Του Γιώργου Φιντικάκη
«Δεσμεύομαι εντός των πρώτων επτά ημερών να υπογραφούν και οι υπουργικές αποφάσεις που λείπουν για να ξεκινήσει το έργο» δήλωνε προ δύο εβδομάδων ο Κυριάκος Μητσοτάκης για το Ελληνικό και αίφνης η Κυβέρνηση και ολόκληρος ο κρατικός μηχανισμός κινητοποιήθηκαν προκειμένου να δείξουν ότι το σημαντικό επενδυτικό αυτό πρότζεκτ προωθείται. Οι μουσαμάδες του Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι έτοιμοι να... κατέβουν στο παραλιακό μέτωπο της Αθήνας.
Επί της ουσίας η κυβέρνηση μέσα στο πανικό της και σε μια προσπάθεια να ανακοινώσει πως αυτή ξεμπλόκαρε το έργο του Ελληνικού ετοιμάζεται , σύμφωνα με πληροφορίες να στήσει μια ακόμη προεκλογική φιέστα, ανάλογη με αυτή της Θεσσαλονίκης όπου είχε τοποθετήσει μουσαμάδες με εικόνες επιβατών και εκδοτηρίων.
Το χειρότερο είναι όμως ότι μέσα σε αυτόν τον πανικό και με την προχειρότητα που επιχειρεί να στήσει αυτή την νέα φιέστα ενδέχεται να δημιουργήσει νέα προβλήματα αντί να επιλύσει τα υφιστάμενα τα οποία, επί 4 και πλέον έτη στη διακυβέρνηση της χώρας, απέφυγε να ακουμπήσει προαναγγέλλοντας μόνο κατά διαστήματα τις «μπουλντόζες που μπαίνουν στο Ελληνικό».
Η δέσμευση Μητσοτάκη για την μεγάλη αυτή επένδυση κινητοποίησε όλο τον μηχανισμό και στο παρά πέντε των εκλογών γίνεται ένας αγώνας δρόμου για να εκδοθούν υπουργικές αποφάσεις. Στόχος, πάση θυσία πριν από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου, να εκδοθούν δύο εκ των τριών Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων (ΚΥΑ) που ορίζουν την πολεοδόμηση του πρώην αεροδρομίου, και για τις οποίες η Lamda Development έκρουσε προ ημερών ξανά το καμπανάκι ότι καθυστερούν αδικαιολόγητα.
Ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης έδωσε, ως συντονιστής όπως έχει οριστεί από τον Αλέξη Τσίπρα, εντολή στις υπηρεσίες του κτηματολογίου προκειμένου να γίνει αλλαγή των ορίων του ακινήτου, όπως και τελικά συνέβη. Εσπευσμένα δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ με το οποίο η διευθέτηση των λαθών του κτηματολογίου στην έκταση του πρώην αεροδρομίου με απώτερο σκοπό την υπογραφή την επόμενη εβδομάδα μιας από τις τρεις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) που λείπουν για να ξεμπλοκάρει η επένδυση.
Στην ίδια λογική, είχε προγραμματιστεί για χθες συνεδρίαση του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης (ΚΣΔ), όπου συζητήθηκαν οι λεπτομέρειες δύο εκ των τριών προς έκδοση ΚΥΑ, και η οποία θα επαναληφθεί την Δευτέρα. Επιχειρείται δηλαδή ό,τι δεν έγινε επί χρόνια, να γίνει στο παρά πέντε των εκλογών!
Πρόκειται για τις ΚΥΑ που αφορούν την πολεοδόμηση της ζώνης του πάρκου, και τις εμπορικές χρήσεις (ζώνη ανάπτυξης) του ακινήτου. Πιο σημαντική, αλλά λιγότερο ώριμη, είναι η ΚΥΑ που αφορά στις εμπορικές χρήσεις, καθώς από αυτήν εξαρτάται η παραχώρηση της άδειας καζίνο, και η οποία με τη σειρά της συνιστά προαίρεση για να προχωρήσει το έργο στο σύνολό του.
