Οι εισηγμένες με τη βαλίτσα στο χέρι, η αμερικανική απόβαση στις startups, o Mr. Jumbo μοιράζει χρήμα και top pick η Eurobank

Υπό κανονικές συνθήκες, τεχνικοί αναλυτές αναφέρουν πως διαγραμματικά η αγορά θα μπορούσε να κινηθεί μέχρι τις 1.250 μονάδες, αλλά το περιβάλλον στο εξωτερικό τους κάνει ανήσυχους. Φοβούνται περαιτέρω κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή, ενώ τονίζουν πως ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζεται, τα επιτόκια θα παραμείνουν υψηλά και το 2024 επηρεάζοντας τα εταιρικά κέρδη, ειδικά εταιρειών στις ΗΠΑ που έχουν πολλά τρισεκατομμύρια δολαρίων σε δάνεια να αναχρηματοδοτήσουν.

Από την άλλη η ελληνική αγορά περιμένει ένα θετικό νέο από την S&P την Παρασκευή και συγκεκριμένα περιμένει την επενδυτική βαθμίδα, ενώ οι εισηγμένες θα έχουν τους επόμενους τρεις μήνες μπαράζ παρουσιάσεων στο εξωτερικό. Τέσσερα road shows έχουν προγραμματιστεί μέχρι και τα μέσα Ιανουαρίου 2024, χωρίς να μετράμε επί μέρους παρουσιάσεις που κάνουν συγκεκριμένες εισηγμένες από μόνες τους.


Στις 31 Οκτωβρίου θα γίνει το τρίτο MidCap Roadshow της ΕΧΑΕ στη Φρανκφούρτη για την προώθηση των εταιρειών μεσαίας κεφαλαιοποίησης σε Ευρωπαίους θεσμικούς επενδυτές. Τα δύο προηγούμενα είχαν γίνει τον Ιούνιο σε Γενεύη και Παρίσι. Θα είναι 16 εταιρείες. Στις 27-29 Νοεμβρίου οι εισηγμένες ταξιδεύουν στο Λονδίνο σε ένα road show της ΕΧΑΕ με τη Morgan Stanley. Έχουν προσκληθεί πάνω από 30 εισηγμένες μεταξύ των οποίων Αεροπορία Αιγαίου, Coca Cola, ΟΠΑΠ, ΟΤΕ, Εθνική Τράπεζα, Alpha Bank, Eurobank, Motor Oil, HelleniQ Energy, Τέρνα Ενεργειακή και άλλες. Στη συνέχεια οι εισηγμένες θα πάνε στη Νέα Υόρκη καθώς στις 11 Δεκεμβρίου στο συνέδριο της Capital Link θα παρουσιαστούν οι εταιρείες: Aegean, Alpha Bank, Attica Bank, ΕΧΑΕ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Autohellas, ΕΛΠΕ, Intrakat, Lamda, Motor Oil, Μυτιληναίος, Avax, ΕΥΔΑΠ κ.α.


Τέλος στις 25 Ιανουαρίου η ΕΧΑΕ με την JP Morgan θα παρουσιάσουν και πάλι στους επενδυτές από Αμερική τις ελληνικές εισηγμένες.


Στις 29 Νοεμβρίου οι μέτοχοι  της Jumbo θα εισπράξουν καθαρό περίπου το ποσό των 1,40 ευρώ ως έκτακτη χρηματική διανομή. Η καθαρή απόδοση είναι 5,8% και η αποκοπή θα γίνει στις 23 Νοεμβρίου. Υπενθυμίζεται πως οι μέτοχοι έχουν ήδη λάβει 0,3059 ευρώ ως μέρισμα στις 29 Αυγούστου, αλλά και 0,36575 ευρώ έκτακτη χρηματική διανομή στις 8 Ιουνίου. Δηλαδή σε πέντε μήνες έχουν λάβει 2,07 ευρώ ανά μετοχή.

Αν βάλουμε και τα 0,36575 ευρώ που έλαβαν τον Ιανουάριο το ποσό πάει λίγο πάνω από 2,4 ευρώ. Αν κάποιος είχε δει την καλή περσινή μερισματική απόδοση και αποφάσιζε στην αρχή του έτους να αγοράσει τη μετοχή, θα είναι απόδοση καθαρή 10% από τα μερίσματα.

