Τα Πέντε Αστέρια θεωρούν ότι το έργο αυτό δεν πρέπει να ξεκινήσει ή τουλάχιστον ότι θα πρέπει να προηγηθεί αναλυτική επαναδιαπραγμάτευση με την Γαλλία. Κρίνουν δε εξωπραγματικό το συνολικό κόστος, το οποίο φτάνει τα είκοσι δυο δισεκατομμύρια ευρώ. Δεκατρία δισεκατομμύρια ευρώ θα βαρύνουν τον ιταλικό προϋπολογισμό και τα υπόλοιπα τον γαλλικό.
Η Λέγκα όμως έχει εντελώς διαφορετική άποψη και πιστεύει ότι με τα νέα αυτά τραίνα θα ωφεληθεί η ιταλική οικονομία και ότι είναι βασικής σημασίας να συνδεθεί η χώρα πολύ πιο γρήγορα με την υπόλοιπη Ευρώπη. Ο υπουργός εσωτερικών και γραμματέας της Λέγκα, Ματτέο Σαλβίνι προειδοποιεί και δηλώνει: «δεν θέλω να μείνω σε μια κυβέρνηση του λέει πάντα "όχι”. Αν συνεχίσουν να τραβάνε το σκοινί, θα το τραβήξω και εγώ». Παράλληλα όμως τονίζει ότι ο διάλογος συνεχίζεται.
Τα Πέντε Αστέρια, με τον αρχηγό τους και υπουργό εργασίας Λουίτζι Ντι Μάιο χαρακτήρισαν «απαράδεκτους», τους υψηλούς τόνους του υπουργού εσωτερικών. Την ίδια ώρα, ο Ιταλός πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε προσπαθεί να βρει μια λύση αλλά δεν είναι εύκολο. Διότι η Λέγκα δεν θέλει να απογοητεύσει τους επιχειρηματίες του ιταλικού Βορρά μεγάλο μέρος των οποίων την στηρίζει.
Οι «πεντάστεροι» όμως απαντούν ότι δεν μπορούν να εγκαταλείψουν τους ψηφοφόρους τους. Υπάρχουν δυο διαφορετικές μελέτες: μια ιταλική, η οποία υποστηρίζει ότι το έργο αυτό είναι ασύμφορο και μια ευρωπαϊκή, στην οποία αναφέρεται το ακριβώς αντίθετο. Η δεύτερη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι θα αυξηθεί σημαντικά τόσο η μεταφορά εμπορευμάτων όσο και επιβατών.
Δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο να ξεσπάσει κυβερνητική κρίση. Αν και επισήμως ο Σαλβίνι δηλώνει ότι στο τέλος θα βρεθεί διέξοδος. Ίσως ζητηθεί μεγαλύτερη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή θα μπορούσε να μειωθεί το συνολικό κόστος του έργου. Αλλά για όλα αυτά χρειάζεται αρκετός χρόνος και ασφαλώς, ουσιαστική διάθεση για διάλογο.