Προφυλακιστέος κρίθηκε με τη σύμφωνη γνώμη εισαγγελέα και ανακρίτριας ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας, μετά από την μαραθώνια απολογία του, για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, όπου έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι.
Ο 59χρονος δεν εμφανίστηκε με απολογητικό υπόμνημα και σύμφωνα με πληροφορίες απάντησε σε πλήθος ερωτήσεων της ανακρίτριας και του εισαγγελέα.
Η απολογία του στην ανακρίτρια ξεκίνησε στις 14:00 το μεσημέρι λόγω τεχνικού θέματος και ολοκληρώθηκε έπειτα από σχεδόν 7,5 ώρες.
Ο σταθμάρχης βρίσκεται αντιμέτωπος με τη βαριά κατηγορία της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που διώκεται, με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα, ως κακούργημα και επισύρει ποινές από δέκα χρόνια κάθειρξη έως ισόβια.
Επίσης, αντιμετωπίζει και κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή, τόσες, όσοι οι άνθρωποι που χάθηκαν, αλλά και κατηγορίες για σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, τόσες, όσοι θα είναι τελικά οι τραυματίες που βγήκαν ζωντανοί.
«Με ομόφωνη γνώμη εισαγγελέα και ανακριτή ο κατηγορούμενος κρίθηκε προσωρινά προφυλακιστέος. Ήταν κάτι αναμενόμενο λόγω της σπουδαιότητας της υποθέσεως, του βάρους και των ευθυνών», δήλωσε ο δικηγόρος του σταθμάρχη, Στέφανος Παντζαρτζίδης.
«Ο κατηγορούμενος είπε τα πάντα. Τα πράγματα όπως ακριβώς έγιναν χωρίς να φοβηθεί αν από την αναφορά αυτή προκύπτουν ευθύνες για τον εαυτό του ή όχι», επισήμανε.
«Ο άνθρωπος ούτε έπινε, ούτε γλένταγε. Πότε δεν εγκατέλειψε τη θέση του», σχολίασε.
Οι παραλείψεις
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο που έχει συνταχθεί εις βάρος του, οι παραλείψεις είναι βαρύτατες, δεν περιορίζονται μόνον στο σφάλμα του να βάλει το τρένο σε λάθος κατεύθυνση, αλλά συνεχίζονται, καθώς από το ηλεκτρονικό σύστημα που ισχύει έως ένα σημείο στη Λάρισα, μπορούσε να δει το τρένο που εκινείτο λάθος και να διορθώσει τη μοιραία απόφασή του.
Η αποτύπωση του κινούμενου τρένου είναι σε απόσταση 5,5 χιλιόμετρα από την ώρα που ξεκίνησαν οι συρμοί της αμαξοστοιχίας από τον σταθμό της Λάρισας και έως εκεί που υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής παρακολούθησης της κίνησης. Μετά, τέτοιο σύστημα δεν υπήρχε.
Επίσης, κατά το κατηγορητήριο, δεν έλαβε υπόψη του -τρίτο λάθος- το ότι από τον σταθμάρχη των Νέων Πόρων ειδοποιήθηκε 17 λεπτά πριν από τη σύγκρουση ότι η εμπορευματική αμαξοστοιχία ήταν στην ίδια κατεύθυνση.
Αλλωστε, όπως προκύπτει από την προανακριτική του απολογία, όπου ομολόγησε τα λάθη του, κατάλαβε τι είχε συμβεί όταν έμαθε για την τραγωδία.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο 59χρονος συνομίλησε με έναν συνάδελφο του σταθμάρχη ο οποίος ήταν μαζί του τις ώρες που ακολούθησαν τη σύγκρουση. Σύμφωνα με τα όσα είπε ο συνάδελφός του, ο σταθμάρχης άρχισε να μπαινοβγαίνει στο σταθμαρχείο εμφανώς αγχωμένος, νευρικός, άρχισε να καπνίζει μέχρι που άρχισαν να φτάνουν στο σταθμαρχείο της Λάρισας οι πρώτες πληροφορίες για τους νεκρούς.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο 59χρονος γύρισε και του είπε ότι «την πάτησα» προφανώς αντιλαμβανόμενος ότι έχει κάνει ένα τραγικό λάθος.
