Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανέλαβαν το Σάββατο (31/08) την ευθύνη για επίθεση εναντίον πλοίου μεταφορέας εμπορευματοκιβωτίων στον Κόλπο του Άντεν.
«Σε ένδειξη υποστήριξης των Παλαιστινίων και της Χαμάς, εξαπολύσαμε στρατιωτική επιχείρηση με στόχο το πλοίο Groton στον Κόλπο του Άντεν, λόγω των συναλλαγών της πλοιοκτήτριας εταιρείας με το Ισραήλ», ανέφερε ο εκπρόσωπος των Χούθι, Γιαχία Σαρία, σε ενημέρωση που μεταδόθηκε τηλεοπτικά από το δίκτυο Al Masirah. Υποστήριξε ότι εκτοξεύθηκαν πύραυλοι και drones που έπληξαν τον στόχο τους.
The Yemeni Armed Forces announce they've targeted the Greek-owned Container Ship "GROTON" in the Gulf of Aden.
— MenchOsint (@MenchOsint) August 31, 2024
This is the second time after it was targeted on August 3.(first picture) pic.twitter.com/ovkvSiUvqo
Ο Σαρία επεσήμανε πως πρόκειται για τη δεύτερη φορά που το υπό σημαία Λιβερίας πλοίο δέχεται επίθεση από τους Χούθι, η προηγούμενη ήταν στις 3 Αυγούστου.
Νωρίτερα, η πολυεθνική ναυτική συμμαχία υπό την ηγεσία των ΗΠΑ ανέφερε πως «δύο βαλλιστικοί πύραυλοι» εκτοξεύτηκαν εναντίον του πλοίο Groton το οποίο έπλεε 130 ναυτικά μίλια ανατολικά του Άντεν, της μεγαλύτερης πόλης στη νότια Υεμένη. Διευκρίνισε ότι ο πρώτος πύραυλος έπεσε «σε απόσταση 50 μέτρων από την πλώρη» και ο δεύτερος «σε απόσταση 50 μέτρων από την πρύμνη», συμπληρώνοντας ότι το Groton συνέχισε το ταξίδι του χωρίς να υποστεί ζημιές.
Από τον περασμένο Νοέμβριο, οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν αντάρτες Χούθι εξαπολύουν συχνά επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στα ανοικτά της Υεμένης, σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας, μετά το ξέσπασμα του πολέμου μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς.
بيان القوات المسلحة اليمنية بشأن تنفيذ عملية عسكرية استهدفت سفينة(GROTON) في خليج عدن وذلك لانتهاك الشركة المالكة لها قرار حظر الدخول إلى موانئ فلسطين المحتلة. 31_08_2024م pic.twitter.com/CvGwCaNsdJ
— العميد يحيى سريع (@army21ye) August 31, 2024
Οι επιθέσεις των Χούθι – εξαιτίας των οποίων ΗΠΑ και Βρετανία έχουν εξαπολύσει πλήγματα στην Υεμένη – διαταράσσουν το διεθνές εμπόριο, καθώς πολλές εταιρείες στέλνουν τα πλοία τους σε χρονοβόρα και πιο δαπανηρά ταξίδια γύρω από τη νότια Αφρική, προκειμένου να αποφύγουν τη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ.