Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία για Boeing: Εκατοντάδες τα ​​ελαττωματικά εξαρτήματα
Shutterstock
Shutterstock

Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία για Boeing: Εκατοντάδες τα ​​ελαττωματικά εξαρτήματα

Με τις καταγγελίες κατά της Boeing να πληθαίνουν, οι αμφιβολίες για την ασφάλεια των αεροσκαφών που κατασκευάζει η εταιρεία αυξάνονται διαρκώς.

Νέες αποκαλύψεις για την εταιρεία βγήκαν στο φως της δημοσιότητας, καθώς πρώην εργαζόμενος της Spirit AeroSystems στο Κάνσας, περιέγραψε τι συνέβαινε στην εταιρεία μεταξύ 2010 και 2022.

Συγκεκριμένα, ο πρώην επιθεωρητής ποιότητας της εταιρείας, Σαντιάγκο Παρέδες, μίλησε για πρώτη φορά δημόσια στο BBC και στο αμερικανικό δίκτυο CBS προχωρώντας σε ανησυχητικές αποκαλύψεις. Όπως δήλωσε, οι άτρακτοι που κατασκευάζονταν από τον μεγαλύτερο προμηθευτή της Boeing έφευγαν τακτικά από το εργοστάσιο με σοβαρά ελαττώματα.

Είχε ανακαλύψει, «έως και 200 ​​ελαττώματα σε εξαρτήματα που ετοιμάζονταν για αποστολή στην Boeing».

Ο Παρέδες απέκτησε το παρατσούκλι «showstopper» λόγω της επιβράδυνσης της παραγωγής όταν προσπάθησε να εκφράσει τις ανησυχίες του.

Έβρισκε συνέχεια «οπουδήποτε από 50 έως 100, 200 ελαττώματα στις ατράκτους» που επρόκειτο να αποσταλούν στην Boeing, είπε. «Έβρισκα πολλούς συνδετήρες που έλειπαν, πολλά λυγισμένα μέρη, μερικές φορές ακόμη και εξαρτήματα που έλειπαν» υποστήριξε.

Η Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει τα σχόλια του Παρέδες, ενώ η Spirit AeroSystems είπε ότι «διαφωνεί κάθετα» με τους ισχυρισμούς αυτούς.

«Υπερασπιζόμαστε σθεναρά ενάντια στους ισχυρισμούς του», δήλωσε εκπρόσωπός της Spirit.

Ο Παρέδες είπε στο BBC, ότι ορισμένα από τα ελαττώματα που εντόπιζε ήταν δευτερεύοντα, αλλά ορισμένα ήταν πιο σοβαρά και πρόσθεσε ότι συχνά τον πιέζανε «να είναι λιγότερο αυστηρός».

«Πάντα έκαναν φασαρία γιατί το έβρισκα, γιατί το κοίταζα», είπε.

«Ήθελαν απλώς να αποσταλεί το προϊόν. Δεν επικεντρώθηκαν στις συνέπειες της αποστολής κακών ατράκτων. Απλώς επικεντρώθηκαν στην εκπλήρωση των ποσοστώσεων, στην τήρηση του χρονοδιαγράμματος, στην τήρηση του προϋπολογισμού… Αν οι αριθμοί φαινόταν καλοί, η κατάσταση των ατράκτων δεν είχε μεγάλη σημασία», είπε.

Πολλές από τις εμπειρίες του Παρέδες στην Spirit αποτελούν μέρος της κατάθεσής του σε νομικές ενέργειες που έχουν ασκήσει δυσαρεστημένοι μέτοχοι εναντίον της εταιρείας.

Η εταιρεία Spirit ήταν κάποτε μέρος της Boeing και παραμένει ο κύριος προμηθευτής της. Κατασκευάζει την άτρακτο για κάθε 737 Max στο εργοστάσιό της στη Γουιτσίτα του Κάνσας, προτού τα στείλει στις εγκαταστάσεις της Boeing στο Ρέντον, κοντά στο Σιάτλ της Ουάσιγκτον. Κατασκευάζει επίσης μεγάλα μέρη του 787 Dreamliner.

Όπως υποστήριξε ο Παρέδες, «και οι δύο εταιρείες γνώριζαν το μέγεθος του προβλήματος με τα ελαττωματικά εξαρτήματα» και ότι συζητήθηκε σε εβδομαδιαίες συναντήσεις μεταξύ επιθεωρητών ποιότητας και από τις δύο εταιρείες.

Οι σχέσεις του Παρέδες με την εταιρεία άρχισαν να χαλάνε όταν του δόθηκε εντολή από τον διευθυντή του να αλλάξει «τον τρόπο με τον οποίο παρουσίαζε τα ελαττώματα, προκειμένου να μειωθεί ο συνολικός αριθμός τους».

Αφού ο ίδιος διαμαρτυρήθηκε, τελικά υποβιβάστηκε και απομακρύνθηκε σε άλλο μέρος του εργοστασίου.

«Αισθάνθηκα ότι με απειλούσαν και ένιωσα ότι μου έκαναν αντίποινα επειδή εξέφραζα τις ανησυχίες μου», είπε.

Ο Παρέδες υπέβαλε στη συνέχεια μια «καταγγελία ηθικής» στο τμήμα ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας και έγραψε ένα e-mail στον τότε Διευθύνοντα Σύμβουλο της Spirit, Τομ Τζεντίλε: «Έχω χάσει την πίστη μου στην ποιοτική οργάνωση εδώ στη Spirit και αυτή είναι η τελευταία μου προειδοποίηση για βοήθεια».

Στη συνέχεια, την ηγετική θέση του Παρέδες την πήρε κάποιος άλλος μέχρι που ο Παρέδες έφυγε τελικά από την εταιρεία.