Σύμφωνα με μαρτυρία, δεν υπήρχε δεύτερος σταθμάρχης και ήταν μόνος του στην υπηρεσία. Ωστόσο ο ίδιος μάρτυρας ανέφερε ότι είχε ειπωθεί ότι επειδή ήταν άπειρος ενδεχομένως άλλοι συνάδελφοί του να μπορούσαν λίγο να έχουν και αυτοί τον νου τους προκειμένου να μη γίνει κάποιο λάθος.
Τόσο ο σταθμάρχης όσο και ο προϊστάμενός του, επιθεωρητής του ΟΣΕ, έχουν τεθεί σε αργία.
Τι υποστηρίζει ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που τέθηκε σε αργία
Σε αργία τέθηκε ο επιθεωρητής Λάρισας του ΟΣΕ που τέθηκε σε αργία για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο επιθεωρητής, που διαμένει στον Βόλο, ήταν εκείνος που τοποθέτησε τον 59χρονο σταθμάρχη στην κρίσιμη θέση το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.
Σύμφωνα με το Open, ο επιθεωρητής επικαλείται το φύλλο παρουσιών σύμφωνα με το οποίο στη νυχτερινή βάρδια θα έπρεπε να εργάζονται τρεις σταθμάρχες.
Ο ένας που η βάρδια του τελείωνε στις 23:00 το βράδυ και άλλοι δύο από τις 22:00 το βράδυ έως και τις 07:00 το πρωί. Αλλά, όπως ισχυρίζεται, ο πιο έμπειρος εκ των δύο δεν παρουσιάστηκε στην υπηρεσία του, με αποτέλεσμα ο 59χρονος να μείνει μόνος του.
«Ζητώ να καταθέσω για το δυστύχημα. Είχαμε σωρεία λαθών λίγες ώρες πριν την μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών τα οποία αν είχαν προβλεφθεί δεν θα μιλούσαμε σήμερα για εθνική τραγωδία. Είχα βάλει 3 σταθμάρχες το μοιραίο βράδυ. Όμως ο ένας έφυγε πριν τη λήξη της βάρδιας του», φέρεται να δήλωσε ο επιθεωρητής.
Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, ο επιθεωρητής ισχυρίζεται ότι ποτέ δεν έλαβε επισήμως από τον Οργανισμό που υπηρετεί ότι μπήκε σε αργία και τονίζει ότι δεν υπάρχει και καμία νομική βάση ώστε να τεθεί εκτός Οργανισμού.
Τέλος, ισχυρίζεται ότι είχε κάθε δικαίωμα να τον τοποθετήσει στη συγκεκριμένη θέση καθώς όπως λέει ο 59χρονος είχε λάβει την πιστοποίηση εργασίας, άρα μπορούσε να μπει κανονικά στη βάρδια.
Ενός λεπτού σιγή από όσους επιχειρούν στο σημείο
Φόρο τιμής στους νεκρούς του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη απέτισαν πυροσβέστες, εθελοντές διασώστες, διασώστες του ΕΚΑΒ, εργαζόμενοι στα σώματα ασφαλείας και όλοι όσοι επιχειρούν αδιάλειπτα στο σημείο όλες αυτές τις ημέρες.
Επί τόπου βρέθηκαν και ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Χρήστος Τριαντόπουλος, ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Παπαγεωργίου και ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, εκφράζοντας τις ευχαριστίες τους προς όλους όσους εργάζονται όλες αυτές τις ημέρες στην επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού. Στη συνέχεια τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή στον τόπο του δυστυχήματος, φόρος τιμής προς τους νεκρούς.
Κηδεύτηκε η 32χρονη Σοφία Ταχμαζίδου
Σε κλίμα οδύνης έγινε η κηδεία της 32χρονης Σοφίας-Ελένης Ταχμαζίδου, που έχασε τη ζωής της πρόωρα στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Συντετριμμένοι, οι γονείς, τα αδέλφια, οι φίλοι της, την αποχαιρέτισαν, στο ναό Αγίας Παρασκευής, στο Κολχικό Λαγκαδά.
