O όμιλος της Inditex είναι η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ρούχων στον κόσμο και περιλαμβάνει πολύ γνωστά brands όπως Zara, Massimo Dutti κ.α.
Ως εκ τούτου, οι αποφάσεις του ομίλου όσον αφορά την εφεξής διαχείριση του νέου τοπίου που έχει αναδυθεί στον εμπορικό κόσμο εξαιτίας της Covid-19, αποτελούν σηματωρό για όλον τον κλάδο και έχουν ειδική βαρύτητα, καθώς το μέγεθος του ομίλου είναι ικανό να προκαλέσει νέες τάσεις και τεκτονικές μετακινήσεις στον κλάδο των εμπορικών ακινήτων.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Tα αποτελέσματα του ομίλου για το πρώτο τρίμηνο, κατέληξαν σε ζημιά 409 εκατ. ευρώ, από καθαρά κέρδη 734 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο μιας και οι πωλήσεις «βούτηξαν» στα 3,3 δισ. ευρώ από σχεδόν 6 δισ. ευρώ το 2019.
Να αναφέρουμε ότι στα παραπάνω νούμερα περιλαμβάνεται πρόβλεψη 308 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς το πρόγραμμα βελτιστοποίησης καταστημάτων θα συνεχιστεί έως το 2021 παρά την πανδημία.
Η καθαρή ταμειακή θέση της εταιρείας ανήλθε στα 5,8 δισ. ευρώ στο τέλος Απριλίου, σε σύγκριση με 6,7 δισ. ευρώ τον Απρίλιο του περασμένου έτους, ενώ το Διοικητικό Συμβούλιο της Inditex θα προτείνει για το πλήρες έτος 2019 το υπόλοιπο του μερίσματος ύψους 0,35 € ανά μετοχή που θα καταβληθεί στις 2 Νοεμβρίου 2020.
Η μείωση κύκλου εργασιών και κερδοφορίας σημειώθηκε παρά την αύξηση των πωλήσεων στο διαδίκτυο κατά 50% το πρώτο τρίμηνο και την αύξηση 95% στις διαδικτυακές πωλήσεις τον Απρίλιο.
Όπως είναι κατανοητό, η διαδικτυακή επιχείρηση σημείωσε πολύ ισχυρή ανάπτυξη σε όλες τις αγορές κατά τη διάρκεια της περιόδου του lockdown στηρίζοντας τις πωλήσεις, μιας και στο τέλος του τριμήνου, μόλις 965 καταστήματα ήταν ανοιχτά.
Στις σημαντικές σημειώσεις των αποτελεσμάτων ήταν ότι το απόθεμα του ομίλου ήταν 10% χαμηλότερο στο τέλος του τριμήνου από ό, τι ένα χρόνο νωρίτερα.
Σημαντικό και το γεγονός ότι η εφοδιαστική αλυσίδα συνέχισε να λειτουργεί κανονικά λόγω της ευελιξίας του επιχειρηματικού μοντέλου. Η ενοποίηση των αποθεμάτων για παράδειγμα απεδείχθη καθοριστική κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου.
Ο όμιλος προβλέπει ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 25% των συνολικών πωλήσεών του έως το 2022 από το 14% μέχρι το τέλος του 2019.
Η απόφαση του ομίλου να επενδύσει σε συστήματα πληροφορικής προκειμένου να δώσει έμφαση στις διαδικτυακές πωλήσεις, συνοδεύεται και από την ανακοίνωση σχεδίου ύψους 2,7 δισ. ευρώ το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει το κλείσιμο περίπου 1.200 καταστημάτων κυρίως μικρού μεγέθους και το άνοιγμα εως το 2022, 450 μεγαλύτερων καταστημάτων «υψηλής ποιότητας», οικολογικά αποδοτικά και σύμφωνα με τα στάνταρ της κυκλικής οικονομίας, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος του Ομίλου Pablo Isla.
Πιο συγκεκριμένα, η Inditex σκοπεύει να δαπανήσει 900 εκατ. ευρώ ετησίως για τα επόμενα τρία χρόνια όχι μόνο για την αναβάθμιση των τεχνολογικών υποδομών, αλλά και για τη δημιουργία ενός δικτύου καταστημάτων σε καλύτερη τοποθεσία και πολλών περισσότερων τετραγωνικών μέτρων, που σε συνδυασμό με το διαδίκτυο, αναμένεται να δημιουργήσει μακροπρόθεσμη ετήσια αύξηση των πωλήσεων «4% έως 6%», σύμφωνα με ανακοίνωση του ομίλου.
Η στήλη πιστεύει ότι το παράδειγμα της Inditex θα ακολουθήσουν και άλλοι όμιλοι. Ητοι τον προσανατολισμό σε μεγαλύτερα, πιο πολυτελή αλλά ταυτόχρονα και πιο οικολογικά καταστήματα με ταυτόχρονη ανάπτυξη των online πλατφορμών πωλήσεων. Αυτό βέβαια συνεπάγεται και νέες ισορροπίες στον κλάδο των εμπορικών ακινήτων.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δε δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλάμβανονται ως τέτοιες.