Ο σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος συνελήφθη ως ο βασικός υπεύθυνος για το τραγικό δυστύχημα απολογήθηκε προανακριτικά, υποστηρίζοντας ότι πάτησε κανονικά το κουμπί γιατί το σύστημα διαχωρισμού των τρένων είναι αυτοματοποιημένο, αλλά το σύστημα δε λειτούργησε.
Σε βάρος, του 59χρονου σταθμάρχη, σχηματίστηκε δικογραφία, στην οποία περιλαμβάνονται και ανωμοτί καταθέσεις, δηλαδή ως ύποπτοι κατέθεσαν παράγοντες, που έχουν σχέση με το δυστύχημα τουλάχιστον δύο, ένας εκπρόσωπος της εταιρίας και ο κλειδούχος.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει η ΕΡΤ, στην απολογία του δήλωσε: «Πάτησα κανονικά το κουμπί, καθώς το σύστημα είναι αυτοματοποιημένο για να αλλάξει η γραμμή. Έτσι, κάθε τρένο θα έμπαινε σε διαφορετική τροχιά, όμως το σύστημα δε λειτούργησε».
Βέβαια, υπάρχει κατηγορία, που αναφέρει πως θα έπρεπε ο ίδιος να δει εάν άλλαξε, εάν λειτούργησε αυτό το αυτοματοποιημένο σύστημα προκειμένου να μπει στις κανονικές ράγες το τρένο. Αυτό που φέρεται να αμέλησε δηλαδή, σύμφωνα με όσα μεταδίδονται, είναι ότι ο σταθμάρχης δεν έκανε τον οπτικό έλεγχο ώστε να δει ότι όντως μετακινήθηκε.
Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο πραγματογνώμονας Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, Αναστάσιος Δέδες, χαρακτήρισε την κίνηση του σταθμάρχη Λάρισας «αψυχολόγητη, λανθασμένη και επικίνδυνη». «Είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα ανθρώπινο λάθος σε συνδυασμό με τη μη ύπαρξη των συστημάτων. Το τρένο έχει ξεκινήσει από Αθήνα, έφτασε στη Λάρισα και από εκεί και πέρα άλλαξε γραμμή κατόπιν εντολής του σταθμάρχη προς τον κλειδούχο και πήγε στη γραμμή η οποία ήταν η γραμμή καθόδου. Αυτή η ενέργεια η οποία έγινε ήταν για μένα εντελώς αψυχολόγητη, λανθασμένη και επικίνδυνη, καθόσον δεν υπήρχε έλεγχος από τον μηχανοδηγό της κίνησης η οποία υπήρχε στην κάθοδο».
Διαβάστε εδώ όλες τις τελευταίες εξελίξεις για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη