Ο οδηγός του λεωφορείου δήλωσε χαρακτηριστικά στο MEGA πως «ήταν σαν να έπεσε ξαφνικά επάνω μας ένα τρένο» και περιέγραψε τα δευτερόλεπτα πριν και μετά τη σφοδρή σύγκρουση, η οποία στοίχησε τη ζωή σε έναν 53χρονο από τη Λάρισα, ενώ τραυματίστηκαν ακόμη 24 άνθρωποι, εκ των οποίων τρεις σοβαρά.
Ο οδηγός του δυστυχήματος δήλωσε στην τηλεόραση του MEGA τα έξης:
«Λυπάμαι πολύ για ό,τι συνέβη. Δε θα μπορούσε κανένας να το αποφύγει. Ήταν σαν να έπεσε ξαφνικά επάνω μας ένα τρένο», σημειώνοντας ότι «όλα έγιναν σε ένα δευτερόλεπτο. Κανένας δεν πίστεψε πως θα βγαίναμε ζωντανοί από εκεί. Σε ένα δευτερόλεπτο περάσαν όλα από μπροστά μου και είπα ''από εδώ δε θα βγει κανένας ζωντανός''. Όλα έγιναν σε ένα δευτερόλεπτο. Ακολούθησα απλά την πορεία που μου έδειξε το GPS. Όταν η κεραία βρήκε στην κατασκευή, πάτησα απότομα φρένο αλλά δεν μπορούσαμε να αποφύγουμε το δυστύχημα. Δεν έτρεχα».
Οι κατηγορίες
Υπενθυμίζεται ότι οι κατηγορίες που περιλαμβάνονται στη δικογραφία είναι ανθρωποκτονία εξ αμελείας και σωματικές βλάβες για 25 άτομα, η οποία ακόμη σχηματίζεται από την αστυνομία της Ρουμανίας για τον οδηγό του πούλμαν που ενεπλάκη στο δυστύχημα στο Βουκουρέστι, ανέφερε ο δικηγόρος του οδηγού, Αλέξανδρος Ματθαίου.
Μιλώντας στο ΣΚΑΙ ο δικηγόρος σημείωσε ότι η ανάκριση ξεκίνησε, αλλά είναι ακόμη νωρίς και ο οδηγός θα επιστρέψει στην Ελλάδα. Θα μεταβαίνει στο Βουκουρέστι, όποτε τον χρειάζονται οι ρουμανικές Αρχές. «Έδωσα τον λόγο μου, ο άνθρωπος θα είναι παρών όσες φορές τον φωνάξουν» πρόσθεσε.
Επιβεβαίωσε ότι τα τεστ έδειξαν πως ο πελάτης του δεν είχε καταναλώσει αλκοόλ, ούτε είχε κάνει χρήση ναρκωτικών.
Όσο για το πώς έγινε το δυστύχημα είπε: «Ο οδηγός είδε τον περιοριστή, τον χτύπησε με την κεραία, το άκουσε όταν το χτύπησε και φρέναρε. Αφού φρέναρε, το λεωφορείο κινήθηκε για δύο μέτρα, με αποτέλεσμα να χτυπήσει στον περιοριστή το aircondition που βρισκόταν στην οροφή. Έτσι προκλήθηκε το δυστύχημα».
Όσο για το εάν ο οδηγός ήταν κουρασμένος απάντησε ότι δεν ήταν, το πούλμαν έκανε αρκετές στάσεις στη διάρκεια της διαδρομής. «Τον συνάντησα στην αστυνομία, ψυχολογικά δεν είναι καλά, είναι χάλια, δεν τρώει, ένας άνθρωπος απλός είναι» είπε ο κ. Ματθαίου.
Σε ερώτηση αν έτρεχε, ο δικηγόρος απάντησε αρνητικά και συμπλήρωσε πως ο ιδιοκτήτης της εταιρείας μιλά με τα καλύτερα λόγια για τον οδηγό και λέει πως είναι πολύ ήρεμος άνθρωπος.
