφωνία αυτή διευρύνεται το πεδίο συνεργασίας των εταιρειών Motor Oil και ΤΕΡΝΑ, μιας και οι δύο εταιρείες κατασκευάζουν από κοινού μονάδα ηλεκτροπαραγωγής συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο στην Κομοτηνή (877 MW), αλλά και αυτή της Motor Oil με τη ΔΕΗ.

Ειδική μνεία στο ζήτημα των υπεράκτιων αιολικών πάρκων στον Έβρο έκανε στη Βουλή και ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θ. Σκυλακάκης, με αφορμή τις αποζημιώσεις που θα δοθούν στους αλιείς, λόγω της εγκατάστασης των πάρκων στην περιοχή, τις οποίες και χαρακτήρισε «πολύ σημαντικές». Σημείωσε ότι θα βγουν διπλά ωφελημένοι, τόσο από πλευράς αλιευτικού πληθυσμού, δηλαδή θα έχουν περισσότερα ψάρια στην ευρύτερη περιοχή, όσο και από πλευράς πραγματικών αποζημιώσεων, οι οποίες θα είναι πολύ σημαντικές.


Καλά αποτελέσματα ανακοίνωσε η Σαράντης για το εννεάμηνο, είτε τα εξετάσει κάποιος με την πρόσφατη εξαγορά της Stella Pack, είτε και χωρίς. Οι πωλήσεις, μαζί με την εξαγορά, αυξήθηκαν κατά 27,9% και ανήλθαν στα 452 εκατ. ευρώ, ενώ τα EBITDA ανήλθαν στα 63 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 31,7% και τα κέρδη προ φόρων και τόκων στα 48,1 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 30%. Ακόμα και χωρίς την εξαγορά υπάρχει αύξηση 15%. Όλα δείχνουν πως ο όμιλος θα καταφέρει να πετύχει το στόχο του που είναι κέρδη προ φόρων και τόκων 61 εκατ. ευρώ και EBITDA 80,2 εκατ. ευρώ. Αναλυτές σχολίαζαν πως θεωρούν εφικτή την επίτευξη του στόχου.


Ως καθοριστικό, χαρακτήρισε, ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας τον ρόλο των επενδύσεων για την πορεία της ελληνικής οικονομίας, μιλώντας στο 3ο Οικονομικό Συνέδριο της «Ναυτεμπορικής».

«Οι επενδύσεις», ανέφερε,  «καθορίζουν τα πάντα, την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα, και είναι ο καταλύτης σήμερα για την αλλαγή του αναπτυξιακού προτύπου, με έμφαση στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, στην αποτελεσματική αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και στην πράσινη ανάπτυξη».

Παράλληλα ο κ. Στουρνάρας αναφέρθηκε και στη σημασία του υγιούς τραπεζικού τομέα, επισημαίνοντας την πρόοδο που έχει συντελεστεί ως προς την εξυγίανση του χρηματοπιστωτικού κλάδου, την ανάγκη ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας, αλλά και της περαιτέρω μείωσης των μη εξυπηρετούμενων δανείων.

Παράλληλα, επεσήμανε την ανάγκη έγκαιρης απορρόφησης των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης. «Είναι άμεση προτεραιότητα η έγκαιρη αξιοποίηση των διαθέσιμων ευρωπαϊκών πόρων» ανέφερε, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως «η μπάλα είναι στο δικό μας πεδίο».

Σε ό,τι αφορά τη γενικότερη κατάσταση της οικονομίας, ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος τόνισε πως η ελληνική οικονομία συνεχίζει να αναπτύσσεται με ρυθμό αρκετά υψηλότερο από αυτόν της Ευρωζώνης, ενώ και τα δημοσιονομικά μεγέθη βελτιώνονται με ρυθμό καλύτερο του αναμενόμενου. Ακόμη, επεσήμανε ότι απαιτούνται περισσότερες μεταρρυθμίσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας βασικών τομέων του κράτους.


Παρά το γεγονός ότι και οι τέσσερις ελληνικές συστημικές τράπεζες έχουν τη σύσταση overweight από τους αναλυτές της JP Morgan, εν τούτοις, από άποψη τακτικής, όπως αναφέρουν οι ίδιοι, ξεχωρίζουν βραχυπρόθεσμα την Eurobank και την Tράπεζα Πειραιώς.