Επιπλέον στις 24 Ιουνίου ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών Αθ. Δημάκης, έστειλε στις εμπλεκόμενες υπηρεσίες των συναρμοδίων υπουργείων και Δήμων, επείγον αίτημα να καταθέσουν εγγράφως τις παρατηρήσεις τους.
Παρατηρήσεις που αφορούν στην επένδυση του Ελληνικό, δεδομένου ότι είχαν καταγραφεί ελλείψεις στις εισηγήσεις τους που όμως μόλις τώρα, όλως... τυχαίως, διαπιστώθηκαν.
Η αλήθεια είναι πως ό,τι και να συμβεί την τελευταία εβδομάδα των εκλογών, η γενική εικόνα για το Ελληνικό παραμένει η ίδια. Το έργο έχει καθυστερήσει, και ακόμη και αν εκδοθούν οι επίμαχες ΚΥΑ, η κατάσταση δεν αλλάζει.
Όπως εξάλλου ανέφερε και η Lamda Development στην προ ημερών ανακοίνωσή της, απαιτούνται τουλάχιστον δύο εβδομάδες προκειμένου να απαντήσει εμπεριστατωμένα επί των ρυθμίσεων που επιφέρουν οι ΚΥΑ στην πολεοδόμηση του ακινήτου.
Το μόνο το οποίο η κυβέρνηση ελπίζει ότι θα αλλάξει, απ'' όλη αυτή την κινητοποίηση, είναι οι προεκλογικές, παλαιοκομματικού τύπου, εντυπώσεις.
Όλες ξεκίνησαν από την προηγούμενη κυβέρνηση
Στην πραγματικότητα, η αλήθεια για την σχέση που έχει η κυβέρνηση με τις αποκρατικοποιήσεις βρίσκεται στα λόγια του υπουργού Υποδομών Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, και στα όσα είπε στον αέρα του Realfm.
«Όλες οι ιδιωτικοποιήσεις επί των ημερών μας έγιναν "με το πιστόλι στον κρόταφο"», δήλωσε με αφοπλιστική ειλικρίνεια ο κ. Σπίρτζης, κατονομάζοντας τις περιπτώσεις της Εγνατίας Οδού και των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, χαρακτηρίζοντας τις «λάθος μοντέλο ιδιωτικοποίησης».
Στο ερώτημα λοιπόν, αφού ήταν έτσι, τότε γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ υπέγραψε αποκρατικοποιήσεις σαν τα αεροδρόμια, ο Χρήστος Σπίρτζης απάντησε: «Δεν το κάναμε εμείς. Το υλοποιήσαμε διότι ήταν ολοκληρωμένος ο διαγωνισμός και ήταν δέσμευση των προηγούμενων κυβερνήσεων στα μνημόνια που είχαν δεσμεύσει τη χώρα. Η άλλη επιλογή ήταν η χρεοκοπία».
Στα λόγια του βρίσκεται όλη η αλήθεια για τις ιδιωτικοποιήσεις. Από τα 14 αεροδρόμια, έως τον ΟΛΠ και από τον ΔΕΣΦΑ έως την Αφάντου, όλες είχαν πάρει μπροστά από την προηγούμενη Κυβέρνηση. Απλά ο ΣΥΡΙΖΑ, αφού αρχικά τις πολέμησε, τελικά αναγκάστηκε να τις ολοκληρώσει, υπό την πίεση των δανειστών, προκειμένου να δείξει και ένα προφίλ "left liberal". Επί της ουσίας έβαλε μόνο την υπογραφή της.
Το ελληνικό που έπρεπε να προωθήσει το πολέμησε και εν συνεχεία άφησε με διάφορες παλινωδίες το θέμα στον αέρα. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης χτύπησε καμπανάκι μέσα από την ξεκάθαρη δέσμευσή του. Και τώρα τρέχουν...