Ο κ. Ματθαίου κατέληξε λέγοντας: «Εάν το υλικό που ήταν κατασκευασμένο το εμπόδιο ήταν ελαφρύ και με το πρώτο άγγιγμα ανασηκωνόταν αυτόματα, σήμερα δεν θα μιλούσαμε για την τραγωδία αυτή». Ερωτηθείς γιατί ο οδηγός ακολούθησε αυτή τη διαδρομή απάντησε ότι το «το gps τον έβαλε εκεί και μπήκε στη λωρίδα».
Ερωτηματικά για τις συνθήκες του τροχαίου
Το onlarissa.gr έφερε στο φως της δημοσιότητας βίντεο από τη ρουμανική τηλεόραση που δείχνει ότι ο οδηγός του λεωφορείου άλλαξε λωρίδα κυκλοφορίας λίγα μόλις μέτρα πριν την τελική αψίδα πριν το τούνελ, με αποτέλεσμα να συμβεί το μοιραίο.
Όπως καταγράφει κάμερα που ήταν τοποθετημένη σε αυτοκίνητο που κινούνταν ακριβώς πίσω από το μοιραίο λεωφορείο στο Βουκουρέστι, ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν το δυστύχημα, ο οδηγός του λεωφορείου άλλαξε την τελευταία στιγμή λωρίδα κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στη κολώνα που έμελλε να κόψει το νήμα της ζωής σε έναν 53χρονο Λαρισαίο.
Όπως δείχνει σε φωτογραφίες που ανάρτησε το onlarissa.gr, πρόκειται για αψίδες με κρεμασμένες αλυσίδες, ώστε σε περίπτωση που ένα όχημα υπερβαίνει το επιτρεπτό ύψος να ειδοποιείται ο οδηγός από το θόρυβο της επαφής των αλυσίδων σε αυτό. Η αψίδα αυτή, όπως διακρίνεται στις φωτογραφίες, βρίσκεται πάνω από τις δύο λωρίδες κυκλοφορίας που οδηγούν στο τούνελ και όχι στη δεξιά, στην οποία κινούνταν μέχρι την τελευταία στιγμή το λεωφορείο.
Όπως θα δείτε στην παρακάτω φωτογραφία, η αψίδα με τις αλυσίδες βρίσκεται μόνον στις δύο λωρίδες κυκλοφορίας που οδηγούν στο τούνελ και όχι στη δεξιά, την οποία όμως εκείνη την στιγμή ακολουθούσε το λεωφορείο!
Και μόλις πέρασε την αψίδα με τις αλυσίδες, αποφάσισε να αλλάξει λωρίδα και να πάει από τη δεξιά στη μεσαία, που όμως οδηγούσε στη μοιραία τελική αψίδα, λίγο πριν το τούνελ.
Το γεγονός πως ο οδηγός του λεωφορείου άλλαξε τελευταία στιγμή λωρίδα, ενδεχομένως να σημαίνει ότι δεν πρόλαβε να περάσει κάτω από τις προειδοποιητικές αψίδες για το ύψος του οχήματος
Ρουμάνος δημοσιογράφος στο τηλεοπτικό ρεπορτάζ, υποστηρίζει πως ο οδηγός «δεν λαμβάνει υπόψη τη σήμανση και πορεύεται προς τη διάβαση», αιτίαση που ενισχύει τα όσα έχουν από χθες δημοσιευθεί, πως ενδεχομένως να μπερδεύτηκε από τις υποδείξεις του συστήματος πλοήγησης.
Πρέπει ωστόσο να επισημανθούν και τα όσα ανέφεραν ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, ότι πιθανότατα το δυστύχημα να οφείλεται σε κατασκευαστικό λάθος.
Συγκεκριμένα, ανέφεραν ότι οι εργασίες ανακατασκευής του τούνελ ολοκληρώθηκαν τον Σεπτέμβριο, αλλά η άσφαλτος στρώθηκε αμέσως μετά με αποτέλεσμα να μειωθεί αισθητά το ύψος για τα διερχόμενα οχήματα και για το λόγο αυτό τοποθετήθηκαν οι… «φονικοί» προειδοποιητικοί πυλώνες.