Όπως αναφέρουν οι αναλυτές στο report τους, σε ό,τι αφορά την Τράπεζα Πειραιώς, ο pro-forma δείκτης CET1 βελτιώθηκε κατά 50 μονάδες βάσης, στο 14,2%, συμπεριλαμβανομένης και της μερισματικής πρόβλεψης 30%, καλύπτοντας ήδη τον στόχο της εταιρείας, για φέτος στο 14%. «Θεωρούμε», επισημαίνουν, «ότι αυτό αποτελεί ένα σημαντικό επίπεδο άνεσης, τόσο για τη διοίκηση, όσο και για τους επενδυτές και ένα σημαντικό έναυσμα για τη μείωση της διαφοράς αποτίμησής της σε σχέση με τις ομότιμες τράπεζες με καλύτερη αξιολόγηση (ΕΤΕ και Eurobank)».

Σε ό,τι αφορά την Eurobank, οι αναλυτές της JP Morgan διατηρούν τη σύσταση overweight, ενώ, όπως προσθέτουν, η επικείμενη ενοποίηση με την Ελληνική Τράπεζα στην Κύπρο θα δώσει μια σαφέστερη εικόνα της συνεισφοράς της επιχείρησης και θα στρέψει την προσοχή της αγοράς στις μελλοντικές δυνατότητες συνεργειών.

Σε ό,τι αφορά τις αποδόσεις κεφαλαίου, η JP Morgan αναφέρει ότι διαγράφονται όλο και πιο ελκυστικές, με σωρευτικές πληρωμές από φέτος στο 26% της κεφαλαιοποίησης της αγοράς. Αν και η ευαισθησία στα επιτόκια παραμένει ένα βασικό σημείο προβληματισμού, οι αναλυτές της JP Morgan πιστεύουν ότι οι προοπτικές των κερδών του κλάδου είναι ευοίωνες εφόσον τα επιτόκια ομαλοποιηθούν πάνω από το 2%.


Προβλήματα στην αγορά δημιουργεί η επέκταση των απεργιών των λιμενεργατών. Για τρίτη συνεχόμενη μέρα δυσχεραίνει η μεταφορά προϊόντων, καθώς κλείνει ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Άλλωστε, τα αιτήματα απευθύνονται και αφορούν, ως επί το πλείστον, στην κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία, ενώ οι απαιτήσεις του σωματείου σε αμοιβές δεν σχετίζονται με την τρέχουσα περίοδο, καθώς, όπως αναφέρουν πληροφορίες, βρίσκεται σε ισχύ η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που έχει συνυπογράψει το σωματείο και δεν έχει λήξει. Το ζητούμενο είναι να λήξει η παρούσα κατάσταση ομηρίας των logistics καθώς ταλαιπωρούνται πολλές εταιρείες, παγώνει η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων και δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες.


Το ιαπωνικό χρηματιστήριο είναι από τα πιο κερδισμένα των τελευταίων ετών. Οι καλές επιδόσεις των περισσότερων επιχειρήσεων, τα πολύ χαμηλά επιτόκια, που δίνουν ώθηση στην οικονομία, το αδύναμο γιέν που βοηθά πολύ τους εξαγωγείς και το μεγάλο διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον, έχουν φέρει τον δείκτη Nikkei πίσω στα ιστορικά υψηλά που είχε σημειώσει πριν 35 χρόνια.

Παρά τη μεγάλη άνοδο, φαίνεται πως η επενδυτική όρεξη δεν έχει ικανοποιηθεί ακόμα, πράγμα που φάνηκε ξεκάθαρα με την πολύ μεγάλη επιτυχία της αρχικής δημόσιας εγγραφής για τις μετοχές της εταιρείας Tokyo Metro (9023 TOKYO). Πρόκειται για την εταιρεία που διαχειρίζεται τον υπόγειο σιδηρόδρομο της ιαπωνικής πρωτεύουσας, ένα από τα μεγαλύτερα παρόμοια στον κόσμο.

Μέχρι την εισαγωγή των μετοχών της στο χρηματιστήριο, η εταιρεία ανήκε εξ ολοκλήρου στον δημόσιο τομέα, ενώ είναι οικονομικά πολύ υγιής και φημίζεται για τις εξαιρετικές υπηρεσίες που παρέχει στους πελάτες της, κάτι που, όπως σημειώνει το Bloomberg, δεν ισχύει στις αντίστοιχες επιχειρήσεις στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη, οι οποίες έχουν γονατίσει από τον μεγάλο δανεισμό και οι υποδομές τους χρειάζονται επειγόντως ριζική ανανέωση. Δεδομένης της καλής φήμης της επιχείρησης, δεν προκάλεσε έκπληξη η πολύ μεγάλη ζήτηση που εκδηλώθηκε για την αρχική δημόσια εγγραφή (IPO) για την εισαγωγή των μετοχών της στο χρηματιστήριο του Τόκυο.

