Ο διευθύνων σύμβουλος της Apple Τιμ Κουκ εξαπέλυσε επίθεση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που βασίζονται σε διαφημίσεις όπως το Facebook υποστηρίζοντας ότι τέτοιες πλατφόρμες είναι υπεύθυνες για τη βία στον πραγματικό κόσμο.
Μιλώντας σε μια εκδήλωση που ονομάζεται Data Privacy Day στις Βρυξέλλες, ο Κουκ παρότι δεν ανέφερε την εταιρεία με το όνομά της είπε ότι «δεν μπορούμε πλέον να κλείνουμε τα μάτια σε μια τεχνολογία που εκπέμπει αλγόριθμους προωθώντας αχαλίνωτη παραπληροφόρηση και θεωρίες συνωμοσίας».
«Έχει περάσει πολύς καιρός για να σταματήσουμε να ισχυριζόμαστε ότι αυτή η προσέγγιση δεν έχει κόστος - πόλωση, χαμένη εμπιστοσύνη και, ναι, βία», πρόσθεσε, σε μια προφανή υπαινιγμό για τις ταραχές στο Καπιτώλιο στην Ουάσινγκτον.
Τα σχόλια του Κουκ ήρθαν μια ημέρα αφότου ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook Μαρκ ΖοΎκερμπεργκ κατηγόρησε την Apple ότι χρησιμοποιεί την κυρίαρχη θέση για να προωθήσει τα δικά της προϊόντα, εντείνοντας ακόμα περισσότερο τη διαμάχη ανάμεσα στους δυο τεχνολογικούς κολοσσούς.
Προ μηνός, η Facebook κατηγόρησε την Apple πως επιδίδεται σε πρακτικές που παραβιάζουν τον ανταγωνισμό, ρίχνοντας νέα βολή στην ανταλλαγή πυρών που βρίσκεται σε εξέλιξη τον τελευταίο μήνα ανάμεσα στους δύο τεχνολογικούς κολοσσούς με αντικείμενο τις αλλαγές στις ρυθμίσεις περί ιδιωτικότητας που σχεδιάζει η Apple στο iOS14.
«Η Apple παραβιάζει τον ανταγωνισμό χρησιμοποιώντας το App Store για να ενισχύσει τα καθαρά της κέρδη σε βάρος των δημιουργών και των μικρών επιχειρήσεων. Τελεία.», δήλωσε σε δημοσιογράφους ο αντιπρόεδρος της Facebook για τις Διαφημίσεις και τα Προϊόντα Επιχειρήσεων Νταν Λεβί.
H μεγαλύτερη εταιρεία social media κατηγορεί την Apple για το σχέδιό της το οποίο θα περιορίσει την ικανότητα των εφαρμογών να συγκεντρώνουν στοιχεία από τα κινητά τηλέφωνα των χρηστών τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για στοχευμένη διαφήμιση.
Η Apple σχεδιάζει να εξαιρέσει τη δική της προσωποποιημένη διαφημιστική πλατφόρμα από τη νέα απαίτηση που επιβάλει η κατασκευάστρια του iPhone σε άλλες εταιρείες. Η εταιρεία διευκρίνισε τον Ιούνιο ότι θα πετάγεται ένα παραθυράκι το οποίο θα ζητά από τους χρήστες του iOS την άδεια να παρακολουθούνται οι κινήσεις τους μεταξύ εφαρμογών και ιστοσελίδων που ανήκουν σε άλλες εταιρείες, κάτι το οποίο οι εταιρείες ψηφιακών διαφημίσεων αναμένουν ότι οι περισσότεροι θα αρνούνται.
AP Photo/Markus Schreiber