Το πλάνο των βαρδιών του σταθμού Λαρίσης αναδεικνύει νέα κρίσιμα ερωτήματα, ως προς το πόσοι και ποιοι βρίσκονταν σε υπηρεσία από τη στιγμή που γύρισε το μοιραίο κλειδί έως την ώρα της φονικής σύγκρουσης.
Όπως προκύπτει από το έγγραφο με τις βάρδιες τους σταθμού Λαρίσης, που φέρνει στο φως ο ΣΚΑΪ, έπρεπε να υπάρχουν τρεις σταθμάρχες στο σημείο.
Παράλληλα, ο 59χρονος σταθμάρχης φέρεται να ισχυρίστηκε κατά τη διάρκεια της απολογίας του πως αυτό που θυμάται «είναι πως σίγουρα δεν έδωσα εντολή να ακολουθήσει η αμαξοστοιχία τη γραμμή καθόδου για Θεσσαλονίκη» όταν ρωτήθηκε για το πώς μπήκε το τρένο στη γραμμή και υπήρξε το δυστύχημα.
«Έμεινα μόνος μου»
Σχετικά με το κλειδί, το οποίο ξέχασε να γυρίσει, με αποτέλεσμα να συγκρουστούν τα τρένα της τραγωδίας στα Τέμπη, ο σταθμάρχης φέρεται να υποστήριξε πως έχει «κενό μνήμης», πως δεν μπορεί να θυμηθεί ακριβώς τι συνέβη.
«Θεωρώ σίγουρο πως γύρισα το κλειδί γιατί είναι μια μηχανική κίνηση που γίνεται αυτόματα. Έχω όμως κενό μνήμης για το κλειδί. Λόγω του φόρτου εργασίας μου, δυστυχώς, δεν θυμάμαι να ξανακοίταξα αργότερα το συγκεκριμένο σημείο του πίνακα» φέρεται να είπε.
«Από τις 11 παρά τέταρτο το δίκτυο φόρτωνε με κίνηση και ήμουν μόνος μου για να ελέγχω ολόκληρο το κεντρικό κομμάτι του σιδηροδρόμου», φέρεται να υποστήριξε ο σταθμάρχης.
Ο 59χρονος προφυλακίστηκε χθες, αφού έδωσε μαραθώνια απολογία στην ανακρίτρια.
Έρευνα για δεύτερο σταθμάρχη
«Είναι προφανές ότι η δική του ευθύνη, στο μέτρο που υπάρχει, καλύπτει ένα μικρό μόνο μέρος του όλου φάσματος εγκληματικών ελλείψεων, λαθών και παραλείψεων που συνδέονται με το τραγικό αυτό δυστύχημα» ανέφερε ο δικηγόρος του κατηγορούμενου σταθμάρχη Αριστοτέλης Χαραλαμπάκης.
Έρευνα έχει ξεκινήσει για τον σταθμάρχη η βάρδια του οποίου, το βράδυ που σημειώθηκε η τραγωδία, ξεκινούσε στις 2 το μεσημέρι και τελείωνε στις 11 το βράδυ. Για μία ώρα, από τις 10 μέχρι τις 11, θα έπρεπε να βρίσκεται στο πόστο του, μαζί με τον 59χρονο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, έφυγε περίπου μισή ώρα πριν από τη λήξη της βάρδιάς του, αφήνοντας μόνο του τον κατηγορούμενο. Στα χέρια της ανακρίτριας, βρίσκεται το σχετικό βαρδιόχαρτο, το οποίο παρέδωσε μάρτυρας «κλειδί» κατά τη σημερινή του πολύωρη κατάθεση.
Πρόκειται για τον σταθμάρχη, που έφυγε στις 11 το βράδυ, όταν έληξε η βάρδια στα Παλαιοφάρσαλα και πήγε στη Λάρισα φτάνοντας περίπου μισή ώρα αργότερα, όταν είχε ήδη σημειωθεί το δυστύχημα, μένοντας μαζί με τον 59χρονο μέχρι και την προσαγωγή του από τους Αστυνομικούς, ενώ ο ίδιος συνέχισε να εργάζεται στο σταθμαρχείο μέχρι το πρωί.
Σε αναρρωτική ο επιθεωρητής του ΟΣΕ Λάρισας
Παράλληλα, ερευνώνται και τυχόν ευθύνες του επιθεωρητή του ΟΣΕ Λάρισας, ο οποίος έλαβε αναρρωτική άδεια, λίγες μόνο ώρες μετά την τραγωδία.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, εμφανίστηκε στα Εξωτερικά Ιατρεία της Νευροχειρουργικής του Νοσοκομείου Βόλου, με πόνο στη μέση, αναζητώντας τον διευθυντή της κλινικής, ο οποίος όμως δεν είχε ιατρείο και τον παρέπεμψε σε άλλον γιατρό που τελικά του υπέγραψε την αναρρωτική.
Με εντολή του υπουργού Υγείας ζητήθηκε κατεπείγουσα έρευνα για να εξεταστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις που χορηγήθηκε η άδεια.
«Όταν μια αναρρωτική άδεια είναι πλησίον αυτού του συμβάντος είναι εύλογο να δημιουργεί μια υπόνοια που πρέπει να εξεταστεί κατά πόσο ευσταθεί. Και σε αυτό το κομμάτι είμαστε κάθετοι, θα αποδοθούν ευθύνες αν δεν συντρέχουν λόγοι για την αναρρωτική άδεια και όσοι την έχουν δώσει θα τεθούν σε άμεση αργία» τόνισε ο Θάνος Πλεύρης μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Σκάι.
Ο επιθεωρητής, βρίσκεται ήδη σε αργία, ενώ φέρεται κατά την κατάθεσή του ενώπιον των ανακριτικών αρχών την Παρασκευή, να υποστήριξε μεταξύ άλλων πως βάσει του φύλλου θα έπρεπε αυτή τη μία ώρα, πριν τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων, να εργάζονται τρεις σταθμάρχες. Την ίδια ώρα υποστηρίζει πως η απόφαση να τεθεί σε αργία στερείται νομικής βάσης.
Στη Λάρισα ο Γ. Γεραπετρίτης
Στη Λάρισα βρέθηκε ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, συμμετέχοντας σε σειρά συσκέψεων. Ο ίδιος επισκέφθηκε το γραφείο σταθμάρχη, από όπου και έγιναν το βράδυ της Τρίτης οι μοιραίες κινήσεις.
Επίσης, επισκέφθηκε το σημείο της τραγωδίας όπου οι υπεύθυνοι των συνεργείων τον ενημέρωσαν για την απομάκρυνση των βαγονιών και των υπολειμμάτων της αμαξοστοιχίας αλλά και για τις εργασίες αποκατάστασης τις σιδηροδρομικής γραμμής.
Διαβάστε επίσης:
Τραγωδία στα Τέμπη: 55 θύματα, δύο αγνοούμενοι - Το έργο συντονισμού
Αδικήματα σε βαθμό κακουργήματος αναζητά η Οικονομική Εισαγγελία
Δυστύχημα στα Τέμπη: Συγγενείς θυμάτων καταθέτουν στην ανακρίτρια Λάρισας
Η ερώτηση Νικολόπουλου προς τον Χρ. Σπίρτζη το 2017 για τα «τυφλά» τρένα