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι φοβάται να πετάξει με ένα 737 Max, σε περίπτωση που εξακολουθούσε να φέρει ελαττώματα που προέρχονται από το εργοστάσιο της Γουιτσίτα.

«Δεν είχα γνωρίσει ποτέ πολλούς ανθρώπους που φοβόντουσαν να πετάξουν μέχρι που εργάστηκα στη Spirit. Και μετά, όντας στη Spirit γνώρισα πολλούς ανθρώπους που φοβόντουσαν να πετάξουν - γιατί έβλεπαν πώς έφτιαχναν τις ατράκτους» κατέληξε. 

Έκτακτη προσγείωση αεροσκάφους Boeing της Air France στον Καναδά

Υπενθυμίζεται, ότι την Τετάρτη (08/05) αεροσκάφος της Boeing 787-900 της Air France που πραγματοποιούσε την πτήση Παρίσι-Σιάτλ κατευθύνθηκε εκτάκτως προς το αεροδρόμιο του Καναδά, έπειτα από «εμφάνιση υπερθέρμανσης στην καμπίνα». Αυτό έκανε γνωστό η γαλλική αεροπορική εταιρεία, η οποία μέχρι στιγμής δεν έχει εντοπίσει κάποια βλάβη στο αεροσκάφος.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της αεροπορικής εταιρείας, «η Air France επιβεβαιώνει ότι το πλήρωμα της πτήσης AF338 της 7ης Μαΐου 2024 από το Παρίσι στο Σιάτλ με Boeing 787-900 αποφάσισε να κατευθυνθεί προς το αεροδρόμιο του Ικαλουΐτ στον Καναδά έπειτα από την εμφάνιση οσμής υπερθέμανσης (υλικών) στην καμπίνα».

«Η απόφαση αυτή ελήφθη σύμφωνα με τις διαδικασίες του κατασκευαστή, τις οδηγίες της εταιρείας και κατ' εφαρμογήν της αρχής της προφύλαξης. Το αεροσκάφος προσγειώθηκε κανονικά στο Ικαλουΐτ στις 10.44 της Τρίτης», διευκρινίζεται στην ανακοίνωση.

«Οι πρώτοι έλεγχοι του μηχανικού της Air France που έφθασε επί τόπου δεν δείχνουν προς το παρόν καμία ανωμαλία. Οι έλεγχοι συνεχίζονται», διευκρίνισε εκπρόσωπος της Air France.

Η Boeing περνά μία δύσκολη περίοδο που έχει σημαδευτεί από πολλά περιστατικά. Τρία στα τέσσερα μοντέλα εμπορικών αεροσκαφών που κατασκευάζονται σήμερα από την Boeing αποτελούν και επισήμως αντικείμενο έρευνας της Αμερικανικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA), ανάμεσά τους και το 787 «Dreamliner».

«Η Air France ακολουθεί σχολαστικά τις οδηγίες και συστάσεις των γαλλικών και των διεθνών αρχών. Δεν έχει υπάρξει καμία επιφύλαξη σχετικά με τους στόλους των Boeing 787 και 777 που χρησιμοποιεί η εταιρεία μας», διευκρινίζει η Air France.

Τουρκία: Επείγουσα προσγείωση Boeing 767 στην Κωνσταντινούπολη - Δεν άνοιξαν οι τροχοί

Την Τετάρτη παρουσιάστηκε κι άλλο περιστατικό που βάζει στο στόχαστρο την αξιοπιστία της Boeing, καθώς αεροσκάφος τύπου Boeing 767 μεταφοράς εμπορευμάτων της FedEx Airlines πραγματοποίησε επείγουσα προσγείωση στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης χωρίς το μπροστινό σύστημα προσγείωσης, ωστόσο κατάφερε να παραμείνει στον διάδρομο, ανακοίνωσε το τουρκικό Yπουργείο Μεταφορών διευκρινίζοντας ότι δεν υπάρχουν τραυματίες.

Το Boeing 767 που πραγματοποιούσε πτήση από το αεροδρόμιο Ρουασί-Σαρλ ντε Γκολ του Παρισιού πληροφόρησε τον πύργο ελέγχου στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης ότι το σύστημα προσγείωσης δεν άνοιξε και προσγειώθηκε με τις οδηγίες του πύργου ελέγχου, αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών.

Συνεργεία διάσωσης και πυρόσβεσης του αεροδρομίου είχαν τεθεί σε ετοιμότητα στον διάδρομο προσγείωσης και δεν υπάρχουν τραυματισμοί, σύμφωνα με την ανακοίνωση, που δεν διευκρινίζει το αίτιο της βλάβης.

Βίντεο από την επείγουσα προσγείωση δείχνει σπίθες και καπνό να ξεπηδούν καθώς το εμπρόσθιο τμήμα του αεροσκάφους σέρνεται κατά μήκος του διαδρόμου πριν το περιλούσουν με αφρό πυρόσβεσης.

Ο διάδρομος προσγείωσης έκλεισε προσωρινά στην κυκλοφορία, αλλά η κίνηση των αεροσκαφών στους υπόλοιπους διαδρόμους του διεθνούς αεροδρομίου συνεχίσθηκε κανονικά.

Υπενθυμίζεται επίσης, ότι δύο πρώην υπάλληλοι της Boeing που είχαν εγείρει «ανησυχίες» για τα προβλήματα ποιότητας και ασφαλείας στη γραμμή παραγωγής έχουν βρεθεί νεκροί τις τελευταίες εβδομάδες.

Η εταιρεία πλέον αντιμετωπίζει σοβαρή κρίση λόγω πληθώρας προβλημάτων στην ποιότητα, την ασφάλεια και την παραγωγή έπειτα και από την έκρηξη στον αέρα ενός πάνελ πόρτας σε αεροσκάφος 737 MAX.