Motor Oil: Τo μπαράζ deals και η μετατροπή σε καθετοποιημένο παίκτη

Motor Oil: Τo μπαράζ deals και η μετατροπή σε καθετοποιημένο παίκτη

Σε νέες εξαγορές, συνεχή «ανοίγματα» στον κλάδο της λιανικής και κινήσεις καθετοποίησης προχωράει δυναμικά το τελευταίο διάστημα ο όμιλος Βαρδινογιάννη ενισχύοντας σημαντικά την παρουσία του σε διαφορετικούς τομείς. Ο εμπλουτισμός της γκάμας των δραστηριοτήτων του έχει γίνει η βασική προτεραιότητα για τον όμιλο Motor Oil.

Η «χρυσή» επένδυση στην Ελλάκτωρ, η εξαγορά της αλυσίδας σούπερ μάρκετ TWENTY 4 SHOPEN, η είσοδος στην αγορά του καφέ παίρνοντας στην κατοχή της την Taresso Artisan Coffee Roasters και η ένταξη του 35% της Κόρινθος Power που μέχρι τώρα ανήκε στη MORE, στην άλλη θυγατρική, την nrg. 

Όλες αυτές είναι μερικές από τις τελευταίες κινήσεις του ομίλου Motor Oil, ο οποίος είναι προφανές ότι επιδιώκει να καταστεί ένας ολοκληρωμένος ενεργειακός όμιλος με παρουσία σε διαφορετικούς τομείς προσφέροντας μια συνολική εμπειρία στον καταναλωτή.

Δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα στον κλάδο της ενέργειας αλλά και της λιανικής, ο όμιλος Βαρδινογιάννη φαίνεται πως πατάει «γκάζι» στην πλήρη καθετοποίησή του.

Η κίνηση-ματ με Ελλάκτωρ

Το deal μεταξύ Motor Oil και της θυγατρικής της Ελλάκτωρ, Ηλέκτωρ, δεν απέφερε απλά «καρπούς» στον όμιλο Βαρδινογιάννη, αλλά τον κατέστησε έναν από τους ισχυρούς και καινοτόμους παίκτες στους τομείς του περιβάλλοντος και της κυκλικής οικονομίας.

Η Motor Oil φαίνεται πως όχι μόνο έχει αποσβέσει την αρχική επένδυση σε ΑΠΕ σε θυγατρική της Ελλάκτωρ, αλλά όταν ολοκληρωθεί η πλήρης αποεπένδυσή του σε μεταγενέστερο χρόνο, θα έχει καλύψει κι ένα σημαντικό μέρος του κόστους των εξαγορών και της διαχείρισης απορριμμάτων και κυκλικής οικονομίας από την Ηλέκτωρ. 

Ο όμιλος Βαρδινογιάννης βγαίνει ο μεγάλος κερδισμένος, μετά και τη χθεσινή έγκριση των μετόχων της έκτακτης γενικής συνέλευσης της Ελλάκτωρ για τη διενέργεια νέας επιστροφής κεφαλαίου 296 εκατ. ευρώ. 

Η Motor Oil, ως βασικός μέτοχος, θα εξασφαλίσει πρόσθετα κεφάλαια ύψους 70 εκατ. ευρώ με υπεραξίες που μπορούν να φτάσουν σχεδόν το 87% από την προ τριετίας επένδυσή της, με βάση την τρέχουσα αξία της μετοχής της Ελλάκτωρ.

Μόνο από τις επιστροφές κεφαλαίου και βάσει των ποσοστών συμμετοχής των μετόχων και την προγενέστερη επιστροφή κεφαλαίου, υπολογίζεται ότι η Motor Oil θα εισπράξει συνολικά 116,7 εκατ. ευρώ.

Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο όμιλος είχε ήδη εισπράξει 36,4 εκατ. ευρώ από την προσυμφωνημένη πώληση 20,8 εκατ. μετοχών της στην Ελλάκτωρ στον έτερο μεγαλομέτοχο, την ολλανδική Reggeborgh Invest του κ. Χένρι Χόλντερμαν, στην τιμή των 1,75 ευρώ/μετοχή (5,97% του μετοχικού κεφαλαίου).

Η Motor Oil με την προσθήκη της Ηλέκτωρ, εκτός από την επιπλέον ρευστότητα, μεταμορφώνεται σε έναν εκ των ισχυρότερων δυνάμεων όχι μόνο στην κυκλική οικονομία αλλά και τη διαχείριση ανανεώσιμων εναλλακτικών καυσίμων.

Ο μετασχηματισμός σε «one stop shop» βενζινάδικα 

Με όχημα τα φυσικά πρατήρια του ο όμιλος Βαρδινογιάννη «χτίζει» ένα ολοκληρωμένο φυσικό σημείο παροχής υπηρεσιών, αναπτύσσοντας τα SmartShop, απαραίτητο συμπλήρωμα των πρατηρίων της Shell, τα οποία και πλέον λειτουργούν ως ένα one stop shop, προσφέροντας δηλαδή υπηρεσίες, τόσο ενεργειακές όσο και εμπορικές. Ήδη, περισσότερα από 80 σημεία φέρουν το σήμα του Smartshop, με την πλειοψηφία να φιλοξενούνται στα πρατήρια με το σήμα Shell, που ανήκουν επίσης στον Όμιλο Motor Oil.

Διευκολύνοντας έτσι και απλοποιώντας την εμπειρία του καταναλωτή, με ένα μοντέλο «όλα σε ένα», ο όμιλος με αυτόν τρόπο βελτιώνει και αυτός σημαντικά τις κερδοφορίες του, καθώς τα καύσιμα δεν διάγουν και τις καλύτερες των ημερών.

Έτσι, μέσα από τη θυγατρική του Core Innovation, με την προσθήκη της Twenty 4 Shopen, και της Taresso Artisan Coffee Roasters, φτιάχνει ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα που συνδυάζει προϊόντα παντοπωλείου, καφέ, είδη καθημερινής ανάγκης και ηλεκτρονικό εμπόριο, στοχεύοντας στην πλήρη κάλυψη των αναγκών του σύγχρονου καταναλωτή. Με αυτόν τον τρόπο, ο όμιλος Motor Oil καθετοποιεί το δίκτυο του και βελτιστοποιεί τις αποδόσεις και τα περιθώρια του.

Με ενισχυμένη πλέον παρουσία στη λιανική αγορά των Convenience Stores (καταστημάτων ευκολίας), επιδιώκει και στη συνεχή βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη και την κάλυψη των νέων αναγκών του.

Παράλληλα, διαχειρίζεται το ηλεκτρονικό κατάστημα allSmart.gr, το οποίο διαθέτει περισσότερα από 55.000 προϊόντα.