Παρά την ήττα και το στραπάτσο, μυαλό δεν έβαλαν εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά και στο ΠΑΣΟΚ έχουν παρόμοιο θέμα, σας ενημερώνω. Οι μεν έβγαλαν το συμπέρασμα ότι έφταιγε μόνο η επικοινωνιακή τους αδυναμία και όχι η σαθρή τους κυβερνητική πρόταση, οπότε επιμένουν να λένε τα ίδια επί της ουσίας. Η ακρίβεια, οι πλειστηριασμοί, οι κακοπληρωμένες θέσεις εργασίας, οι συλλογικές συμβάσεις, η έκθεση των Βρυξελλών και άλλα κατάμαυρα παρόμοια.
Οι Πασόκοι απ’ την πλευρά τους, έφτιαξαν τη θεωρία ότι ο Μητσοτάκης νίκησε λόγω της ύπαρξης του ανίκανου Τσίπρα που δεν ήξερε να κάνει αντιπολίτευση. Με μια αστεία παραδοχή, καθάρισαν κι αυτοί. Ούτε ο Ανδρουλάκης λοιπόν υπολείπεται σε κριτική επί της οικονομικής πολιτικής του Μητσοτάκη, πέραν των υποκλοπών στις οποίες επιμένει. Πάνω-κάτω τα ίδια με τον Τσίπρα λέει για την οικονομική κατάσταση της χώρας και του κόσμου, μην νομίζετε. Αμφότεροι αρνούνται πεισματικά να δουν ούτε καν ψήγμα θετικής ψήφου του κόσμου προς τον Κυριάκο.
Μα έλα που δεν είναι έτσι. Θα σας δώσω ένα απτό παράδειγμα από την πατρίδα μου, την Κρήτη. Η οποία έγινε μπλε κι έμειναν όλοι εμβρόντητοι, απορώντας που οι κρητικοί πρόδωσαν την ιστορία τους κι έγιναν δεξιοί. Αμ δεν είναι θέμα βενιζελισμού, Πασοκισμού και άλλων παλαιών –ισμών αναγνώστες μου. Είναι η οικονομία ηλίθιε, που θα ‘λεγε κι ο Κλίντον, αν τον ρωτούσαν. Προσέξτε. Τι πουλά η Κρήτη; Τουρισμό, κηπευτικά και λάδι.
Αυτή την στιγμή, Μάιο μήνα, η Κρήτη βουλιάζει από τουρίστες. Άρχισαν από τον Μάρτιο και θα είναι έτσι ως τα Χριστούγεννα. Αυτό είναι χρήμα. Πολύ χρήμα για όλους. Το λέγαμε στους Συριζαίους κι εκείνοι φώναζαν ότι οι εργαζόμενοι στον τουρισμό είναι σε κάτεργα, ότι το Airbnb έχει εκτοξεύσει τα νοίκια και ότι αυτοί που κονομάνε είναι οι μεγαλοξενοδόχοι με το βραχιολάκι. Καλό από την αύξηση του τουρισμού δεν έβλεπαν, μόνο συμφορές. Σαν οι τουρίστες να μην είχαν την τσέπη τους γεμάτη με ευρώ, αλλά με φτώχεια.
Στα κρητικά κηπευτικά που κυρίως εξάγονται στην Ευρώπη, οι τιμές έχουν διπλασιαστεί και βάλε. Για ρίξτε μια ματιά στο αβοκάντο ή στην κρητική τομάτα. Κι αυτό το λέγαμε, αλλά οι Συριζαίοι και οι Πασόκοι έβλεπαν τον Έλληνα μόνο ως καταναλωτή της λαϊκής, όχι και ως παραγωγό που πουλά σε άλλους. Ναι, ως καταναλωτής έχανε από την ακρίβεια και κατέφευγε στα επιδόματα για υποβοήθηση, αλλά ως παραγωγός διπλασίαζε τα χρήματα του. Στο δε λάδι, η κατάσταση είναι παρόμοια. Η Κρήτη παράγει εκατομμύρια τόνους λάδι, όλοι μικροί και μεσαίοι παραγωγοί είναι. Το 2021 το λάδι πληρωνόταν στον παραγωγό από 2.90 έως 3.10 ευρώ. Σήμερα ξέρετε πόσο πουλιέται; Από 5.30 έως 5.70 ευρώ. Αυτή είναι αύξηση 75-80% κύριοι.
Για βάλτε λοιπόν μια κοινωνία που εισπράττει από τον τουρισμό όσα δεν φανταζόταν και παράλληλα έχει αύξηση 75% στα υπόλοιπα παράλληλα εισοδήματα της. Αφήστε που η πλειοψηφία κλέβει και την εφορία, οπότε τσιμπάει και όλα τα pass. Καταλάβατε τώρα πως βάφεται μπλε ένα νησί σαν την Κρήτη; Ή τα Δωδεκάνησα; Όλοι αυτοί, να ξέρετε, όταν έβλεπαν εκείνον τον ταλαίπωρο αγρότη της διαφήμισης του Σύριζα που έλεγε πως αν ξαναβγεί ο Κυριάκος θα εγκαταλείψει το χωράφι του, έσκαγαν στα γέλια…