Κάποτε ο άνθρωπος έπρεπε να προσαρμοστεί στην τεχνολογία. Σήμερα, στην εποχή της Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης, η τεχνολογία μοιάζει όλο και περισσότερο με τον άνθρωπο. Μιμείται τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε, ενεργούμε και επικοινωνούμε. Στην ουσία γίνεται πιο διαισθητική, τόσο στο σχεδιασμό όσο και στην ίδια τη φύση της, λιγότερο ορατή, αλλά παντού γύρω μας, πυροδοτώντας μια νέα εποχή επανεφεύρεσης. Μια εποχή που θα ξεκλειδώσει νέα επίπεδα στην ανθρώπινη παραγωγικότητα και δημιουργικότητα.
Νέα μελέτη από την Accenture διαπιστώνει ότι βρισκόμαστε εν μέσω μιας τεράστιας τεχνολογικής αλλαγής, καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη και άλλες επιδραστικές τεχνολογίες γίνονται «Human by Design» και εγκαινιάζουν μια νέα άνευ προηγουμένου εποχή παραγωγικότητας και δημιουργικότητας.
Η μελέτη υπογραμμίζει ότι, καθώς οι ανθρωποκεντρικές τεχνολογίες είναι ευκολότερο να αλληλοεπιδρούν και να ενσωματώνονται σε κάθε πτυχή της ζωής μας, κινούμαστε προς έναν κόσμο όπου η τεχνολογία γύρω μας θα εξαπλώνεται περισσότερο.
Απλά θα είναι λιγότερο... ορατή.
Η μελέτη Accenture Technology Vision 2024 «Human by Design: How AI Unleashes the Next Level of Human Potential» διερευνά πώς μετά από μια περίοδο εκθετικής καινοτομίας, η τεχνολογία -ειδικά η Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη- γίνεται πιο ανθρώπινη στη φύση της.
Και καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται ώστε να είναι πιο ανθρωποκεντρική, προσφέρει πρακτικά μεγαλύτερες δυνατότητες στους ανθρώπους να ενισχύσουν τις ικανότητές τους και να επανεφεύρουν τις επιχειρήσεις όπως τις γνωρίζαμε έως τώρα.
Σύμφωνα με τη μελέτη της Accenture, η Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει το 44% όλων των ωρών εργασίας σε όλες τους κλάδους στις ΗΠΑ, να ωθήσει τη βελτίωση της παραγωγικότητας σε 900 διαφορετικούς τύπους θέσεων εργασίας και να δημιουργήσει τουλάχιστον $8 τρισ. σε οικονομική αξία παγκοσμίως.
Spatial computing και body-sensing
«Καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη και άλλες τεχνολογίες -όπως ενδεικτικά spatial computing και body-sensing technologies- εξελίσσονται σε σημείο όπου η τεχνολογία φαίνεται να μιμείται τις ανθρώπινες ικανότητες παραμένοντας αόρατη, αυτό που θα δείτε πρώτα είναι ότι οι άνθρωποι, εξοπλισμένοι με νέες δυνατότητες, θα μπορούν να επιτύχουν πράγματα που μέχρι τώρα θεωρούσαν ακατόρθωτα», δήλωσε ο Paul Daugherty, Chief Technology and Innovation Officer της Accenture.
«Αυτή η σεισμική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι εργάζονται, ζουν και μαθαίνουν θα επιταχύνει ένα κύμα άνευ προηγουμένου αλλαγής σε όλους τους τομείς της οικονομίας, από το λιανικό εμπόριο και την ψυχαγωγία μέχρι την ιατρική και τη βιομηχανία», προσθέτει.
Η μελέτη εντοπίζει τέσσερις βασικές τάσεις στη μετάβαση προς τις «human by design» τεχνολογίες:
A Match Made in AI: Αναμορφώνει τη σχέση μας με τη γνώση
Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τη σχέση μας με το επιστητό και την κατάκτηση της γνώσης, εγκαινιάζοντας μια εποχή όπου τα δεδομένα αναδιοργανώνονται με τρόπους που διευκολύνουν την ανθρώπινη λογική ή και μιμούνται τη δημιουργικότητα.
Οι άνθρωποι, αντί να αναζητούν αποτελέσματα σε μηχανές αναζήτησης, θα λαμβάνουν απευθείας επιμελημένες και εξατομικευμένες απαντήσεις με τη μορφή μιας συμβουλής, μιας εικόνας, ενός δοκιμίου ή ακόμα και ενός έργου τέχνης.
