Δήμαρχε Δούκα, ποιος πληρώνει;

Το γνωρίζω εδώ και μερικές μέρες, αλλά το δημοσιοποιώ τώρα για να μην μου πουν ότι ήθελα να το χρησιμοποιήσω στην εσωκομματική μάχη του Πασόκ. Έλαβα γνώση του θέματος από μια τυχαία αναφορά ενός φίλου που έχει ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κάτοικος Πεντέλης είναι και εργάζεται στο Κολωνάκι. Σε μια συζήτηση που κάναμε περί ανέμων, υδάτων και αυτοκινήτων, τον ρώτησα πόσο του κοστίζει μηνιαίως η κίνηση του με το βαρύ και πολυτελέστατο ηλεκτρικό του όχημα. Η απάντηση του με εξέπληξε τόσο πολύ, που θεώρησα ότι με τρολάρει. «Εγώ φορτίζω τσάμπα» μου είπε.

Όχι, ούτε το αυτοκίνητο του είναι εταιρικό, ούτε η επιχείρηση στην οποία εργάζεται έχει στο υπόγειο της φορτιστές για να φορτίζουν δωρεάν τα στελέχη της. Τίποτα τέτοιο δεν συμβαίνει. Το αυτοκίνητο είναι ιδιωτικό  και το κόστος λειτουργίας του βαρύνει αποκλειστικά τον ιδιοκτήτη του. «Μα τότε πώς φορτίζεις δωρεάν;» ξαναρώτησα. «Έχω βρει στο Κολωνάκι δυο φορτιστές στον δρόμο, στους οποίους φορτίζω χωρίς πληρωμή», μου απάντησε, σαν να έλεγε το πιο φυσιολογικό πράγμα του κόσμου.

«Συγνώμη, έχεις βρει τρόπο να κλέβεις ρεύμα;» ξαναρώτησα. «Καθόλου δεν κλέβω», μου είπε ενοχλημένος, «η φόρτιση είναι δωρεάν από τον δήμο Αθηναίων». Και μου ‘χωσε στη μούρη το κινητό του, όπου στο application της φόρτισης το έγραφε καθαρά. Free. Εδώ ήταν που απόμεινα στήλη άλατος. Το θεώρησα τόσο εξωφρενικό, που άρχισα να το ψάχνω.

Σας ομολογώ ότι δεν κατέβαλα και μεγάλο κόπο, ο δήμος Αθηναίων δεν το χει κρυφό. Μοιράζει δωρεάν ρεύμα στους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε 18 σημεία της πρωτεύουσας έχουν εγκατασταθεί φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων που παρέχουν δωρεάν ρεύμα σ’ όποιον βάλει το αμάξι του στην πρίζα τους. Απίστευτο και όμως αληθινό.

Θέλετε τον κατάλογο; Αθηνάς και Λυκούργου στην Ομόνοια, Ιακωβίδου 1-3 στα Πατήσια, Καφαντάρη και Βουλιαγμένης στον Άγιο Αρτέμιο, Λιοσίων 22 στην πλατεία Βάθη, Αναπαύσεως και Ρηζικότσικα στο Μετς, Σούτσου επί της πλατείας Μαβίλη, πλατεία Αργεντινής Δημοκρατίας στους Αμπελόκηπους, Φειδιππίδου 30 στους Αμπελόκηπους, Χρήστου Μάντικα στην Κυψέλη, Βελβενδου 47 στην Άνω Κυψέλη, Ευμολπιδών 34 στο Γκάζι, Ηρακλειδών 66 στο Θησείο, Πλατεία Κουμουνδούρου 25, Ηρώδου Αττικού 25, Αρχιμήδους 23 Παγκράτι, Πάρκο Μαιάνδρου στα Ιλίσια, Λουκιανού 7 στο Κολωνάκι, Σκουφά 13 στο Κολωνάκι.

Σ’ όλες αυτές τις θέσεις λοιπόν, 24 ώρες το 24ωρο επί 365 μέρες τον χρόνο, φορτίζονται δωρεάν τα πανάκριβα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάποιων συμπολιτών μας, εις υγείαν του Δήμου Αθηναίων. Η Δημοτική Αστυνομία μάλιστα, φροντίζει να εξυπηρετούνται οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, διότι κόβει κλήση σε  όποιο συμβατικό αμάξι παρκάρει σε θέση που υπάρχει φορτιστής. Λογικό. Για φανταστείτε να κατέβει ο άλλος από την Κηφισιά στο Κολωνάκι με το Tesla του (των 60.000 ευρώ) για να το φορτίσει δωρεάν ενώ πίνει τον καφέ του, αλλά να μην βρει θέση. Θα ήταν αίσχος.

Σοβαρά τώρα, αυτό είναι ανήκουστο, πρωτοφανές. Δεν ξέρω τι αθροιστικός λογαριασμός πηγαίνει στα ταμεία του δήμου Αθηναίων για το ρεύμα που χαρίζεται, πάντως 18 φορτιστές που κερνάνε καύσιμο όλο το 24ωρο και για όλο τον χρόνο, υποθέτω ότι θα κοστίζουν κάποια εκατομμύρια ευρώ. Αν όχι εκατομμύρια, κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες. Όπερ, ο φτωχός δημότης Αθηναίων, μέσα από τα δημοτικά του τέλη ή μέσω περικοπών των κοινωνικών υπηρεσιών του δήμου, πληρώνει το ρεύμα των πλουσίων όλου του λεκανοπεδίου για να κινούν δωρεάν τα πανάκριβα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα.

Εκτός κι αν το ρεύμα παραχωρείται δωρεά στους οδηγούς από κάποιο πάροχο, γεγονός που αποκλείω. Θα ήταν ορισμός της προσφοράς, αλλά οι εταιρείες ενέργειας δεν μας έχουν συνηθίσει σε κάτι τέτοια. Αφήστε που θα μας το είχαν πολυδιαφημίσει. Οπότε πληρώνει ο δήμος Αθηναίων, δηλαδή οι δημότες της Αθήνας. Οπότε έρχομαι να ερωτήσω. Ποιο αστροπελέκι το σκέφτηκε αυτό; Ποιον κοινωνικό ή άλλον σκοπό εξυπηρετεί, πάλι απορώ. Δήμαρχε Δούκα, κάποια πειστική  απάντηση έχεις; Το ελπίζω.