Η στιγμή που θα κάνουν και στην Ελλάδα την εμφάνισή τους τα πρώτα μεγάλα «σούπερ μάρκετ» της ενέργειας, πλησιάζει, καθώς η ΔΕΗ έχει μπει σε αποκλειστικές συζητήσεις, σύμφωνα με πληροφορίες, με την πολυεθνική Curry’s για την εξαγορά της Κωτσόβολος.
Είναι ο μόνος πλέον παίκτης που συζητά με τους βρετανούς, καθώς κατέθεσε την υψηλότερη προσφορά στο διαγωνισμό. Εφόσον πάνε καλά οι συζητήσεις και ολοκληρωθεί το due diligence, τότε ίσως και μέσα στο Νοέμβριο να πέσουν οι υπογραφές. Επί της ουσίας επαναλαμβάνεται ό,τι και με την εξαγορά της ENEL στη Ρουμανία, όταν αφού αποκλείστηκαν οι άλλοι ενδιαφερόμενοι, η ΔΕΗ μπήκε σε αποκλειστικές συζητήσεις με τον ιταλικό όμιλο.
Στους παίκτες που κάποια στιγμή είχαν βολιδοσκοπήσει την Κωτσόβολος ήταν αρχικά το Πλαίσιο, η Expert Hellas, η Quest, ο όμιλος Μαρινάκη, ωστόσο εξαρχής η ΔΕΗ εμφανιζόταν ως ο επικρατέστερος από τους μνηστήρες. Είχε το μεγαλύτερο κίνητρο απ' όλους, καθώς αν πάρει την αλυσίδα θα δημιουργήσει μεγάλα σημεία ενεργειακού retail με τη μορφή των shop in shop. Eνα δηλαδή τεράστιο δίκτυο από «σούπερ-μάρκετ» της ενέργειας. Ενα ευρύ δίκτυο καταστημάτων για να εξυπηρετεί ταυτόχρονα και τη δική της υφιστάμενη δραστηριότητα, κάτι που συνέβη και παλαιότερα όταν ο όμιλος ΟΤΕ εξαγόρασε την αλυσίδα καταστημάτων Γερμανός.
Στόχος της ΔΕΗ είναι να δημιουργήσει ένα δίκτυο από μεγάλα πολυκαταστήματα όπου θα μπορεί κανείς να βρει από απλούς θερμοδιακόπτες, αισθητήρες και λαμπτήρες led, μέχρι πάνελς, μετατροπείς και τον εξοπλισμό για ολοκληρωμένες λύσεις ενεργειακής αναβάθμισης μιας ολόκληρης πολυκατοικίας, μαζί φυσικά με την εγκατάσταση και τη χρηματοδότηση, παρακάμπτοντας την τράπεζα.
Σε αυτό το νέο θαυμαστό κόσμο της ενέργειας επιδιώκει να μπει η ΔΕΗ. Η πρόθεσή της να εξαγοράσει την αλυσίδα Κωτσόβολος με το δίκτυο των 93 καταστημάτων πανελλαδικά, αυτό ακριβώς εξυπηρετεί. Να καταστεί μια καθετοποιημένη αλυσίδα που θα πουλά τα πάντα, από λαμπτήρες έως ηλιακούς θερμοσίφωνες, όπως κάνουν η EDF στη Γαλλία και η RWE στη Γερμανία και καινοτόμα utilities, όπως οι βρετανικές Centrica και Octapus.
Κυρίως όμως να τα πουλά σε καλές τιμές, ώστε να είναι προσιτά στους μικρούς της πελάτες, όχι μόνο στα μεσαία και μεγαλύτερα πορτοφόλια, αλλά στη μεγάλη μάζα των περίπου 5,5 εκατομμυρίων καταναλωτών. Αυτούς θέλει να «πιάσει» η επιχείρηση, καθώς έχουν ανάγκη περισσότερη από κάθε άλλη εισοδηματική ομάδα, την μείωση του ενεργειακού τους λογαριασμού.
Αυτή είναι και η προϋπόθεση για να πετύχει το εγχείρημα μετατροπής της ΔΕΗ σε έναν ενεργειακό κολοσσό - για τα ελληνικά δεδομένα- του retail που θα πουλάει εκτός από ηλεκτρική ενέργεια, υπηρεσίες ελέγχου της κατανάλωσης, συντήρηση και αναβάθμιση κτιρίου από επαγγελματίες της οικοδομής, τοποθέτηση συστημάτων θέρμανσης και ψύξης. Είναι το μέλλον στην παροχή ενεργειακών υπηρεσιών και προς τα εκεί κινείται όλη η αγορά στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και τον Καναδά.