Η Costco είναι μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου στις ΗΠΑ, το επιχειρηματικό μοντέλο της οποίας εστιάζει στην χαμηλότερη τιμολόγηση και στους υψηλότερους όγκους. Το επιτυχημένο μοντέλο της ανάπτυξης της, στηρίζεται πάνω κυρίως στην κοινότητα των πελατών της, που γίνονται μέλη της (club members), με τη καταβολή $60 ή $120, ανάλογα των προνομίων που επιλέγουν να έχουν.
Από τον Αύγουστο του 2023, η Costco έχει εισέλθει στο χώρο της πώλησης χρυσού. Και από τον περασμένο Μάρτιο, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ, αποφάσισε να εισέλθει και στο χώρο της πώλησης ασημένιων νομισμάτων.
H Costco προσφέρει στους πελάτης της που είναι ταυτόχρονα και μέλη της, τη δυνατότητα να αγοράζουν χρυσό, υπό τη μορφή μιας ράβδου, βάρους μιας ουγκιάς, ή όπως διαφημίζεται «1 oz Gold Bar PAMP Suisse Lady Fortuna Veriscan».
Η ζήτηση για αγορά χρυσού με αυτόν τον ιδιαίτερα εύκολο τρόπο μαζί με την «αίσθηση κατοχής» φυσικού χρυσού, αντί για την κατοχή έγχαρτων ή ψηφιακών πιστοποιητικών ή ETFs, που προσφέρονται μέσω των χρηματιστηριακών αγορών, είναι πρωτοφανής.
Οι πελάτες της Costco, σύμφωνα με έκθεση των αναλυτών της τράπεζας Wells Fargo, αγοράζουν σε μηνιαία βάση χρυσό αξίας $200 εκατ. Μπορεί σε απόλυτο μέγεθος τα $200 εκατ. να μην είναι κάτι συγκλονιστικό. Ωστόσο, το γεγονός ότι οι συγκεκριμένες αγορές πραγματοποιούνται από απλούς καταναλωτές αλυσίδας σούπερ μάρκετ, έχει από μόνο του ιδιαίτερη βαρύτητα.
Η τιμή πώλησης από τις ηλεκτρονικές προθήκες των καταστημάτων της Costco, είναι κατά +2% ακριβότερη από την τρέχουσα τιμή “Gold/Us Dollar Spot”. Μια πολύ λογική προμήθεια, αφού ο χρυσός συνοδεύεται από το γνωστό πιστοποιητικό γνησιότητας «Swiss Made». Η Costco, επιστρέφει στα προνομιούχα μέλη της σε μετρητά το 2% της αγοράς και ένα επιπλέον 3% για τα μέλη της που χρησιμοποιούν για την αγορά της Χρυσής «Suisse Lady Fortuna» πιστωτικές κάρτες της Citigroup.
Η νέα δραστηριότητα της Costco, έχει αυξήσει τον κύκλο των εργασιών της κατά 3%, με τα περιθώρια κερδοφορίας όμως να είναι αισθητά χαμηλότερα. Ωστόσο μέσω αυτής της νέας δραστηριότητας, αυξάνει τη γκάμα των προϊόντων που προσφέρει στους πελάτες.
Από τον περασμένο Μάρτιο η Costco εισήλθε και στον χώρο της λιανικής πώλησης ασημένιων νομισμάτων «Royal Canadian Mint». Οι πελάτες της Costco μπορούν να αποκτήσουν ασήμι, αγοράζοντας 25 ασημένια νομίσματα αξίας $625.
Σήμερα η «λιανική πώληση» χρυσού αποκτά σάρκα και οστά και στη Νότιο Κορέα. Με τα μέσα ενημέρωσης να αναφέρουν ότι οι «ράβδοι χρυσού πωλούνται σαν το φρέσκο ζεστό ψωμί». Η κορεάτικη αλυσίδα σούπερ μάρκετ CU, σε συνεργασία με την κρατική εταιρεία του Υπουργείου Οικονομικών στη Σεούλ, «Korea Minting, Security Printing & ID Card Operating Corp. (KOMSCO)», έθεσαν το περασμένο Απρίλιο σε κυκλοφορία προς πώληση μικρές μπάρες χρυσού (μεγέθους νυχιού) και βάρους 0,1gr, 0,5gr και 1,87gr.
Οι μπάρες χρυσού βάρους 1gr έγιναν ανάρπαστες μέσα σε 48 μόλις ώρες. Το 41% των αγορών πραγματοποιήθηκε από Κορεάτες ηλικίας 30 ετών, το 35,2% από 40άρηδες, το 15,6% από 50άρηδες και το 6,8% από 20άρηδες.
H ανταγωνίστρια κορεάτικη αλυσίδα σουπερμάρκετ GS25 έχει κινηθεί ακόμα πιο επιθετικά, εγκαθιστώντας μηχανήματα αυτόματων πωλήσεων για τους πελάτες της που επιθυμούν να αγοράσουν ράβδους χρυσού.
Συνολικά μέσα στο πρώτο τρίμηνο οι αγορές σε φυσική μορφή χρυσού, δηλαδή σε μπάρες και νομίσματα, αυξήθηκε στην Κορέα κατά 27%, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Συμβούλιο Χρυσού (World Gold Council). Πιστοποιώντας την ήδη καταγεγραμμένη στροφή των μικροεπενδυτών, από όλο τον κόσμο και ειδικότερα από την Ασία, στη λιανική αγορά χρυσού. Οι αγορές χρυσού υπό τη μορφή νομισμάτων, μικρών ή μεγάλων μπαρών, ή ακόμα και υπό την μορφή “beams”, που είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στη Κίνα, έχουν χαρακτήρα «buy & hold». Δηλαδή, αγοράς και διακράτησης και όχι κερδοσκοπικής συμμετοχής στις επίσημες αγορές εμπορευμάτων.