Ήταν επιβάτης στο πρώτο βαγόνι της αμαξοστοιχίας και η σορός της ταυτοποιήθηκε με τη μέθοδο του DNA.
Μεταξύ των θυμάτων της τραγωδίας ήταν και ο 23χρονος Νικήτας Καραθεοδώρου, με καταγωγή από τον Άγιο Βασίλειο Λαγκαδά, που υπηρετούσε ως πυροσβέστης, στον 2ο Πυροσβεστικό Σταθμό Αθηνών. Με ανακοίνωση του, ο δήμαρχος Λαγκαδά, θείος της εκλιπούσας, Ιωάννης Ταχματζίδης, εκφράζει την βαθιά οδύνη του για τον θάνατο των νεαρών δημοτών και τα συλλυπητήρια του στις οικογένειές τους.
Θρήνος στη Στυλίδα για τον 55χρονο ελεγκτή του Intercity
Βουβός ο θρήνος που απλώθηκε σε ολόκληρη τη Στυλίδα καθώς σήμερα το απόγευμα συνόδευσε στην τελευταία κατοικία τον 55χρονο Γιάννη Τζοβάρα που εργαζόταν ως ελεγκτής στο μοιραίο Ιntercity 62.
Άλλωστε κανείς δεν μπορούσε να απαντήσει στο ατελείωτο γιατί της μάνας του στην πληθώρα από τα ερωτηματικά των συγγενών του και των φίλων του, που παρά της αντίξοες καιρικές συνθήκες μιας και έβρεχε καταρρακτωδώς, βρέθηκαν στον Ιερό Ναό της Αγίας Αικατερίνης της Στυλίδας όπου τελέστηκε η εξόδιος ακολουθία.
Όλοι μιλούσαν με τα καλύτερα λόγια για τον Γιάννη Τζοβάρα, ένα ζωντανό άνθρωπο που αγαπούσε τη δουλειά του, μα κυρίως ξεχώρισε για την προσφορά του συνολικότερα στην κοινωνία.
Παράλληλα ξεχείλιζε ο θυμός για τα θύματα αυτής της τραγωδίας ζητώντας να εντοπιστούν και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι.
Εργαζόμενος στο Ιntercity 62 ο Γιάννης Τζοβάρας ταυτοποιήθηκε τα τελευταία εικοσιτετράωρα καθώς μαζί με τους συναδέλφους του εργαζόμενους στην αμαξοστοιχία βρισκόταν στον ειδικό χώρο των εργαζομένων στα πρώτα βαγόνια.
Τα λόγια παρηγοριάς από τον Μητροπολίτη Φθιώτιδας Συμεών που χοροστάτησε στην ακολουθία ήρθαν να καλύψουν το βουβό θρήνο αλλά και τον πόνο της μητέρας του που μέσα και έξω από το ναό είχε στα χείλη της ένα ατέλειωτο γιατί.
Οδύνη στις κηδείες των θυμάτων του δυστυχήματος
Με απέραντη θλίψη συνεχίζονται οι ταφές των θυμάτων του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη. Στη Λάρισα, κηδεύτηκε η 20χρονη Κλαούντια - Αλεξάνδρα Λάτα. H νεαρή φοιτήτρια επέστρεφε στη Θεσσαλονίκη μετά από ένα τριήμερο στην Πάτρα.
Στον Λαγκαδά τελέστηκε η κηδεία της 31χρονης Σοφίας-Ελένης Ταχμαζίδου, ανιψιάς του δημάρχου Λαγκαδά, Ιωάννη Ταχματζίδη.
Κύπρος: Τη Δευτέρα οι κηδείες των δύο νέων
Τη Δευτέρα το απόγευμα καταφθάνει στην Κύπρο η σορός της άτυχης Αναστασίας Αδαμίδη που επέβαινε στη μοιραία αμαξοστοιχία των Τεμπών, σύμφωνα με την ΕΡΤ.
Θερμή παράκληση της οικογένειάς της προς τους εκπροσώπους των ΜΜΕ είναι να μην καλύψουν δημοσιογραφικά ούτε τη νεκρώσιμο ακολουθία, ούτε την ταφή της.
