Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη την ώρα που η Δικαιοσύνη ερευνά τις συμβάσεις των σιδηροδρόμων σε βάθος δεκαπενταετίας.
Συγκεκριμένα, τις κλήσεις για απολογία στους τρεις μέχρι τώρα κατηγορούμενους, δηλαδή τους δύο σταθμάρχες και τον επιθεωρητή, στέλνει σήμερα ο εφέτης ανακριτής Λάρισας, συνεχίζοντας τις έρευνες.
Οι κατηγορούμενοι αναμένεται να περάσουν την πόρτα του ανακριτή πιθανότατα σήμερα ή αύριο, ώστε να απολογηθούν εκ νέου, καθώς οι δικαστικές αρχές φαίνεται πως επιχειρούν να συλλέξουν νέα στοιχεία για την υπόθεση και να αναζητηθούν όλες οι ευθύνες.
Πρόκειται για κίνηση που αφορά τις νέες αρμοδιότητες του νέου ανακριτή, ο οποίος έχει αναλάβει την υπόθεση του δυστυχήματος, ενώ παράλληλα συνεχίζει τις έρευνες σε όλα τα επίπεδα για την αναζήτηση όσων προσώπων εμπλέκονται στο δυστύχημα. Στο γραφείο του ανακριτή υπάρχει από χθες η ογκωδέστατη δικογραφία την οποία και μελετά, διαπιστώνοντας ότι πρόκειται για μία υπόθεση πολύπλοκη και με πολλούς παραμέτρους, τόσο για αίτια του δυστυχήματος όσο και την εμπλοκή προσώπων.
Σύμφωνα με πληροφορίες και με βάση την εξέλιξη της έρευνας, είναι πιθανό να απολογηθεί και πάλι ο 59χρονος κατηγορούμενος σταθμάρχης που κρατείται στις φυλακές της Λάρισας, ενώ είναι υπαρκτό το ενδεχόμενο στο επόμενο διάστημα να υπάρξουν και άλλες διώξεις σε άλλα πρόσωπα.
Επιπλέον, διερευνώνται πιθανές ποινικές ευθύνες στους γιατρούς που χορήγησαν την αναρρωτική άδεια στον προϊστάμενο επιθεώρησης και η οποία ξεκινούσε στις 2 Μαρτίου.
Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος ζήτησε χθες από τον διοικητή του ΟΣΕ να του αποστείλει τους φακέλους για όλα τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα τα τελευταία 15 χρόνια, με στόχο να διαπιστωθεί αν υπάρχουν ποινικές ευθύνες που δεν αναζητήθηκαν. Η έρευνα για τις συμβάσεις του ΟΣΕ, σύμφωνα με τον επικεφαλής της αρχής για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος, Χαράλαμπο Βουρλιώτη, θα φτάσει σε βάθος δεκαετίας.
Έτσι εκτός από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης με τους 4 νεκρούς, στο «μικροσκόπιο» μπαίνουν μεταξύ αυτών η σύγκρουση μηχανήματος συντήρησης σιδηροδρομικών γραμμών με ψεκαστικό σταθερής τροχιάς του ΟΣΕ, στις Σέρρες με απολογισμό δύο θανάτους και δύο τραυματισμούς (16 Μαΐου 2016), ο θανάσιμος τραυματισμός 55χρονου επιβάτη, κατά την επιβίβαση στο Δομοκό (30 Σεπτεμβρίου 2019) και η σύγκρουση τρένου με Ι.Χ. σε αυτόματη φυλασσόμενη διάβαση στη Λάρισα με αποτέλεσμα τον θάνατο οδηγού.(21 Ιουνίου 2022)
Παράλληλα, ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης έκανε αυτοψία στο σιδηροδρομικό δίκτυο από την Θεσσαλονίκη μέχρι και τη Λάρισα ενώ μέχρι την Παρασκευή αναμένεται να έχει αποκατασταθεί πλήρως η ηλεκτροδότηση του δικτύου στο σημείο της τραγωδίας.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