Αιχμές κατά της απόφασης για την έκτακτη εισφορά στα κέρδη των διυλιστηρίων άφησε ο αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Motor Oil, Πέτρος Τ. Τζαννετάκης, στο πλαίσιο της έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων του ομίλου.
Το μήνυμα από τον ίδιο ήταν σαφές, καθώς εξέφρασε τη δυσαρέσκεια του για το ζήτημα της υπερφορολόγησης, ζήτημα που ήδη έχει αρχίσει να «παίρνει σάρκα και οστά».
«Υπερφορολόγηση των κερδών, όχι των υπερκερδών»
Ο κ. Τζαννετάκης, σε ερώτηση που του απηύθυνε μέτοχος της Motor Oil, αναφορικά με το κατά πόσο θα επηρεαστεί ο όμιλος από τη φορολόγηση των υπερκερδών, απάντησε: «Πρόκειται για υπερφορολόγηση των κερδών μας. Και θα αναφερθώ σε δυο συγκεκριμένες παραμέτρους που διαφοροποιούν τη Motor Oil από οποιαδήποτε άλλη ελληνική εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο. Πρώτον, τα κέρδη οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στη διεθνή συγκυρία των τελευταίων δυο ετών. Είμαστε μια διεθνοποιημένη εταιρεία. Ένα διυλιστήριο με σαφή εξαγωγικό προσανατολισμό από την ίδρυσή μας. Από το 2018 έως και το πρώτο τρίμηνο του 2024, μόνον το 19 έως 24% των πωλήσεών μας αφορά εγχώριες πωλήσεις. Όλο το υπόλοιπο ποσοστό, αφορά διεθνείς πωλήσεις» τόνισε χαρακτηριστικά ενώ πρόσθεσε:
«Δεύτερον, η Motor Oil όλα αυτά τα χρόνια έκανε επενδύσεις. Από το 2019 έως το 2022 πραγματοποιήσαμε επενδύσεις 682 εκατομμύρια ευρώ μόνον στο διυλιστήριο, κυρίως για τον εκσυγχρονισμό του. Εάν προσθέσουμε και τις επενδύσεις μόνον στο διυλιστήριο το 2023, αυτά γίνονται 890 εκατομμύρια. Γιατί, λοιπόν, η Motor Oil πάει καλά; Γιατί εξάγει, εκμεταλλεύεται τη διεθνή συγκυρία και συνεχίζει να επενδύει στην Ελλάδα και την Ευρώπη, όταν τα περισσότερα διυλιστήρια στην Ευρώπη έχουν πάψει να επενδύουν και αφήνονται να μαραζώνουν.»
Συμπάσχει η αγορά
Αξίζει να σημειωθεί, ότι βολές είχε εξαπολύσει και ο CEO της Helleniq Energy, Ανδρέας Σιάμισιης, στη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας, για το συγκεκριμένο ζήτημα. Μεταξύ άλλων, έκανε ειδική αναφορά για την επιβολή έκτακτης εισφοράς στα κέρδη των διυλιστηρίων για το 2023: «Δεν μπορώ να σχολιάσω την κυβερνητική πολιτική, και όσον αφορά στο κομμάτι της κοινωνικής συνοχής θέλω να σημειώσω ότι είμαστε οι πρώτοι που λέμε ότι μία εταιρεία για να είναι επιτυχημένη πρέπει να έχει και μία κοινωνία να λειτουργεί. Η συγκεκριμένη φορολόγηση είναι χτισμένη σε μία ευρωπαϊκή οδηγία, η οποία είναι λάθος, δεν υπάρχουν υπερκέρδη. Δεν μπορείς να χαρακτηρίζεις υπερκέρδος όταν κάνεις σύγκριση με τη βάση της χρονιάς του Covid 19 και επιπροσθέτως δεν ακολουθούμε πρακτικές τιμολόγησης παραπάνω απ’ όσο πρέπει», τόνισε.
Δεν δίστασε, μάλιστα, να εκφράσει την απαισιοδοξία του για το μέλλον της αγοράς των καυσίμων τα επόμενα χρόνια «με νάρκες και παγίδες να καραδοκούν», όπως είχε αναφέρει χαρακτηριστικά, τονίζοντας την ανάγκη «η πράσινη μετάβαση να προχωρήσει με… φειδώ και περίσκεψη για να μην πυροβολήσουμε τα πόδια μας».
Το πράσινο φως για την εξαγορά της ΗΛΕΚΤΩΡ
Εγκρίθηκε, λοιπόν, και επίσημα, η εξαγορά της Ηλέκτωρ, μέσω της θυγατρικής της εταιρείας Manetial Limited, στην έκτακτη Γενική Συνέλευση της Motor Oil.
Δόθηκε συναίνεση από τους μετόχους για την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 94,44% της ΗΛΕΚΤΩΡ από τον όμιλο και την κατάρτιση του Συμφωνητικού Αγοραπωλησίας. Η Motor Oil, μέσω της θυγατρικής του Manetial Limited, θα κατέχει τώρα το ποσοστό 94,44% της ΗΛΕΚΤΩΡ.
Σχολιάζοντας σχετικά, ο αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Motor Oil, κ. Πέτρος Τ. Τζαννετάκης δήλωσε: «H πρόταση εξαγοράς του Ηλέκτωρα είναι συνεπής με την στρατηγική μας και έρχεται να συμπληρώσει την εξαγορά του Θαλή από τον Όμιλο, πριν δυο χρόνια. Ειδικότερα, η Motor Oil αποκτά το 94,44 % της ΗΛΕΚΤΩΡ Α.Ε. ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ και ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ, έναντι συνολικού τιμήματος 114.731.111,11 ευρώ.»
Ο Γενικός Διευθυντής Στρατηγικής του Ομίλου, κ. Γεώργιος Τριανταφύλλου για το συγκεκριμένο deal ανέφερε σχετικά: «Η εξαγορά του Ηλέκτωρα αποτελεί την εξαγορά της μεγαλύτερης εταιρείας διαχείρισης απορριμμάτων στην Ελλάδα. Ο Ηλέκτωρας είναι μια εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται σε ένα μεγάλο φάσμα της κυκλικής οικονομίας. Έχει έργα τα οποία έχουμε δει να υλοποιούνται στην πράξη επί σειρά ετών. Υπάρχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από βιοαέριο, στον οποίο ο Ηλέκτωρας έχει ηγετική θέση στην αγορά, με παραγωγή 32 MW ηλεκτρικού ρεύματος».