Από μέρα σε μέρα θα πραγματοποιηθεί το επίσημο λανσάρισμα του νέου ψηφιακού εργαλείου για την αλλαγή παρόχου στο ρεύμα που έρχεται να καταργήσει τα δικαιολογητικά. Η αλλαγή της εταιρείας θα αφορά τόσο στο ηλεκτρικό ρεύμα όσο και στο φυσικό αέριο, αρχικά μέσω web εφαρμογής και στη συνέχεια θα ενσωματωθεί στο Gov.gr Wallet ενώ αναμένεται να κάνει το «ντεμπούτο» της μέσα στην εβδομάδα.
Σκοπός είναι να μπει ένα stop στη γραφειοκρατική διαδικασία που είναι μέχρι στιγμής απαραίτητη για τη μετάβαση από τον έναν πάροχο στον άλλον, βγάζοντας έξω από τον «χάρτη» τα δικαιολογητικά, τα οποία θα αντλούνται πλέον αυτόματα από τον ψηφιακό πορτοφόλι του καταναλωτή. Η παραπάνω δυνατότητα θα αφορά τους καταναλωτές που έχουν επιλέξει κυμαινόμενα τιμολόγια, δηλαδή τα «πράσινα» και «κίτρινα». Το υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας (ΥΠΕΝ) αλλά και αυτό της Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προωθεί τη νέα αυτή πρωτοβουλία σε µια προσπάθεια να ενισχύσει τους καταναλωτές στην αναζήτηση του φθηνότερου παρόχου αλλά και να διευκολύνει κυρίως τη… µετακίνησή τους.
Υπενθυμίζεται ότι η αλλαγή παρόχου είναι η µόνιµη σύσταση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θόδωρου Σκυλακάκη προς τους καταναλωτές, ιδιαίτερα σε περιόδους υψηλής διακύµανσης των τιµών, όπως αυτή που διανύουμε τώρα. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ προχωράει τώρα και σε δραστικά µέτρα για τη διευκόλυνση αυτής της γραφειοκρατικής και αποτρεπτικής—για πολλούς—διαδικασίας. Έτσι, μπαίνει ένα τέλος στη «χαρτούρα» που καλούνται να υπογράψουν σήµερα οι καταναλωτές όταν συνάπτουν σύµβαση µε έναν προµηθευτή, όπως εξουσιοδοτήσεις, υπεύθυνες δηλώσεις κ.λπ. και αντικαθίσταται µε λίγα κλικ στην πλατφόρµα του gov.gr.
Τέλος στα δικαιολογητικά
Έτσι, ο καταναλωτής που θέλει τώρα να αλλάξει πάροχο, θα μπορεί να το κάνει πατώντας ένα κουμπί και υποβάλλονταςαπλά μια αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα. Εν συνεχεία, ο πάροχος με μία ηλεκτρονική ειδοποίηση θα τον ενημερώνει για τα στοιχεία που χρειάζεται να αντλήσει μέσω του «ψηφιακού πορτοφολιού» προκειμένου να προχωρήσει το συμβόλαιο, ζητώντας τη συναίνεσή του για την ολοκλήρωση της διαδικασίας με «ηλεκτρονική υπογραφή». Έτσι, η διαδικασία θα ολοκληρώνεται αυτόματα, χωρίς να χρειάζεται να αποσταλεί κάποιο απαραίτητο δικαιολογητικό από τον καταναλωτή. Το μόνο που θα κάνει στο εξής είναι να επικοινωνήσει στην εκάστοτε εταιρεία το τιμολόγιο που θέλει να ενταχθεί.
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Στόχος του υπουργείου είναι μέσα στο 2024 να καταργήσουμε τον τρόπο που συλλέγουν τα 10 πιο δημοφιλή πιστοποιητικά οι πολίτες, πλέον δεν χρειάζεται ούτε καν να τα συλλέγουμε ψηφιακά, με την άδειά μας πλέον θα τα συλλέγει το σύστημα ψηφιακά αφού τα δεδομένα υπάρχουν, απλουστεύουμε ακόμα περισσότερο τα πράγματα».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΡΑΑΕΥ, Αθανάσιος Δαγούμας, αναφέρθηκε στον ψηφιακό μετασχηματισμό της αρχής κυρίως στον κλάδο της ενέργειας και επισήμανε ότι έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια οκτώ εργαλεία για τους καταναλωτές (που αφορούν -μεταξύ άλλων- τα παράπονα, τις συγκρίσεις τιμολογίων, την ηλεκτροκίνηση, την εξοικονόμηση ενέργειας κ.ά.) αλλά και έξι εργαλεία για την αγορά ενέργειας (στα οποία περιλαμβάνονται το ενεργειακό ισοζύγιο, το πλεόνασμα ενέργειας κ.ά.).
Στο μικροσκόπιο έχουν πέσει μερικές ακόμα υπηρεσίες με στόχο τη διαφάνεια, την εξοικονόμηση ενέργειας, την προστασία των καταναλωτών και την προώθηση της καινοτομίας στον τομέα της ενέργειας.