Τις ελλείψεις και την απουσία συστημάτων ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο αναδείκνυε μέσω ερώτησής του προς τον τότε υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, τον Ιούλιο του 2017, ο βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος.
Συγκεκριμένα, είχε καταθέσει στις 5-7-2017 μία λεπτομερέστατη ερώτηση στη Βουλή σύμφωνα με την οποία «οι καθυστερήσεις στη σύμβαση 717 (σ.σ. για την τηλεδιοίκηση- ασφάλεια των τρένων) δε λειτουργούσε με συνέπεια να κυκλοφορούν τα τρένα τυφλά και να χαθούν τρεις ανθρώπινες ζωές».
Ο κ. Νικολόπουλος, που συνεργαζόταν με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, στην ερώτησή του έκανε λόγο για «τραγική» κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Τότε, έθετε τον κ. Σπίρτζη προ των ευθυνών του, σημειώνοντας ότι «έχετε αντιληφθεί, κύριε υπουργέ, ότι αν λειτουργούσε το σύστημα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης στην περιοχή του Άδενδρου δεν θα είχε συμβεί το τραγικό αυτό δυστύχημα και δεν θα χάνονταν τόσο άδικα τρεις ανθρώπινες ζωές; Έχετε αντιληφθεί, κύριε υπουργέ, ότι ενδεχομένως η πραγματική αιτία του τραγικού δυστυχήματος δεν είναι αυτή στην οποία αποδίδει το δυστύχημα η Προκαταρκτική Έκθεση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που δώσατε στη δημοσιότητα, αλλά η μη λειτουργία όλων των συστημάτων ασφαλείας, δηλαδή του συστήματος σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, του ψηφιακού GSM-R και του συστήματος προστασίας των τρένων ETCS, τα οποία έπρεπε, αν δεν υπήρχαν εγκληματικές καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των αντίστοιχων συμβάσεων, να βρίσκονται σε λειτουργία;».
Ο βουλευτής, κατήγγειλε ότι όταν ο Θάνος Βούρδας, κουμπάρος και άνθρωπος εμπιστοσύνης του τότε υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, ανέλαβε γραμματέας Μεταφορών, υπήρξε αλλαγή στη στάση του ΟΣΕ αλλά και της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης για τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα και εν μιά νυκτί, ενώ προηγουμένως απέρριπταν τις εισηγήσεις Βούρδα, που ζητούσε την αντικατάσταση των συστημάτων που λειτουργούσαν και όχι την ανάταξή τους, ανέκρουσαν πρύμναν μόλις εκείνος κατέλαβε τη θέση του γενικού γραμματέα Μεταφορών.
«Μήπως λοιπόν αυτό οφείλεται στη μετακίνηση του κ. Βούρδα, ο οποίος ήταν εισηγητής της πρότασης, από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ στη θέση του γ.γ Μεταφορών και όσα αναφέρονται παραπάνω είναι στάχτη στα μάτια για να καλυφθεί έτσι η αλλαγή στάσης;», ανέφερε ο κ. Νικολόπουλος.
«Έχετε αντιληφθεί, κύριε υπουργέ, ότι αν είχε εγκαίρως ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2016 η σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ δεν θα είχε συμβεί το τραγικό αυτό δυστύχημα, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 3 συνάνθρωποί μας;» αναρωτιόταν ο βουλευτής, κάνοντας λόγο «για καταλήστευση του δημοσίου χρήματος, στην οποία εμπλέκονταν όσοι διαχειρίστηκαν από πλευράς ΕΡΓΟΣΕ την αμαρτωλή αυτή σύμβαση».