Ο πραγματογνώμονας τροχαίων ατυχημάτων Παναγιώτης Μαδιάς, αναφορικά με το τι οδήγησε στο πολύνεκρο δυστύχημα με το λεωφορείο στη Βενετία, ανέφερε ότι οι μπάρες ασφαλείας, τα λεγόμενα συστήματα αναχαίτισης οχημάτων, έπρεπε να κρατήσουν το όχημα ανεξάρτητα από οποιαδήποτε αιτία και αν προήλθε η εκτροπή και η απώλεια του ελέγχου του αυτοκινήτου, μιλώντας στην ΕΡΤ.
«Κάτι στιγμιαίο έγινε. Βέβαια, δεν γνωρίζουμε και την κατάσταση του οδηγού. Σε τι φυσική κατάσταση ήταν. Ήταν οδηγός που οδηγούσε πολλές ώρες;» συμπλήρωσε.
Τόνισε ότι: «Δυστυχώς η ιστορία επαναλαμβάνεται. Στις 13 Απριλίου του 2023 στα Τέμπη. Ακριβώς τότε είχαμε 21 θύματα, 21 παιδιά. Και εδώ έχουμε την ίδια τραγωδία, ακριβώς τον ίδιο αριθμό. Αυτό που θα πρέπει να διερευνηθεί άμεσα είναι ότι ανεξάρτητα από την ταχύτητα που κινείται το λεωφορείο, ανεξάρτητα από το βάρος του λεωφορείου με την πιθανολογούμενη γωνία πρόσκρουσης που συντελούνται, αυτές οι προσκρούσεις των οχημάτων πάνω στην οδογέφυρα, ήτοι 18 μέχρι 21 μοίρες - είναι αδικαιολόγητη η εκτροπή του και η πτώση του κάτω από την οδογέφυρα».
«Υπάρχουν χίλιες αιτίες για να εκτραπεί ένα όχημα εκτός δρόμου. Από ό,τι ακούω και από τα ιταλικά μέσα, θα μπορούσε να είχε προκληθεί για ανεξήγητους λόγους: μία πυρκαγιά, η μία έναυση μικρής έκτασης έστω φωτιάς πάνω στο οδόστρωμα, να υπήρξε πανικός, να φοβήθηκε ο οδηγός, να έκανε μία λάθος κίνηση και να εξετράπη από το οδόστρωμα».
«Πάντως, δεν βλέπω και τη γωνία εκτροπής και πρόσκρουσης του αυτοκινήτου πάνω στις μπάρες σε σχέση με τον άξονα του οδοστρώματος να είναι μεγάλη. Όσο μικρότερη η γωνία πρόσκρουσης πάνω στις μπάρες, τόσο λιγοστεύουν οι πιθανότητες εκτροπής του οχήματος από τον δρόμο και την πτώση του κάτω».
«Δεν θέλει πολύ, ελάχιστα θέλει για να πέσει. Πάντως, έχουμε ένα δεδομένο: Έχουμε μικρή ταχύτητα απ' ό,τι δείχνουν οι κάμερες.
Πηγή: ΕΡΤ