Η Ιταλία αντιμετωπίζει σοβαρή διαταραχή στις συγκοινωνιακές συνδέσεις με τους βόρειους γείτονές της λόγω της προγραμματισμένης διακοπής λειτουργίας της σήραγγας Mont Blanc για συντήρηση και του κλεισίματος άλλων σιδηροδρομικών και οδικών διαβάσεων κάτω από τις Άλπεις λόγω κατολισθήσεων.
Η σήραγγα Mont Blanc μεταξύ Γαλλίας και Ιταλίας, που χρησιμοποιήθηκε από περισσότερα από 1,7 εκατ. οχήματα πέρυσι, πρόκειται να κλείσει στις 4 Σεπτεμβρίου για 15 εβδομάδες.
Ο Αλεχάνδρο Σπάδα, πρόεδρος του ιταλικού περιφερειακού επιχειρηματικού λόμπι Assolombarda, δήλωσε ότι τα μέλη του ανησυχούν για τον αντίκτυπο στο εμπόριο από τη βόρεια βιομηχανική καρδιά της Ιταλίας.
«Ανησυχούμε για τον βαθμό στον οποίο η ευπάθεια της περιοχής, σε συνδυασμό με την αδυναμία του συστήματος υποδομών, θα μπορούσε να επηρεάσει την ικανότητα να εγγυηθούμε εξαιρετικές αποδόσεις για τις εξαγωγές μας», δήλωσε.
Ο Ιταλός υπουργός Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι δήλωσε ότι βρίσκεται σε επαφή με τις γαλλικές αρχές για να συζητήσει τον καλύτερο τρόπο οργάνωσης των εργασιών.
Οι εργασίες ανακαίνισης σε ένα τμήμα μήκους 1,2 χιλιομέτρων της σήραγγας Mont Blanc μήκους 11,6 χιλιομέτρων προγραμματίζεται να συνεχιστούν και πάλι το επόμενο έτος με προβλεπόμενο κόστος περίπου 50 εκατομμυρίων ευρώ (54 εκατομμύρια δολάρια), δήλωσε ο φορέας εκμετάλλευσης υποδομών Geie.
Το προγραμματισμένο κλείσιμο της σήραγγας Mont Blanc ακολουθεί την προσωρινή διακοπή τη Δευτέρα των σηράγγων Brenner και Frejus, που συνδέουν την Ιταλία με την Αυστρία και τη Γαλλία αντίστοιχα, μετά από καταιγίδες που προκάλεσαν κατολισθήσεις στις γειτονικές χώρες.
Ο διαχειριστής του σιδηροδρομικού δικτύου SNCF Reseau δήλωσε στο X, πρώην Twitter, ότι οι εργασίες για την επισκευή των γραμμών δεν μπορούν να ξεκινήσουν μέχρι να σταθεροποιηθεί η πλαγιά του βουνού. Η σιδηροδρομική κυκλοφορία μεταξύ Saint-Jean-de-Maurienne και Modane στη γαλλική πλευρά των συνόρων θα παραμείνει ανασταλμένη μέχρι νεωτέρας.