«Τα πλήγματα κατά στόχων των Χούθι στην Υεμένη δεν έχουν μειώσει πλήρως τη διάθεση της τρομοκρατικής ομάδας να διαταράσσει τη ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα», δήλωσε τη Δευτέρα ο υπουργός Άμυνας Γκραντ Σαπς.
«Οι επιθέσεις μας υποβαθμίζουν τις δυνάμεις τους, όμως η πρόθεσή τους να δυσκολεύουν τη ναυτιλία παραμένει», δήλωσε στο κοινοβούλιο.
Η καθημερινή διέλευση πλοίων με εμπορευματοκιβώτια μέσω της Διώρυγας του Σουέζ έχει μειωθεί κατά το ήμισυ στις αρχές Ιανουαρίου σε σύγκριση με πριν έναν χρόνο.
Οι επιπτώσεις της ανακατεύθυνσης της ναυσιπλοΐας γίνονται αισθητές παγκοσμίως, με το κόστος των θαλάσσιων φορτίων να εκτοξεύεται από τότε που ξεκίνησαν οι επιθέσεις.
Στις αρχές Ιανουαρίου, η εταιρεία logistics Freightos ανέφερε ότι τα ναύλα από την Ασία προς τη Βόρεια Ευρώπη είχαν υπερδιπλασιαστεί και ξεπέρασαν τα 4.000 δολάρια ΗΠΑ ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών.
Μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου, το κόστος αποστολής ενός κοντέινερ 24 ποδιών από την Ινδία στην Ευρώπη και την ανατολική ακτή των ΗΠΑ είχε αυξηθεί από 600 δολάρια σε 1.500 δολάρια.
Στην οικονομική επιβάρυνση αναμένεται να επιβληθούν επιπλέον χρεώσεις που κυμαίνονται από 500 έως 2.700 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο ενώ έχουν σημειωθεί σημαντικές αυξήσεις για αποστολές από την Ασία στη Βόρεια Αμερική.
Για όσους τολμούν να πλεύσουν στην Ερυθρά Θάλασσα, τα ασφάλιστρα έχουν υπερτριπλασιαστεί από 0,2% σε 0,7% της αξίας ενός πλοίου ανά ταξίδι. Αν και οι καταναλωτές δεν έχουν νιώσει ακόμη το βάρος της αύξησης των τιμών, το φάντασμα του πληθωρισμού καραδοκεί για τις επόμενες εβδομάδες.