Ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Ντέιβιντ Καλχούν, σε συνέντευξή του υποστήριξε ότι είναι πιθανό το ενδεχόμενο κάποια μεγάλη αμερικανική αεροπορική εταιρεία να χρεοκοπήσει με αφορμή τις πρωτοφανείς αναταράξεις που περνά ο κλάδος λόγω του κορονοϊού.
Ο Καλχούν ο οποίος ανέλαβε πρόσφατα τα καθήκοντά του, δεν προσδιόρισε ποια θα είναι η εταιρεία αυτή.
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε προ μηνός ότι οι 10 από τις 12 μεγαλύτερες αεροπορικές της χώρας θα αποδεχθούν την βοήθεια από το πακέτο των 2,2 τρισ. δολαρίων η οποία υπολογίζεται αθροιστικά κοντά στα 25 δισ. δολάρια.
Μεταξύ των δικαιούχων της βοήθειας είναι οι United Airlines, Delta Airlines, American Airlines και Southwest Airlines.
Ο κλάδος των αερομεταφορών παγκοσμίως έχει πληγεί στην «αχίλλειο πτέρνα» του, λόγω της προοπτικής τόσο τα διεθνή όσο και τα εσωτερικά ταξίδια να μειωθούν δραματικά για περίπου 18 μήνες. Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών αναμένει η εναέρια κυκλοφορία να μειωθεί κατά 48% στο σύνολο του 2020 λόγω κορονοϊού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και ο κολοσσός της αεροναυπηγικής περνά μια από τις χειρότερες περιόδους στην ιστορία του. Προ ημερών η εταιρεία ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από τη διμερή συμφωνία ύψους 4,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Embraer. H Βoeing είχε συμφωνήσει να αγοράσει το 80% του τμήματος εμπορικών αεροσκαφών της Embraer, η οποία ανταγωνίζεται με την ευρωπαϊκή Airbus στην αγορά αεροσκαφών κάτω των 150 θέσεων, ωστόσο ο κορονοϊος χάλασε τα σχέδιά της.
Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Boeing «καρατόμησε» τον διευθύνοντα σύμβουλο, Ντένις Μιούλενμπεργκ, διορίζοντας τον Ντέιβιντ Καλχούν ως νέο CEO.
Την κρίση στα κεντρικά της εταιρείας στο Σικάγο, είχε επιταχύνει η από έτους απαγόρευση πτήσεων για τα Boeing 737 Max. Οι επιπτώσεις για τη κατασκευάστρια εταιρεία είναι δραματικές, αφού κάθε μήνα που περνά στοιχίζει στην αμερικανική εταιρεία 1 δισ. δολάρια.
Η συντριβή του Boeing 737 Max στην Αιθιοπία το Μάρτιο του 2019 ήταν η δεύτερη για την αμερικανική εταιρεία μέσα σε λίγους μόνο μήνες. Τον Οκτώβριο του 2018, είχε προηγηθεί το δυστύχημα στην Ινδονησία. Συνολικά 346 επιβαίνοντας έχασαν τη ζωή τους στις δύο τραγωδίες. Λίγο αργότερα αποφασίστηκε ότι και τα «387» αεροσκάφη της νέας γενιάς του άκρως επιτυχημένου «737» που είχαν ενταχθεί ήδη στο στόλο πολλών αεροπορικών εταιρειών θα παρέμεναν στο έδαφος μέχρι νεοτέρας.