Η αστική αγωγή την οποία κατέθεσαν περιβαλλοντικές οργανώσεις σε βάρος της αεροπορικής εταιρίας KLM για διαφημίσεις που φέρεται να παραπλάνησαν τους καταναλωτές σχετικά με τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές της, μπορεί να προχωρήσει στην επόμενη φάση έκρινε την Τετάρτη το Ολλανδικό δικαστήριο.
Οι δικαστές έκαναν αποδεκτή την αγωγή που κατέθεσε η Fossil Free Netherlands. Ωστόσο, η KLM, η ολλανδική θυγατρική της Air France, αρνείται ότι προβάλλει ψευδώς μια οικολογική ταυτότητα (το λεγόμενο «greenwashing» - «πράσινο ξέπλυμα») και υποστήριξε τον Απρίλιο πως η οργάνωση δεν εκπροσωπούσε τους περισσότερους πελάτες της KLM και δεν είχε το δικαίωμα να καταθέσει αγωγή.
Όμως οι δικαστές αποφάνθηκαν πως η οργάνωση έχει τη βάση για να καταθέσει αγωγή. «Επειδή αυτή είναι μια υπόθεση γενικού ενδιαφέροντος, δεν είναι απαραίτητο να εγκαθιδρυθεί ποια ομάδα ανθρώπων αντιπροσωπεύει με τη στενή έννοια η Fossil Free Netherlands», αναφέρει η απόφαση.
«Η σημερινή απόφαση δείχνει πως οι οργανώσεις για την προστασία του κλίματος έχουν θέση στην καταπολέμηση του 'greenwashing'», δήλωσε η Χίσκε Αρτς της Fossil Free.
Η KLM, που λέει ότι διέκοψε την εκστρατεία της «Fly Responsibly»(«Πετάξτε υπεύθυνα») που ήταν ο αρχικός στόχος της αγωγής της Fossil Free, δήλωσε πως προσβλέπει στην πλήρη υποστήριξη της υπόθεσής της.
«Η KLM είναι φιλόδοξη στην κλιματική προσέγγισή της και θέλει να εμπλέξει τους πελάτες της στο θέμα», ανέφερε σε μια απάντηση.
«Μαθαίνουμε πάντα και συνεχίζουμε να κοιτάμε την επικοινωνία μας για να προσδιορίσουμε τι μπορεί να γίνει καλύτερα και με μεγαλύτερη διαφάνει», προσθέτει.
Η Fossil Free επιδιώκει η εταιρία να σταματήσει τη διαφήμιση αυτή, να ζητήσει συγγνώμη από τους πελάτες και να στείλει διόρθωση σε μεγάλες ολλανδικές εφημερίδες.
Περιβαλλοντικές οργανώσεις που υποστηρίζουν την υπόθεση, περιλαμβανομένης της Client Earth, λένε πως είναι μία από ένα κύμα αγωγών εναντίον διαφημίσεων στην αεροπορική βιομηχανία, που άντλησαν έμπνευση από απόφαση ορόσημο του 2021 που διέτασσε τη Shell να μειώσει τις εκπομπές της.
Μέτρα όπως η φύτευση δέντρων ώστε να αντισταθμιστούν οι εκπομπές ή η ανάμιξη μικρών ποσοτήτων καυσίμων που δεν βασίζονται σε ορυκτά με κηροζίνη δεν επαρκούν και οι αεροπορικές εταιρίες μπορούν να μειώσουν ουσιαστικά τη ρύπανση μόνο με το να πετάνε λιγότερο.