Τρία νέα βίντεο πριν τη σύγκρουση - Δεν δείχνουν δεξαμενή στο τρένο
Αποκάλυψη για τα Τέμπη

Τρία νέα βίντεο πριν τη σύγκρουση - Δεν δείχνουν δεξαμενή στο τρένο

 

Στο πρώτο βίντεο διάρκειας 17 δευτερολέπτων που δημοσίευσε στον λογαριασμό της στο X, η «Ομάδα αλήθειας», φαίνεται ξεκάθαρα η εμπορική αμαξοστοιχία να περνάει μέσα από την σήραγγα Τεμπών στις 23:14, λίγο πριν δηλαδή την μοιραία σύγκρουση με την επιβατική.

Στο τρένο δεν διακρίνεται κάποια δεξαμενή με εύφλεκτο υλικό επάνω στις πλατφόρμες. Οι τρεις πρώτες πλατφόρμες δείχνουν να μεταφέρουν μόνο λαμαρίνες και ακολουθούν τα βαγόνια κοντέινερ.

Δείτε το βίντεο:

 

Πρόκειται για ένα από τα τρία βίντεο τα οποία όπως είχε αποκαλύψει το πρωί της Παρασκευής ο δικηγόρος, Βασίλης Καπερνάρος μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, κατέγραψαν την εμπορική αμαξοστοιχία.

Η Καθημερινή ανήρτησε και δεύτερο βίντεο (στο 1:06), από άλλη κάμερα, επίσης από τη Σήραγγα Τεμπών, στο βόρειο μέτωπο:

«Πρόκειται για τρία βίντεο όπου αποκαλύπτουν τρία χρονικά σημεία της πορείας της εμπορικής αμαξοστοιχίας από τη Θεσσαλονίκη μέχρι το σημείο που έγινε αυτό το τραγικό συμβάν. Αποκαλύπτουν την πραγματικότητα των όσων συνέβησαν.

«Είναι τρία βίντεο που αποκαλύπτουν το σημείο διέλευσης και το χρόνο διέλευσης από την σήραγγα Πλαταμώνα, από το κέντρο ελέγχου πληροφορίας της Ραψάνης της σήραγγας Τεμπών στο βόρειο μέτωπο, και από το κέντρο ελέγχου πληροφορίας της Ραψάνης στην σήραγγα Τεμπών στην έξοδο διαφυγής. Τα βίντεο είναι με χρόνο, με ώρα, με πρώτα λεπτά και με δευτερόλεπτα και περιλαμβάνουν όλα τα βαγόνια. Η βιντεοσκόπηση έγινε από την εταιρία που εκπροσωπώ ως δικηγόρος της.

Η εταιρία αυτή προστατεύει και φυλάσσει τις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ με τεχνικά μέσα και drones και είναι υπεύθυνη για να δίνει στοιχεία για τη διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα. Μετά από κλήση του ανακριτή η εταιρία βρήκε τα στοιχεία και τα έδωσε», ανέφερε χαρακτηριστικά ο δικηγόρος Βασίλης Καπερνάρος.

Ερωτηθείς, ειδικότερα, αν τα βίντεο είναι ευδιάκριτα ο Βασίλης Καπερνάρος ήταν κατηγορηματικός: «Είναι διαυγέστατο και καθαρότατο από τον απλό μέσο  άνθρωπο. Μπορούν να το ελέγξουν, να το ερευνήσουν και να το διασταυρώσουν οι ενδιαφερόμενοι και να έχουν τη δυνατότητα να το μελετήσουν. Είναι μέρος της δικογραφίας. Αποκαθίσταται η αλήθεια. Όσοι το δουν θα διαπιστώσουν ότι αυτή είναι η αλήθεια. Η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία διήλθε από πολλά σημεία. Δεν φαίνεται τίποτα πάνω στις πλατφόρμες. Έχουν μόνο λαμαρίνες οι τρεις πλατφόρμες και μετά ακολουθούν τα βαγόνια κοντέινερ. Τα σημεία αυτά από τα βίντεο είναι πριν το σημείο της σύγκρουσης. Ό,τι βρέθηκε τα πήγαμε στον ανακριτή. Δείχνουν πώς ακριβώς ήταν η αμαξοστοιχία και τι μετέφερε. Αυτά που φαίνονται είναι στις πλατφόρμες. Δεν υπάρχουν δεξαμενές».

Η ανακοίνωση Καπερνάρου

Σε σχετική ανακοίνωσή του ο δικηγόρος Βασίλης Καπερνάρος αναφέρει τα εξής:

«Την Τετάρτη ως πληρεξούσιος δικηγόρος του νόμιμου εκπροσώπου της εταιρίας φύλαξης – βιντεοεπιτήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου ΙΝΤΕΡ ΣΤΑ ΣΕΚΙΟΥΡΙΤΙ ΕΠΕ, παρέδωσα στον Εφέτη Ανακριτή Λάρισας αποκαλυπτικό υλικό που αναφέρεται στα τελευταία τραγικά λεπτά πορείας της Εμπορικής Αμαξοστοιχίας πριν την τραγική σύγκρουση, η οποία σκόρπισε βαθιά θλίψη σε όλο το Πανελλήνιο.

Συγκεκριμένα αφορούν στο βιντεοληπτικό υλικό των σημείων της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503 στις ακόλουθες χρονοσημάνσεις καταγραφής:

1.Σήραγγα Πλαταμώνα, Νότιο Μέτωπο, Κάμερα 3 – 23:03’:05’’
2.Κέντρο Ελέγχου Πληροφοριών Ραψάνης – Σήραγγα Τεμπών, Βόρειο Μέτωπο, Κάμερα 5 – 23:13’:52’’
3. Κέντρο Ελέγχου Πληροφορίας Ραψάνης – Σήραγγα Τεμπών, έξοδος διαφυγής, Κάμερα 4 – 23:14’:31’’».

Η ανακοίνωση της Hellenic Train

«Με γνώμονα την πλήρη διαλεύκανση της τραγωδίας στα Τέμπη, η Hellenic Train επαναλαμβάνει τη σταθερή της δέσμευση για συνεργασία, από την πρώτη στιγμή, παρέχοντας όλα τα διαθέσιμα στοιχεία με απόλυτη διαφάνεια και υπευθυνότητα σε κάθε αρμόδια αρχή.

Με σεβασμό στο αίτημα των οικογενειών των θυμάτων και της κοινωνίας για την αλήθεια, η εταιρεία συνεχίζει να συμβάλλει ενεργά στη διερεύνηση της υπόθεσης.

Η εταιρεία έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα. Το θέμα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63501 έχει ήδη διευκρινιστεί, στο πλαίσιο της Ερώτησης 2506/03.03.2023, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων.

Τι μετέφερε η αμαξοστοιχία;

Η σύνθεσή της περιλάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων:

Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).

Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με:

  • Παρασκευάσματα διατροφής (4ο - 7ο βαγόνι)
  • Μπύρες (8ο - 9ο βαγόνι)
  • Σύρματα από σίδηρο (10ο - 11ο βαγόνι)
  • Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο - 13ο βαγόνι)

Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών.

Η Hellenic Train θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές, με διαφάνεια και υπευθυνότητα».