Βίντεο ντοκουμέντο, που ήρθε στο φως της δημοσιότητας, καταγράφει την λανθασμένη πορεία που είχε το Intercity 62 με αποτέλεσμα να συγκρουστεί σφοδρά με την εμπορική αμαξοστοιχία τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου στην κοιλάδα των Τεμπών.
Στο βίντεο που έχει καταγράψει κάμερα κλειστού κυκλώματος και παρουσιάστηκε στο δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ, φαίνεται το επιβατικό τρένο και το προαστιακό τρένο του Βόλου να κινούνται στο ίδιο ρεύμα. Γεγονός που αποδεικνύει ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν γύρισε ποτέ το κλειδί στη σωστή θέση.
Κάμερα στην Οδό Βόλου στη Λάρισα καταγράφει τόσο το τρένο του προαστιακού το τρένο δηλαδή στο οποίο έγινε το πρώτο λάθος από τον σταθμάρχη αλλά και το μοιραίο Intercity το οποίο περνάει από το ίδιο σημείο, μία ώρα αργότερα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 59χρονος σταθμάρχης είχε στείλει και τον προαστιακό σε λάθος κατεύθυνση αλλά ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε εγκαίρως το λάθος και το διόρθωσε συνεχίζοντας στη σωστή κατεύθυνση.
Όπως φαίνεται και στο βίντεο, ο προαστιακός του Βόλου κατευθύνεται προς τον σταθμό της Λάρισας. Το ψαλίδι στην οδό Καραγάτσι γυρνάει και το τρένο κατευθύνεται προς την πλατφόρμα 3.
Ωστόσο, το κλειδί δεν γυρνά ποτέ πάλι με αποτέλεσμα το Ιntercity 62 να μπαίνει μεν στην ίδια ράγα με το προηγούμενο τρένο όμως προς την αντίθετη κατεύθυνση.
Λίγα λεπτά μετά τις 22:00 ο προαστιακός περνά από την περιοχή Νέα Σμύρνη της Λάρισας.
Από ακριβώς το ίδιο σημείο περνά λίγο μετά της 23:00 το Ιntercity από την ίδια ράγα και προς την αντίθετη κατεύθυνση.
Μόλις 17 λεπτά αργότερα, συνέβη η τραγωδία στον Ευαγγελισμό των Τεμπών.
Οι διάλογοι του σταθμάρχη πριν την τραγωδία
Στο φως της δημοσιότητας έρχονται τα ηχητικά ντοκουμέντα από τη συνομιλία που είχε ο σταθμάρχης της Λάρισας με τον μηχανοδηγό του μοιραίου Intercity 62, λίγο πριν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, όπου έχασαν τη ζωή τους τουλάχιστον 57 άνθρωποι.
Στην πρώτη συνομιλία, σύμφωνα με το «Πρώτο Θέμα», ο μηχανοδηγός του Intercity 62 συνεννοείται με μέλος του πληρώματος της αμαξοστοιχίας ώστε να κλείσουν οι πόρτες και να είναι όλα έτοιμα για την αναχώρηση από τον σταθμό της Λάρισας.
Στη δεύτερη συνομιλία, ο σταθμάρχης δίνει την εντολή στον κλειδούχο να μην γυρίσει το κλειδί ώστε να «κλειδώσει» στην ευθεία της ανόδου η Intercity 62, προκειμένου να περάσει το τοπικό τρένο (1564). Το οποίο έφτασε στη Λάρισα από τη γραμμή της καθόδου.
Στην τρίτη συνομιλία, ο σταθμάρχης δίνει εντολή στο τρένο 1564, που έχει ήδη κάνει τη μανούβρα και έχει μπει στην ευθεία της ανόδου προς τον σταθμό των Νέων Πόρων, να αναχωρήσει. Όμως, δεν ακούγεται να δίνει εντολή να γυρίσει το κλειδί της διαγωνίου.
Στην τελευταία συνομιλία, ο σταθμάρχης δίνει πανομοιότυπη εντολή και στο Intercity 62, να κατευθυνθεί δηλαδή προς Νέους Πόρους από τη γραμμή της ανόδου.
Ο μηχανοδηγός του τοπικού τρένου ακούγεται να ρωτά: «Τι να κάνει το 62;», πιθανότατα επειδή το Ιntercity μπορούσε να αναπτύξει πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα, ως 160 χιλιομέτρων την ώρα και η απόσταση μεταξύ των δύο τρένων ήταν μικρή.
Το ηχητικό τελειώνει εκεί χωρίς να γίνεται γνωστή η απάντηση του σταθμάρχη.
Διαβάστε επίσης:
Τραγωδία στα Τέμπη: Προφυλακιστέος ο σταθμάρχης
Συγγνώμη τόσο προσωπική, όσο και στο όνομα όσων κυβέρνησαν τη χώρα
Τραγωδία στα Τέμπη: Τι υποστηρίζει ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που τέθηκε σε αργία