Η ζήτηση ήταν μεγάλη από τη μεριά των Ιαπώνων ιδιωτών επενδυτών, οι οποίοι θέλησαν να αγοράσουν μετοχές, εκτιμώντας την πολύ καλή φήμη της επιχείρησης, τα καλά οικονομικά της στοιχεία και το αξιόλογο (για τα ιαπωνικά δεδομένα) μέρισμα που αναμένεται να μοιράζει στους μετόχους της. Ήταν επίσης μεγάλη και από την πλευρά των θεσμικών επενδυτών, Ιαπώνων και διεθνών, οι οποίοι εκτίμησαν την καλή οικονομική κατάσταση της επιχείρησης, τη σταθερότητά της και την αξιόλογη μερισματική της απόδοση.

Κατά την αρχική δημόσια εγγραφή, οι δύο μέτοχοι της εταιρείας, δηλαδή η Ιαπωνική κυβέρνηση που κατείχε το 53,40% και η τοπική κυβέρνηση της περιοχής του Τόκυο που κατείχε το 46,60%, πούλησαν το 50% των μετοχών τους. Από τις μετοχές αυτές, το 78,50% πουλήθηκε σε Ιάπωνες ιδιώτες επενδυτές, το 1,50% σε Ιάπωνες θεσμικούς επενδυτές και το υπόλοιπο 20% σε διεθνείς θεσμικούς επενδυτές. Σύμφωνα με τον διεθνή οικονομικό Τύπο, η ζήτηση ήταν πολύ μεγάλη και ήταν περίπου 15 φορές μεγαλύτερη από την προσφορά. Σύμφωνα με πηγές του Reuters, το μέρος της έκδοσης που απευθυνόταν στους Ιάπωνες ιδιώτες επενδυτές υπερκαλύφθηκε κατά τουλάχιστον 10 φορές. Σύμφωνα με το Bloomberg, πολύ μεγαλύτερη ήταν η υπερκάλυψη του μέρους που απευθυνόταν στους διεθνείς θεσμικούς επενδυτές, αφού η ζήτηση ήταν 35 φορές μεγαλύτερη της προσφοράς.

Η τιμή των μετοχών καθορίστηκε τελικά στα 1.200 γιέν, πολύ κοντά στο πάνω μέρος του ενδεικτικού εύρους τιμών, και το ποσό που τελικά πήραν οι δύο κυβερνήσεις ανέρχεται σε 348,6 δισεκατομμύρια γιέν, δηλαδή περίπου 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ και είναι το μεγαλύτερο ποσό σε αρχική δημόσια εγγραφή στην Ιαπωνία από το 2018. Με βάση την τιμή εγγραφής, η αναμενόμενη μερισματική απόδοση ήταν της τάξης του 3,30%. Μετά όμως τη μεγάλη άνοδο που σημειώθηκε κατά τη χθεσινή πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης, αυτή κατέβηκε στο 2,30%, αφού η μετοχή ανέβηκε κατά 44,92% και έκλεισε στα 1.739 γιέν. Σύμφωνα με διεθνείς διαχειριστές χαρτοφυλακίων που μίλησαν στο Bloomberg, η τιμή της εγγραφής ήταν αρκετά χαμηλή και η άνοδος της μετοχής δεν αποτέλεσε έκπληξη.

Μετά τη μεγάλη άνοδο, η μετοχή δεν είναι πλέον ιδιαίτερα φθηνή, αλλά όπως είπε στο Bloomberg ο Mitsushige Akino, πρόεδρος της Ichiyoshi Asset Management, το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον των ιδιωτών μπορεί να την ανεβάσει προς τις 2.000 γιέν. Ακόμα όμως και να μη συνεχιστεί η άνοδος, υποθέτουμε πως οι ιδιώτες επενδυτές που λατρεύουν τον υπόγειο σιδηρόδρομο του Τόκυο δεν θα αποφασίσουν εύκολα να αποχωριστούν τη μετοχή του.

 

Αποποίηση Ευθύνης

Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.