Συγκεκριμένα η ανακοίνωση της οικογένειας αναφέρει:
«Την πολυαγαπημένη μας κόρη και αδελφή Αναστασία Αδαμίδη, κηδεύουμε τη Δευτέρα 06/03/2023 και ώρα 14:00 μ.μ. στον Ιερό Ναό Αγίων Αναργύρων στην Πάφο και καλούμε όσους τιμούν τη μνήμη της να παραστούν. Η οικογένεια δεν θα δεχθεί συλλυπητήρια.
Οι τεθλιμμένοι: γονείς, αδέλφια και λοιποί συγγενείς. Αντί στεφάνων να γίνονται εισφορές για στήριξη οικογένειας συγγενικού προσώπου με σοβαρό πρόβλημα υγείας.
Η οικογένεια θα ήθελε δημόσια να παρακαλέσει τους λειτουργούς των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης όπως σεβαστούν την επιθυμία της να μην καλύψουν δημοσιογραφικά τη νεκρώσιμο ακολουθία και ταφή. Αντιλαμβανόμαστε το δημόσιο ενδιαφέρον, θερμή παράκλησή μας όμως είναι αυτές οι πολύ ευαίσθητες προσωπικές στιγμές να μην τύχουν προβολής και δημοσιότητας.
Ειλικρινά σας ευχαριστούμε για την κατανόηση και την αμέριστη συμπαράσταση».
Τη Δευτέρα στις 10:00 π.μ. στον Ιερό Ναό Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στο Αυγόρου οδηγείται στην τελευταία του κατοικία και ο αδικοχαμένος φοιτητής στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, Κυπριανός Παπαϊωάννου.
Παράκληση της οικογένειας, όπως στην εξόδιο ακολουθία παραστούν όλοι με λευκά ρούχα και αντί στεφάνων να δοθούν εισφορές διά την αποπεράτωση των έργων συντήρησης του Ιερού Ναού Αποστόλων Πέτρου και Παύλου εις μνήμη της Ψυχής του Κυπριανού.
Η σορός του άτυχου Κυπριανού καταφθάνει στην Κύπρο μαζί με εκείνη της άτυχης Αναστασίας, αύριο το απόγευμα με πτήση από τη Θεσσαλονίκη.
Τη Δευτέρα η κηδεία της 28χρονης Ελπίδας Χούπα στην Αταλάντη
Το τελευταίο «αντίο» στην 28χρονη Ελπίδα Χούπα που έχασε τη ζωή της στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, θα πουν συγγενείς και φίλοι στην Αταλάντη στις 3 το μεσημέρι της ερχόμενης Δευτέρας 6 Μαρτίου.
Όπως έγινε γνωστό την εξόδιο ακολουθία θα τελέσει ο Μητροπολίτης Φθιώτιδας Συμεών στον Ιερό Ναό Μεταμόρφωσης του Σωτήρος στην πόλη της Αταλάντης.
Ολοκληρώθηκε η ταυτοποίηση των 55 από τα 57 θύματα
Ολοκληρώθηκαν οι έλεγχοι στα εργαστήρια της διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών, όλων των δειγμάτων βιολογικού υλικού που είχαν συγκεντρωθεί από τα ειδικά κλιμάκια της πυροσβεστικής, από τον τόπο του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος έξω από τα Τέμπη, χωρίς να αλλάξει κάτι στον απολογισμό των 57 νεκρών.
Όπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, στα εγκληματολογικά εργαστήρια έφτασαν συνολικά, από την πρώτη στιγμή μέχρι και χτες, 107 δείγματα από νεκρούς και ανθρώπινα μέλη. Από την έρευνα ταυτοποιήθηκαν οι 55 νεκροί. Σύμφωνα με την ΕΡΤ αγνοούμενος παραμένει αλλοδαπός που ακόμη δεν έχει δηλωθεί στην αστυνομία. Ένας νεκρός παραμένει ακόμα άγνωστος, καθώς δεν τον έχει αναζητήσει κανείς και δεν υπάρχει συγκριτικό δείγμα για την ταυτοποίηση μέσω DNA, ενώ μια γυναίκα αναζητεί ακόμα την κόρη της που επέβαινε στο τρένο, αλλά δεν έχει βρεθεί κανένα ίχνος της.
