Του Απόστολου Σκουμπούρη
Νέους δρόμους στο χώρο του λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα ανοίγει πλέον η Πλαίσιο Computers, που - πενήντα χρόνια μετά την ίδρυσή της - αποφασίζει να μπει στη μεγάλη αγορά των λεγόμενων λευκών συσκευών (ψυγεία, κουζίνες, πλυντήρια), σε μια κίνηση που χαρακτηρίζεται κομβική τόσο για την εταιρεία όσο και για τον κλάδο ευρύτερα.
Πρόκειται για ένα οργανωμένο και καλά σχεδιασμένο βήμα, το οποίο «βασάνιζε» τον όμιλο εδώ και μια πενταετία περίπου, όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος χθες Κων/νος Γεράρδος. Κίνηση που απαίτησε συνολική επένδυση περί τα 15 εκατ. ευρώ, αλλά και την πρόσληψη επιπλέον 40 υπαλλήλων, με τον όμιλο πλέον να απασχολεί 1.350 εργαζόμενους.
Συνάμα, γι'' αυτό το project επιπλέον 178 εργαζόμενοι της Πλαίσιο εκπαιδεύτηκαν επί 10.818 ώρες.
Η επένδυση αφορά νέες υποδομές, για τη διαχείριση όλου αυτού του όγκου των συσκευών, μετατροπές στο data center ώστε να μπορεί να υποστηρίξει αυτή την αγορά, εκπαίδευση εργαζομένων κ.α.
Έτσι λοιπόν, πενήντα χρόνια από την ίδρυσή της και είκοσι από την εισαγωγή στο χρηματιστήριο, η εταιρεία Πλαίσιο Computers, κάνει ένα νέο μεγάλο και κομβικό άνοιγμα, μπαίνοντας σε μια αγορά η «πίτα» της οποίας φτάνει τα 550 εκατ. ευρώ. «Μπαίνουμε σοβαρά, μελετημένα, αλλά όχι σούπερ επιθετικά. Θα ποντάρουμε πολύ στις χαμηλές τιμές, στις διευκολύνσεις πληρωμών και στην έγκαιρη παράδοση εντός 24 ωρών», τόνισε ο κ. Κων/νος Γεράρδος.
Η είσοδος της Πλαίσιο στην αγορά των λευκών συσκευών είναι απολύτως συνυφασμένη με το γενικότερο προφίλ αλλά και το τεχνολογικό DNA της αλυσίδας. Η εταιρεία δεν θα εστιάσει στη… σωρηδόν πώληση κάθε είδους λευκής συσκευής με στόχο την ποσότητα, αλλά θα κινηθεί στην τεχνολογική… ελίτ κάθε κατηγορίας, ώστε να υπάρχει «πάντρεμα» με τη φυσιογνωμία της Πλαίσιο όλα αυτά τα χρόνια που είναι μια εταιρεία τεχνολογίας.
Αυτό φυσικά δε σημαίνει οικονομικά δυσπρόσιτες συσκευές, αλλά μια ταύτιση με το ευρύτερο προφίλ της εταιρείας σε μια περίοδο που οι τεχνολογίες συγκλίνουν και «ενώνουν» τις συσκευές, οι οποίες επικοινωνούν μεταξύ τους ολοένα και περισσότερο, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη παίζει κυρίαρχο ρόλο όλο και περισσότερο.
Στη χθεσινή παρουσίαση του νέου καταστήματος του ομίλου στην Πέτρου Ράλλη 99, ο Κωνσταντίνος Γεράρδος τόνισε πως «εδώ και μια 5ετία συζητούσαμε για τον τρόπο και το χρόνο της εισόδου μας στην αγορά των λευκών συσκευών. Ψάχναμε τρόπο ώστε να παντρέψουμε τις νέες τεχνολογίες με αυτές τις συσκευές. Αυτός είναι και ο λόγος που ουδέποτε ασχοληθήκαμε με τις λεγόμενες... αναλογικές συσκευές, από την εποχή των φωτογραφικών μηχανών. Θέλαμε την ψηφιακή σύγκλιση και η σημερινή εποχή μας δίνει αυτή τη δυνατότητα».
Πρόσθεσε ότι η σχετική απόφαση ελήφθη μετά από έρευνες αγοράς που έδειξαν ότι οι πελάτες της αλυσίδας αντιμετωπίζουν θετικά την κίνηση αυτή. «Έξυπνο σπίτι χωρίς ηλεκτρικές συσκευές δεν νοείται και εμείς θέλουμε να είμαστε ο νούμερο ένα προορισμός για το έξυπνο σπίτι» σημείωσε ο κ. Γεράρδος.
Η πώληση λευκών συσκευών από την Πλαίσιο αρχικά θα ξεκινήσει από πέντε κομβικά καταστήματα. Πρόκειται για το νέο κατάστημα στην Πέτρου Ράλλη, αλλά και τα καταστήματα Δάφνης, Μεταμόρφωσης, Αγίας Παρασκευής και Καλαμαριάς Θεσσαλονίκης, που άλλωστε είναι και τα μεγαλύτερα καταστήματα της αλυσίδας (μαζί με αυτό του Mall Athens το οποίο δεν θα «συμμετέχει» προς το παρόν).
Θα υπάρξει διεύρυνση στο δίκτυο
Ο Κωνσταντίνος Γεράρδος δεν έκρυψε ότι «χρειάζεται μια διεύρυνση το δίκτυο, με οποιοδήποτε τρόπο», αφήνοντας να εννοηθεί ότι η εταιρεία πλέον θα κοιτάξει και πιο επιθετικά την επέκτασή της, χωρίς να δώσει λεπτομέρειες για το που θα γίνει το άνοιγμα, δεδομένου ότι όπως είπε «πρέπει να τα καταστήματα να πληρούν τις προϋποθέσεις και να ταιριάζουν στο προφίλ μας».
Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στη διάθεση των λευκών συσκευών μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος www.plaisio.gr.
Επίσης, έχουν δημιουργηθεί νέες υποδομές, όπως το καινούριο κέντρο υποδομής, αλλά και νέες υπηρεσίες, ιδίως στον τομέα της σύνδεσης, επίδειξης και συντήρησης προϊόντων και των «έξυπνων» συσκευών. Παράλληλα, θα υπάρχουν και 25 συσκευές ιδιωτικής ετικέτας (private label) με την αλυσίδα να δημιουργεί δύο νέες εμπορικές επωνυμίες, τις Nuvelle και Kendrix, για πελάτες που θέλουν πιο οικονομικές συσκευές.