Σοβαρές ελλείψεις στην ασφάλεια λειτουργίας 15 σιδηροδρομικών σηράγγων, που ελέγχθηκαν, από τις 18 συνολικά, καταγράφει πόρισμα της Πυροσβεστικής.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΙ η Πυροσβεστική μαζί με υπαλλήλους του ΟΣΕ εδώ και ένα χρόνο έχει ξεκινήσει αυτοψίες στις σήραγγες του σιδηροδρομικού δικτύου που έχουν μήκος άνω των 1000 μέτρων. Μέχρι τον Ιανουάριο του 2023 είχε ολοκληρωθεί ο έλεγχος στις 15 από τις 18 σήραγγες, οι οποίες και είναι:
- Σήραγγα Καλλιδρόμου (Τιθορέα-Λιανοκλάδι)
- Σήραγγα Όθρυος (Λιανοκλάδι - Δομοκός)
- Σήραγγα Τεμπών
- Σήραγγα Πλαταμώνα
- Σήραγγα Αλίαρτου
- Σήραγγες Στίρφακα (3)
- Σήραγγα Μακρυράχης
- Σήραγγες Εκκάρας (4)
Τα ευρήματα που εντοπίστηκαν και στις 15 είναι κοινά:
- Υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε μέτρα πυρασφάλειας
- Δεν υπάρχει πρόβλεψη για την πρόσβαση πυροσβεστικό υλικού και Πρόσβαση σωστικών συνεργείων
- Είναι δύσκολη ή αδύνατη επικοινωνία εντός του τούνελ (ασύρματοι – κινητά)
- Ακατάλληλος φωτισμός έκτακτης ανάγκης
- Έξοδοι διαφυγής (έλλειψη ή ακαταλληλότητα)
- Προβληματική συντήρηση εξαερισμού
Σημειώνεται ότι το 2015 είχε πιάσει φωτιά μια εμπορική αμαξοστοιχία μέσα στο τούνελ των Τεμπών. Οι εκπρόσωποι της πυροσβεστικής που είχαν συμμετάσχει στην κατάσβεση είχαν καταγγείλει εκ των υστέρων πως όταν πήγαν μέσα στο τούνελ αφενός δεν λειτουργούσε το υδροδοτικό, δηλαδή δεν είχαν νερό για να κάνουν την κατάσβεση και αφετέρου δεν λειτουργούσε και ο εξαερισμός, υπενθύμισε ο τηλεοπτικός σταθμός
Μάλιστα, έκαναν και αναφορά λέγοντας πως έχει επισημανθεί αυτό από το 2010 κατά την διάρκεια μιας άσκησης της ΕΜΑΚ. Δηλαδή από το 2010 μέχρι σήμερα το πρόβλημα παραμένει και είναι πολύ σοβαρό. Παράλληλα από την έρευνα προκύπτει πως δεν υπάρχει νομοθεσία που να καθορίζει τα μέτρα ασφάλειας.
Για κάθε μία από τις αυτοψίες η Πυροσβεστική έχει υποβάλλει κάποια επικαιροποιημένα σχέδια ενώ έχει κάνει και ένα σχετικό έγγραφο προς την ηγεσία της κυβέρνησης και το αρμόδιο υπουργείο, αναφέρει το ΣΚΑΙ.
Να σημειωθεί ότι σε αυτοψία που έγινε από τον τηλεοπτικό σταθμό το σαββατοκύριακο στη σήραγγα των Τεμπών διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν άδειες πυροσβεστικές φωλιές, ανύπαρκτος φωτισμός και ανιχνευτές πυρκαγιάς. Ακόμα δεν υπάρχουν πυράντοχες πύλες, ενώ έχει κηρυχθεί έκπτωτη η εταιρεία που είχε αναλάβει τη συντήρηση του εξοπλισμού και εδώ και χρόνια δεν έχει αναλάβει νέα.
Διαβάστε ακόμα:
Στο «μικροσκόπιο» του Οικονομικού Εισαγγελέα οι συμβάσεις του ΟΣΕ
Κ. Γενηδούνιας: Επιδίωξαν να κινήσουν εμπορικά τρένα σε μη τηλεδιοικούμενο τμήμα
Κ. Τασούλας για Τέμπη: Η συζήτηση της Τετάρτης είναι η πρώτη, δεν θα είναι η τελευταία
Τέμπη: Ο σταθμάρχης δεν ήξερε να χειριστεί το σύστημα
Ι. Ντογιάκος: Ζητά τους φακέλους για τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα της 15ετίας
Νέα συνάντηση Γ. Γεραπετρίτη με τους εργαζόμενους στον Σιδηρόδρομο
Hellenic Train: Με λεωφορεία θα μετακινούνται οι επιβάτες σε ορισμένες διαδρομές