Στο τόπο του δυστυχήματος, το έργο της πυροσβεστικής σχεδόν τέλειωσε, καθώς έχουν απομακρυνθεί όλα τα βαγόνια και συντρίμμια από τη φοβερή σύγκρουση των δύο τρένων και απομένει ένας τελευταίος έλεγχος για τυχόν βιολογικό υλικό στο έδαφος, κάτι που αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες ώρες και αναμένεται να ανακοινωθεί η λήξη των ερευνών.
Νέα στοιχεία
Νέα στοιχεία για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έρχονται στο φως της δημοσιότητας. Απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα, αναμένεται να δώσει και το καταγραφικό (το «μαύρο» κουτί) που εντοπίστηκε από τους πυροσβέστες στο πρώτο βαγόνι στη μηχανή της αμαξοστοιχίας. Σύμφωνα με πληροφορίες η προσκόμιση αυτού του νέου στοιχείου ήταν και ένας από τους λόγους που ζήτησε νέα προθεσμία ο κατηγορούμενος σταθμάρχης.
Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, ο 59χρονος σταθμάρχης λίγες ώρες πριν τη σφοδρή σύγκρουση του Intercity με την εμπορική αμαξοστοιχία, κατηύθυνε τον προαστιακό της Λάρισας σε λάθος ράγες. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο μηχανοδηγός του προαστιακού αντιλήφθηκε και επεσήμανε το λάθος, ενώ έκανε πίσω την αμαξοστοιχία, προκειμένου να επανέλθει στη σωστή γραμμή.
Παράλληλα, στο μικροσκόπιο των αρχών βρίσκονται επίσης οι συνομιλίες μεταξύ του μηχανοδηγού του Intercity και του σταθμάρχη Λάρισας
Hellenic Train: Δεν ενεργοποιεί την εξαίρεση για καταβολή αποζημιώσεων
Ανακοίνωση με την οποία γνωστοποιεί ότι οι συγγενείς των θυμάτων και των τραυματιών θα ικανοποιηθούν πλήρως ως προς τα σχετικά τους δικαιώματα με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία, εξέδωσε η Hellenic Train, που δεν ενεργοποιεί την εξαίρεση για καταβολή αποζημιώσεων.
Η Hellenic Train δεν ενεργοποιεί την εξαίρεση για καταβολή αποζημιώσεων https://t.co/OLgQ580LZo
— Hellenic Train (@HellenicTrain) March 5, 2023
Είναι η δεύτερη ανακοίνωση της εταιρείας μέσα σε λίγες ώρες.
Η ανακοίνωση της Hellenic Train
«Συμμεριζόμενη το εθνικό πένθος στο οποίο έχει βυθιστεί όλη η χώρα και με απόλυτο σεβασμό στους επιβάτες της αμαξοστοιχίας 62, τους τραυματίες και τους συγγενείς των θανόντων του τραγικού δυστυχήματος της 28.2.2023 η Hellenic Train Α.Ε.:
Μεριμνά σε πλήρη συμμόρφωση με την κείμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε οι συγγενείς των θανόντων, οι τραυματίες και οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας IC 62 της 28.02.2023 να ικανοποιηθούν πλήρως ως προς τα σχετικά τους δικαιώματα με βάση τα άρθρα 11 και 13 του ΕΚ 1371/2007 (Link)
Δηλώνει ότι είναι και θα παραμείνει στη διάθεση συγγενών των θυμάτων για κάθε υποστήριξημπορεί να παράσχει. Όπως είναι αυτονόητο θα συνεχίσουμε να παρέχουμε κάθε συνδρομή με όλες μας τις δυνάμεις σε όλες τις αρμόδιες αρχές για τη διαλεύκανση των αιτίων αυτού του τραγικού δυστυχήματος.
Για την τηλεφωνική επικοινωνία μαζί μας, παρακαλούμε καλέσατε στην τηλεφωνική γραμμή 212 000 2548 Για πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία και την υποβολή απαραίτητων εγγράφων, παρακαλούμε, όπως επικοινωνήσετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected].
Για περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τη συλλογή και επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων, παρακαλούμε πατήστε ΕΔΩ».