Επιπλέον θα είναι και απόδοση 50% από την άνοδο της μετοχής, αφού στην αρχή του έτους ήταν στα 16 ευρώ και σήμερα είναι στα 24 ευρώ. Λίγες μετοχές μπορούν να προσφέρουν αυτό που προσφέρει η Jumbo, δηλαδή, δυνατή απόδοση στο Χρηματιστήριο, υψηλές επιστροφές και χαμηλό κίνδυνο, αφού και αδάνειστη είναι και μέσω των ισχυρών ταμειακών ροών που επιτυγχάνει, μπορεί να χρηματοδοτήσει το επενδυτικό της πρόγραμμα και να πετύχει ανάπτυξη.

Σημειώνεται πως οι πωλήσεις Σεπτεμβρίου αυξήθηκαν 13% και στο εννεάμηνο η αύξηση είναι 17% περίπου. Μέχρι το τέλος της εβδομάδας ανοίγει το νέο υπερκατάστημα στην πόλη Iasi (Ρουμανία) και αρχές Νοεμβρίου το νέο υπερκατάστημα στην πόλη Plovdiv (Βουλγαρία).


Η μετοχή της ΕΧΑΕ έχει «πατήσει» σε μία καλή στήριξη και μάλλον η διόρθωση από τα υψηλά των 6 ευρώ μέχρι και τα 4,30 ευρώ ίσως να μπορούσε να χαρακτηριστεί και υπερβολική. Η διοίκηση προσπαθεί να βελτιώσει το ενδιαφέρον για εισαγωγές, ενώ και κάποιες αλλαγές στον κανονισμό είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Η πρόσφατη εισαγωγή της Optima Bank, η πρώτη μετά από 17 χρόνια εισαγωγή τράπεζας, ήταν μία καλή αρχή.

Τώρα είναι σε εξέλιξη η αύξηση κεφαλαίου ύψους 135 εκατ. ευρώ από την Intralot και μετά θα γίνει μία ανάλογη έκδοση ομολόγου που θα διαπραγματεύεται στην αγορά ομολόγων του Χ.Α. Αναμένεται η έγκριση του ενημερωτικού της Trade Estates, αλλά και αργότερα η είσοδος της Orilina ενώ δεν αποκλείεται να δούμε και έκδοση ομολόγου 300 εκατ. ευρώ από τη ΔΕΗ μέχρι το τέλος του έτους.

Αναλυτές αναφέρουν πως τα έσοδα από τις εκδόσεις που θα αγγίξουν τα 900 εκατ. ευρώ θα είναι καλά για την ΕΧΑΕ και παράλληλα θα υπάρξει και μία ανάλογη κινητικότητα και το επόμενο έτος. Επιπλέον θα έχουμε και την αναβάθμιση της αγοράς σε περίπου ένα χρόνο που θα φέρει τζίρο και επομένως οι προοπτικές συνολικά για τη μετοχή είναι καλές.


Σε αύξηση της τιμής στόχου της Eurobank στα 2,6 ευρώ ανά μετοχή από 2,25 ευρώ, προχώρησε η JP Morgan, η οποία διατηρεί τη σύσταση overweight, καθώς δίνει και περιθώριο ανόδου περί το 77%. Η αιτία της αναβάθμισης της Eurobank από τον αμερικανικό χρηματοπιστωτικό οίκο είναι η διεύρυνση του χαρτοφυλακίου της τράπεζας με την εξαγορά της Ελληνικής Τράπεζας στην Κύπρο.

Μάλιστα, όπως παρατηρεί η JP Morgan σε σχετικό report, η εξαγορά της Ελληνικής Τράπεζας θα αυξήσει τον ισολογισμό της Eurobank κατά 20%. Συγκεκριμένα, θα προστεθούν 16 δισ. ευρώ από νέες καταθέσεις και 6 δισ. ευρώ από χορηγήσεις. Ακόμη, θα προσθέσει 6 δισ. ευρώ στα στοιχεία του ενεργητικού της.

Η Eurobank με την εξαγορά θα  αυξήσει το ποσοστό της στην Ελληνική Τράπεζα σε 55,3% από 29,2% και θα προβεί σε υποχρεωτική υποβολή προσφοράς προς τους μετόχους μειοψηφίας.

