Ο πρόεδρος της κατασκευάστριας εταιρείας του υπερπολυτελούς σκάφους θεωρεί ότι το ναυάγιο ήταν αποτέλεσμα μιας αλληλουχίας λαθών από το πλήρωμα, καθώς - όπως υποστηρίζει- το σκάφος είχε φτιαχτεί για να αντέχει ακόμη και τυφώνες.
Υπενθυμίζεσαι ότι το σκάφος ανατράπηκε και βυθίστηκε αφού χτυπήθηκε από έναν υδροστρόβιλο, στα ανοικτά της Σικελίας τα ξημερώματα της Δευτέρας. Έξι σοροί έχουν ανασυρθεί, ενώ η 18χρονη κόρη του μεγιστάνα και μοιραίου επιβάτη, Μάικ Λιντς, εξακολουθεί να αγνοείται, όπως μεταδίδουν τα διεθνή ΜΜΕ αποσύροντας τη χθεσινή είδηση ότι ανάμεσα στις σορούς που εντοπίστηκαν ήταν και της κόρης του.
«H είδηση αυτή με έφερε από τη μία σε κατάσταση θλίψης, από την άλλη αδυνατώ να την πιστέψω. Αυτό το επεισόδιο φαίνεται ακατανόητο από τεχνικής άποψης αλλά και ως προς το πώς συνέβη. Ως κατασκευαστής των Perini, γνωρίζω πολύ καλά πώς αυτά έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί. Τα ιστιοφόρα είναι γνωστό ότι είναι απολύτως ασφαλή» τόνισε ο COE της Italian Sea Group, Τζιοβάνι Κοσταντίνο
Ο ίδιος εκτιμά ότι η καταστροφή προκλήθηκε από μια αλυσίδα ανθρώπινων λαθών. Ενώ η καταιγίδα είχε προβλεφθεί από τους μετεωρολόγους, αγκυροβόλησαν πολύ κοντά στην ακτή και όχι στο ασφαλές λιμάνι, ενώ άφησαν ανοιχτά τα φινιστρίνια, με συνέπεια το σκάφος μέσα σε 16 λεπτά από τότε που ο άνεμος άρχισε να το χτυπάει να πάρει νερό και να βυθιστεί.
Νωρίτερα, εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι «δεν ακολουθήθηκαν οι διαδικασίες» στο πολυτελές σκάφος και ότι η βύθιση οφείλεται στο ότι «τα φινιστρίνια έμειναν ανοιχτά, παρά το γεγονός ότι η κακοκαιρία είχε προβλεφθεί ώρες νωρίτερα».
Ο εκπρόσωπος δήλωσε: «Το Bayesian κατασκευάστηκε με πολύ υψηλές προδιαγραφές και δεν θα είχε βυθιστεί αν είχαν ακολουθηθεί οι κατάλληλες διαδικασίες από το πλήρωμα. Είχε προβλεφθεί καταιγίδα νωρίτερα, κανένα αλιευτικό σκάφος δεν βγήκε έξω και παρόλα αυτά τα φινιστρίνια δεν ήταν κλειστά, το σκάφος βυθίστηκε επειδή κατακλύστηκε από τεράστια ποσότητα νερού μέσα από τα ανοιχτά φινιστρίνια».
Συμπλήρωσε: «Το γιοτ ήταν κατασκευασμένο για να αντέχει σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Το κατάρτι δεν έχει καμία σχέση με αυτό που συνέβη, είχε κατασκευαστεί έτσι όταν καθελκύστηκε και είχε κάνει μια μετασκευή το 2020 στην Ισπανία, το σκάφος βυθίστηκε επειδή δεν ακολουθήθηκαν οι διαδικασίες σε κακές καιρικές συνθήκες».
Να σημειωθεί ότι η σεναριολογία σχετικά με το σκάφος προκάλεσε πτώση των μετοχών της κατασκευάστριας εταιρίας κατά 2,5% μετά το ναυάγιο.
Πηγή: Financial Times, Daily Mail, Corriere della Sera