Τι λέει η εταιρεία για τον αριθμό των επιβατών
Υπενθυμίζεται ότι στη χθεσινή της ανακοίνωση η Hellenic Train δηλώνει πως συνεργάζεται στενά με τους διασώστες και τους φορείς ήδη από τις πρώτες στιγμές μετά το δυστύχημα καθώς και πως προσφέρει με κάθε τρόπο τη στήριξή της στους συγγενείς των θυμάτων.
Δίνει διευκρινίσεις για τον αριθμό των επιβατών αναφέροντας πως μόνο τα ονόματα των επιβατών που είχαν αγοράσει διαδικτυακό εισιτήριο περιλαμβάνει ο κατάλογος που παρέδωσε η Hellenic Train στις Αρχές καθώς και ότι δεν υπήρχαν φιάλες υγραερίου στο τρένο.
Η ανακοίνωση της Hellenic Train
Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:
«Οι ημέρες που διανύουμε είναι ιδιαίτερα δύσκολες για όλη τη χώρα και για την εταιρεία μας, η οποία έχασε 9 εργαζόμενους στο δυστύχημα. Η Hellenic Train εκφράζει τα συλλυπητήριά της στους συγγενείς των θυμάτων στους οποίους προσφέρει με κάθε τρόπο την στήριξή της.
Η Hellenic Train, εταιρεία επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, συνεργάζεται στενά με τους διασώστες και τους φορείς ήδη από τις πρώτες στιγμές μετά το δυστύχημα που προκλήθηκε από τη σύγκρουση των δύο συρμών στα Τέμπη, στο ύψος του Ευαγγελισμού.
Το προσωπικό της Hellenic Train βρισκόταν από την πρώτη στιγμή στον τόπο του δυστυχήματος και παρείχε υποστήριξη, σε συνεργασία με τις αρχές, την Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας και τις ομάδες διάσωσης, ενώ μέσω της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας υποστήριξε την κινητοποίηση των ψυχολόγων που θα βρίσκονταν στα νοσοκομεία.
Επιπλέον, η Hellenic Train παρείχε λεωφορεία για να διευκολύνει τη μεταφορά των επιβατών που κατάφεραν να αποβιβαστούν προκειμένου να μεταφερθούν στη Θεσσαλονίκη που ήταν ο τελικός προορισμός. Αμέσως μετά το συμβάν, τέθηκε σε πλήρη λειτουργία ειδικό τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας, με σκοπό να παρέχει πληροφορίες και να παραπέμπει στις αρμόδιες αρχές για πληροφορίες σχετικά με το ατύχημα.
Η Hellenic Train διευκρινίζει ότι ο κατάλογος των ονομάτων των επιβατών που δόθηκε στις αρχές περιλαμβάνει μόνο τους επιβάτες που είχαν αγοράσει διαδικτυακό εισιτήριο.
Στην περίπτωση των επιβατών που αγόρασαν εισιτήρια στα εκδοτήρια εισιτηρίων, το εισιτήριό τους, αν και αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη θέση, δεν ήταν ονομαστικό.Η εταιρεία ενημερώνει ότι ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν υπερβαίνει ποτέ τον αριθμό των προσφερόμενων θέσεων.
Στους υπεραστικούς συρμούς, όλα τα εισιτήρια αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες θέσεις και, ως εκ τούτου, ανεξαρτήτως τρόπου αγοράς, είτε μέσω διαδικτύου είτε μέσω του εκδοτηρίου ή στο τρένο, ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν μπορεί ποτέ να υπερβαίνει τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων.
Η Hellenic Train επιβεβαιώνει ότι δεν υπάρχουν φιάλες υγραερίου στο τρένο. Ο εξοπλισμός εξυπηρέτησης στο βαγόνι του εστιατορίου είναι ηλεκτρικός.
Η εταιρεία συνεχίζει το έργο της, βοηθώντας και υποστηρίζοντας τα θύματα, σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και όλες τις αρμόδιες αρχές».
Διαβάστε επίσης:
Συγγνώμη τόσο προσωπική, όσο και στο όνομα όσων κυβέρνησαν τη χώρα
Οι κουκουλοφόροι και η προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να «καπελώσει» την οργή
Τέμπη: Οι διάλογοι σταθμάρχη - μηχανοδηγού πριν την τραγωδία