«Αγκάθι» στις συζητήσεις η συμμετοχή του γερμανικού Δημοσίου
Lufthansa

«Αγκάθι» στις συζητήσεις η συμμετοχή του γερμανικού Δημοσίου

Επιφυλακτική απέναντι στην πρόταση της γερμανικής κυβέρνησης για τη διάσωσή της φέρεται να είναι η Lufthansa, η οποία σύμφωνα με δημοσιεύματα, εξετάζει ακόμη και την περίπτωση της προστασίας από τους πιστωτές, προκειμένου να αποφύγει την ανάμιξη του κράτους στη λειτουργία της.

Μεταξύ των σεναρίων που εξετάζει η εταιρία, σύμφωνα με την εφημερίδα Die Zeit, είναι και αυτό της «ασπίδας προστασίας», της ειδικής μορφής πτωχευτικής διαδικασίας, η οποία εφαρμόστηκε και στην περίπτωση της αεροπορικής εταιρίας Condor, μετά την κατάρρευση του τουριστικού ομίλου Thomas Cook.

Με αυτή την πρακτική, η εταιρία μπορεί προσωρινά να προστατευτεί έναντι των απαιτήσεων των πιστωτών της προκειμένου στο μεταξύ να αναδιαρθρωθεί και, μεταξύ άλλων, να μην αναγκαστεί να εξαργυρώσει άμεσα τα εισιτήρια των πελατών της, η αξία των οποίων φθάνει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ, αλλά και να επαναδιαπραγματευτεί τους όρους συνεργασίας με τους διάφορους εταίρους της, π.χ. τα αεροδρόμια, και τις εργασιακές σχέσεις με τα συνδικάτα.

Ακόμη πάντως και σε αυτή την περίπτωση, διευκρινίζει η εφημερίδα, η Lufthansa θα χρειαστεί σημαντική οικονομική στήριξη από το Βερολίνο, ωστόσο η μεγαλύτερη ανασφάλεια της διοίκησης, αναφέρει το ίδιο δημοσίευμα, αφορά τα μέτρα αναδιάρθρωσης της εταιρίας και το κατά πόσον η ενδεχόμενη κρατική συμμετοχή θα τα καταστήσει λιγότερο ευέλικτα.

Ενώ χθες αναμενόταν η οριστικοποίηση της συμφωνίας με το Βερολίνο, συνεχιζόταν η αντιπαράθεση σχετικά με τον ρόλο που θα εξασφάλιζε στο εξής το κράτος, εφόσον διέθετε ποσό ύψους άνω των 9 δισεκατομμυρίων προκειμένου να διασώσει την γερμανική αεροπορική εταιρία.

Σύμφωνα με το σχέδιο που αποκάλυψε χθες το οικονομικό περιοδικό Business Insider, θα υπάρχει στο εξής κρατική συμμετοχή στην εταιρία, με τη γερμανική κυβέρνηση να αποκτά μειοψηφία αρνησικυρίας και μία ή δύο θέσεις στο Εποπτικό Συμβούλιο, οι οποίες ωστόσο δεν θα πρέπει να καταληφθούν από δημοσίους υπαλλήλους ή πολιτικούς.

Την έντονη αντίθεσή του στην συμμετοχή του δημοσίου στην διοίκηση της εταιρίας εξέφρασε ο επικεφαλής της, Κάρστεν Σπορ, επισημαίνοντας ότι, εάν τελικά το Βερολίνο αποκτήσει υπερβολική επιρροή στην Lufthansa, θα ακολουθήσουν σίγουρα οι κυβερνήσεις της Αυστρίας, της Ελβετίας και του Βελγίου, όπου έχουν έδρα οι θυγατρικές της Austrian, Swiss και Brussels και ενδεχομένως και οι κυβερνήσεις της Έσσης και της Βαυαρίας.

«Δεν διοικείς έτσι έναν όμιλο», δήλωσε ο κ. Σπορ στην εφημερίδα Die Zeit, εκφράζοντας την ανησυχία του ότι η Lufthansa θα χάσει την ανταγωνιστικότητά της. «Γνωρίσαμε τα τρία καλύτερα χρόνια στην εταιρική ιστορία μας. Εάν πρόκειται να είμαστε επιτυχημένοι και στο μέλλον, θα πρέπει να είμαστε σε θέση να διαμορφώσουμε τη μοίρα μας και με επιχειρηματικό τρόπο», πρόσθεσε.

Ο κ. Σπορ έχει αναγγείλει ήδη ότι η Lufthansa σκοπεύει να «απαλλαγεί» από 100 αεροσκάφη, επί συνόλου 760 που αριθμεί σήμερα ο στόλος της, γεγονός το οποίο συνεπάγεται άμεσα «πλεόνασμα» περίπου 10.000 υπαλλήλων.