Ακόμη, όπως σημειώνει η JP Morgan, μετά την πλήρη ενοποίηση της Ελληνικής Τράπεζας, οι προγραμματισμένες πληρωμές μερισμάτων από την Eurobank θα αυξηθούν σύμφωνα με την εκτιμώμενη αύξηση των κερδών ανά μετοχή. Έτσι, η  μερισματική απόδοση την περίοδο 2024-2025 εκτιμάται ότι θα ανέβει στο 6%, υποθέτοντας ένα δείκτη πληρωμής μερισμάτων 30%.


Νέο κύμα επενδύσεων από μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες των ΗΠΑ, δείχνει ότι το ενδιαφέρον για τη μετατροπή της Ελλάδας σε τεχνολογικό hub δεν έχει σβήσει.

Αντίθετα, έχει αναζωπυρωθεί καθώς τεχνολογικοί γίγαντες, όπως οι κατασκευαστές υπολογιστών HP και Dell αλλά και εταιρείες λογισμικού και υπηρεσιών , όπως η Cisco ενδιαφέρονται, σε πρώτη φάση, για ελληνικές startup επιχειρήσεις, ακολουθώντας τα βήματα της Microsoft, της Google, της Amazon Web Services, αλλά και του τηλεπικοινωικού κολοσσού Deutsche Telekom.

Σε ό,τι αφορά την τεχνολογία διαχείρισης cloud, έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον  η Dell η οποία και έσπευσε να εξαγοράσει την εταιρεία start up «mist.io», που παρέχει λύσεις για τη διαχείριση του cloud και συνεργάζεται ήδη με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Εθνική Τράπεζα. Μάλιστα η start up έχει ήδη ξεκινήσει να εργάζεται πάνω σε projects της Dell.

Άλλη μια περίπτωση είναι αυτή της Arrikto, η οποία αναπτύσσει scalable εφαρμογές υπολογιστικής μάθησης για επιχειρήσεις και οργανισμούς, την οποία και απορρόφησε η Hewlett Packard Enterprise. Η εταιρεία συμμετέχει και στο κέντρο AI που ιδρύθηκε στην Αθήνα από την HPE.

Εξίσου σημαντικό ήταν και το ενδιαφέρον της Cisco για την Code BGP την οποία και εξαγόρασε . Η Code BGP δημιουργεί λογισμικό για την ασφαλή λειτουργία του διαδικτύου. Στόχος είναι η δημιουργία κέντρου Έρευνας και Ανάπτυξης της Cisco στην Αθήνα και στο Ηράκλειο.


Η εταιρεία CVC Capital Partners, ένα από τα σημαντικότερα διεθνή private equity funds με παρουσία και στην Ελλάδα, εξετάζει πιθανή προσφορά για εξαγορά της ευρωπαϊκής εταιρείας πληρωμών Nexi, σύμφωνα με πληροφορίες. Η CVC παρακολουθεί την Nexi εδώ και καιρό στην προσπάθεια να καταλήξει σε μια αποτίμηση. Η μετοχή της Nexi χάνει 22% φέτος στο χρηματιστήριο του Μιλάνου με την κεφαλαιοποίησή της να φτάνει στα 7,6 δισ. ευρώ. Η Nexi μεγάλωσε τα τελευταία χρόνια μετά από σειρά εξαγορών και σήμερα είναι ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες στον κλάδο των πληρωμών.

Οι φήμες στην αγορά για το ενδιαφέρον της CVC εκτόξευσαν τη μετοχή της Nexi κατά 19% στο χρηματιστήριο του Μιλάνου. Δεν είναι ξεκάθαρο αν οι μεγαλομέτοχοι της Nexi θα έβλεπαν θετικά την πώληση της βραχυπρόθεσμα λόγω της χαμηλής αποτίμησής της στο χρηματιστήριο.

H CVC σχεδιάζει ΙΡΟ για να εισαχθεί στο χρηματιστήριο του Αμστερνταμ. Το ΙΡΟ θα είναι από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη φέτος, αλλά το σχέδιο μπορεί να αναβληθεί την τελευταία στιγμή αν οι συνθήκες στην αγορά επιδεινωθούν και κλιμακωθεί η κρίση στη Μέση Ανατολή.


Η αναμενόμενη σημαντική αύξηση των εισαγωγών φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι κάτι που απασχολεί έντονα την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Η γνωστή γαλλική εταιρεία Citroën, η οποία αποτελεί μέρος του ομίλου Stellantis (STLAP PARIS, STLAM MILAN, STLA NYSE), δείχνει έτοιμη να αντιμετωπίσει τους επικίνδυνους εισβολείς. Την τρέχουσα εβδομάδα, η γαλλική εταιρία θα αρχίσει να δέχεται παραγγελίες για το νέο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο το οποίο ονομάζεται ë-C3. Η τιμή του θα ξεκινά από τα 23.300 ευρώ, πράγμα που σημαίνει πως θα είναι το πιο φθηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα κατασκευάζεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η παραγωγή του θα γίνεται στο εργοστάσιο της Citroën στην πόλη Τρνάβα της Σλοβακίας και οι παραδόσεις προς τους πελάτες αναμένεται να ξεκινήσουν στο δεύτερο τρίμηνο της επόμενης χρονιάς, ενώ η αυτονομία του θα φθάνει τα 320 χιλιόμετρα για μία πλήρη φόρτισης των μπαταριών του. Για να απαντήσουμε σε όσους επισημάνουν πως το Dacia Spring της Renault είναι το πιο φθηνό ευρωπαϊκό ηλεκτρικό αυτοκίνητο αφού η βασική του έκδοση κοστίζει 20.800 Ευρώ στην Γαλλία, επισημαίνουμε πως αυτό κατασκευάζεται στην επαρχία Χουμπέι της Κίνας και όχι στην Ευρώπη.

Στα σχέδια της Citroën περιλαμβάνεται και η κυκλοφορία, το 2025, μίας ακόμα πιο οικονομικής έκδοσης του ë-C3, η οποία θα κοστίζει σχεδόν 20.000 Ευρώ, δηλαδή θα είναι πιο φθηνό και από το Dacia Spring της παραδοσιακής της αντιπάλου. Μιλώντας στην τηλεόραση του Bloomberg, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Thierry Koskas δήλωσε πως το χαμηλό κόστος παραγωγής οφείλεται κυρίως στο γεγονός πως το ë-C3 θα παράγεται με βάση μία πλατφόρμα που εξ αρχής είχε σχεδιαστεί για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο Koskas πρόσθεσε πως ο μόνος τρόπος να αυξηθεί ο αριθμός των πολιτών που ενδιαφέρονται για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι το να γίνουν η πτώση των τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων. Η ανακοίνωση της Citroën έρχεται σε μία στιγμή που εντείνεται ο ανταγωνισμός από τα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και που πολλές ευρωπαϊκές βιομηχανίες δυσκολεύονται να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων πολιτών. Όπως μας θύμισε ένα σχετικό άρθρο του Bloomberg, η γερμανική Volkswagen (VOW3 XETRA) αναγκάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα να προχωρήσει στην μείωση του προσωπικού της αφού η ζήτηση για τα νέα ηλεκτρικά της μοντέλα είναι χαμηλότερη του αναμενομένου.

Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με την γαλλική Renault (RNO PARIS), η οποία στοχεύει στην μείωση του κόστους κατασκευής των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων κατά 40% στην επόμενη γενιά μοντέλων αλλά προς το παρόν δυσκολεύεται να κεντρίσει το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών για το ηλεκτρικό της Megane E-Tech. Αν οι παραγγελίες για το Citroën ë-C3 είναι ικανοποιητικές και αν η εταιρεία καταφέρει να αρχίσει τις παραδόσεις των αυτοκινήτων χωρίς καθυστερήσεις ή άλλα προβλήματα, τότε θα έχει κάνει ένα σημαντικό βήμα για να γίνει ο βασικός ανταγωνιστής των κινεζικών φθηνών αυτοκινήτων και να αφήσει πίσω πολλές άλλες βιομηχανίες της Ευρώπης.

Την προσπάθεια της Citroën είναι πολύ πιθανόν να βοηθήσει και το γεγονός πως οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να πάρουν επιδότηση 100 ευρώ μηνιαίως αν αποφασίσουν να χρησιμοποιήσουν το πρόγραμμα leasing ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ξεκίνησε πέρυσι η γαλλική κυβέρνηση. Σε μερικές εβδομάδες θα ξέρουμε την τύχη της προσπάθειας της Citroën.

 

Αποποίηση Ευθύνης

Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.