Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των αγροτών στην Ισπανία με αποκλεισμό, για δεύτερη ημέρα, κεντρικών αυτοκινητόδρομων, εμποδίζοντας, έτσι, την πρόσβαση σε τερματικούς λιμανιών. Αυτό, ενώ κλιμακώνονται οι αντιδράσεις του κλάδου στην ευρωπαϊκή ύπαιθρο εξαιτίας του υψηλού κόστους, της γραφειοκρατίας και του ανταγωνισμού από χώρες που δεν είναι μέλη της ΕΕ, όπως αναφέρει το Reuters.
«Ορισμένες χώρες δεν σέβονται τους κανόνες, δεν διαθέτουν ελέγχους ποιότητας», λέει ο Χουάν που καλλιεργεί λεμόνια στην Ανδαλουσία και βρίσκεται σε οδόφραγμα μπροστά από την είσοδο του λιμανιού της Μάλαγα.
Οι τρέχουσες τιμές των λεμονιών έχουν καταστρέψει φέτος τη δουλειά του. «Δεν τα θέλουν, ούτε καν αν τα χαρίσω», είπε στο εθνικό δίκτυο TVE.
Αγανακτισμένοι από την κατάσταση της αγοράς και έχοντας ενθαρρυνθεί από παρόμοιες κινητοποιήσεις σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, Ισπανοί αγρότες έβγαλαν την Τρίτη (6/2) από τις αποθήκες τα τρακτέρ τους, δύο ημέρες πριν από τις προγραμματισμένες διαδηλώσεις των βασικών αγροτικών ενώσεων της χώρας.
Περίπου 12 βασικοί αυτοκινητόδρομοι αποκλείστηκαν την Τρίτη (6/2) το πρωί σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με τις αρχές ρύθμισης της κυκλοφορίας.
Κατά τις τελευταίες εβδομάδες αγρότες από ευρωπαϊκές χώρες, περιλαμβανομένων της Γερμανίας, της Γαλλίας και του Βελγίου, έχουν πραγματοποιήσει διαδηλώσεις που κάποιες φορές μετατράπηκαν σε βίαιες.
Οι αγρότες λένε ότι οι απαιτητικοί κανονισμοί που τους επιβλήθηκαν από την ΕΕ για την προστασία του περιβάλλοντος τους καθιστούν λιγότερο ανταγωνιστικούς σε σχέση με τους συναδέλφους τους από άλλες περιοχές, όπως η Λατινική Αμερική ή ευρωπαϊκές χώρες εκτός ΕΕ. Διαμαρτύρονται επίσης κατά των αυξανόμενων ασαφών γραφειοκρατικών μέτρων που τους έχουν επιβληθεί.
Οι διαδηλώσεις οδήγησαν την ισπανική κυβέρνηση να επιχορηγήσει με επιπλέον 269 εκατομμύρια ευρώ έως και 140.000 αγρότες και την ΕΕ να αποσύρει το νομοσχέδιο για τη μείωση κατά το ήμισυ της χρήσης παρασιτοκτόνων στο μπλοκ, στο οποίο αντιτίθενται οι αγρότες.