Αύριο κρίνεται για άλλη μια φορά το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, καθώς εκπνέει η προθεσμία της ΕΤΑΔ για την πώληση έκτασης ακινήτου συνολικού εμβαδού 332.137,34 τ.μ. που βρίσκεται στη θέση «Σκαραμαγκάς».
Εντός των εκτάσεων περιλαμβάνονται η Δεξαμενή Νο 5, η μεγαλύτερη δεξαμενή της Μεσογείου, ο Προβλήτας Νο3 καθώς και μηχανολογικός εξοπλισμός και εγκαταστάσεις, αλλά και ο Προβλήτας Νο4 όπου σήμερα χρησιμοποιείται ως Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων και υπόλοιπος χερσαίος χώρος.
Ο διαγωνισμός που διενεργεί η ΕΤΑΔ, είναι ηλεκτρονικός έχει τεθεί ως ελάχιστο τίμημα το ποσό των 55 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με πηγές της αγοράς ο διαγωνισμός εκτιμάται ότι θα καταστεί άγονος καθώς η ΕΤΑΔ ζητά ως ελάχιστο τίμημα για έκταση παρόμοια με αυτή του ειδικού διαχειριστή που δέχθηκε προσφορά στα 15,1 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός.
Τα δύο κομμάτια του Σκαραμαγκά που βγαίνουν σε διακριτούς διαγωνισμούς προς πώληση από την ΕΤΑΔ και τον Ειδικό διαχειριστή είναι άρρηκτα συνδεδεμένα για την ορθή λειτουργία των ναυπηγείων, λόγω των αδειών λειτουργίας του ναυπηγείου αλλά και των δεξαμενών ναυπήγησης εκ των οποίων η δεξαμενή 5 αποτελεί το κυριότερο asset. Άρα όποιος αποκτήσει το ένα κομμάτι των Ναυπηγείων θα πρέπει να έχει στην κατοχή του και το άλλο για να είναι ανταγωνιστική η θέση του στην ναυπηγική αγορά.
Ειδικότερα, εκτιμάται ότι για τον διαγωνισμό της Παρασκευής, εκτός σημαντικού απροόπτου δεν θα παρουσιαστεί καμία υποψηφιότητα, γεγονός που θα οδηγήσει σε προκήρυξη νέου διαγωνισμού ο οποίος θα συμπορεύεται με αυτόν της Ειδικής Διαχείρισης. Ωστόσο για να προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός χρειάζεται να νομοθετήσει το υπουργείο Οικονομικών, που είναι και το επισπεύδον υπουργείο, για παράταση της διάρκειας της ειδικής διαχείρισης, η οποία λήγει τον Μάρτιο. Αν αυτό δεν γίνει η εταιρεία θα πρέπει με βάση την κείμενη νομοθεσία να οδηγηθεί σε πτώχευση γεγονός που αφήνει μετέωρο τον διαγωνισμό της ΕΤΑΔ.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, για την προώθηση της διαδικασίας εκτιμάται ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον τρεις μήνες, καθώς η σύνδεση των δύο διαγωνισμών μπορεί να επιφέρει καθυστερήσεις.
Ας σημειωθεί ότι τα χρέη των ναυπηγείων σε Δημόσιο, Τράπεζες και εργαζόμενους υπολογίζονται σε 250-300 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σε παλαιότερη έκθεση κατάσχεσης η περιουσία των ναυπηγείων αξιολογούνταν σε περισσότερο από 900 εκατομμύρια ευρώ.