Η αναζήτηση γίνεται πλέον συνθετική, ενώ οι επιχειρήσεις που επανασχεδιάζουν το πώς αξιοποιείται η πληροφορία στον οργανισμό τους και εξοπλίζουν τους ανθρώπους τους με ΑΙ εργαλεία επιχειρηματικής γνώσης, θα ενισχύσουν εκθετικά την οικονομική τους απόδοση και θα αποκτήσουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
Meet My Agent: Οικοσυστήματα AI
Η αναδυόμενη τεχνολογία αναπτύσσει έναν κόσμο όπου ΑΙ ψηφιακοί βοηθοί (agents) εργάζονται για λογαριασμό ατόμων και αποτελούν μέρος ενός διασυνδεδεμένου οικοσυστήματος.
Αυτοί οι ψηφιακοί βοηθοί όχι απλά μας βοηθούν και μας συμβουλεύουν, αλλά λαμβάνουν επίσης αποφάσεις για λογαριασμό μας, τόσο στον φυσικό όσο και στον ψηφιακό κόσμο.
Δουλεύοντας μαζί, πολλαπλασιάζουν τη συλλογική παραγωγή και παραγωγικότητα των εργαζομένων και δημιουργούν τεράστια αξία για τις επιχειρήσεις που επιλέγουν να τους αξιοποιήσουν.
Το 96% των στελεχών συμφωνεί ότι η αξιοποίηση οικοσυστημάτων AI ψηφιακών βοηθών αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για τον οργανισμό τους τα επόμενα τρία χρόνια.
The Space We Need: Νέες διαστάσεις πραγματικότητας
Η Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη δημιουργεί νέους καθηλωτικούς κόσμους προσωπικής αλληλεπίδρασης και επεκτείνοντας τους φυσικούς, δισδιάστατους κόσμους μας σε νέα τρισδιάστατα περιβάλλοντα που αναπτύχθηκαν με αξιοποίηση spatial computing, metaverse, ψηφιακών δίδυμων και τεχνολογιών επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας (AR/VR).
Αυτοί οι νέοι κόσμοι και εμπειρίες θα συνδυάσουν τον ψηφιακό και το φυσικό μας κόσμο, φέρνοντάς μας πιο κοντά με νέους τρόπους, τροφοδοτώντας την καινοτομία και βελτιώνοντας τον τρόπο που εργαζόμαστε, ζούμε και μαθαίνουμε.
Ενδεικτικά, στον κόσμο του λιανικού εμπορίου, το 33% των καταναλωτών δήλωσε ότι ενδιαφέρεται ή θα ενδιαφερόταν να χρησιμοποιήσει άμεσα τεχνολογίες spatial computing.
Our Bodies Electronic: Αλλάζουν τα όρια διάδρασης
Αξιοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες (ΑΙ-powered wearables, brain-sensing neurotech και eye and movement tracking) θα αποκτήσουμε μια καλύτερη κατανόηση για εμάς, τις ζωές και τους στόχους μας προκειμένου να βελτιώσουμε τον τρόπο που εργαζόμαστε και ζούμε.
Το 94% των στελεχών συμφωνεί ότι οι τεχνολογίες ανθρώπινης διεπαφής θα μας επιτρέψουν να κατανοήσουμε καλύτερα τις συμπεριφορές και τις προθέσεις μας, μετασχηματίζοντας τη διάδραση μεταξύ ανθρώπου και μηχανής.
«Οι ανθρωποκεντρικές τεχνολογίες, όπως η Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη, είναι έτοιμες να απελευθερώσουν τη δυναμική των ανθρώπων προς όφελος των επιχειρήσεων και της κοινωνίας. Βασική προϋπόθεση ωστόσο είναι να ακολουθήσουμε μια ισορροπημένη «human by design» προσέγγιση που διασφαλίζει ότι αυτές οι τεχνολογίες χρησιμοποιούνται δίκαια και υπεύθυνα» συμπληρώνει ο Paul Daugherty.
Σχετικά με τη Μελέτη
Για 24 χρόνια, η μελέτη Accenture Technology Vision εντοπίζει τις τεχνολογικές τάσεις με τη μεγαλύτερη πιθανότητα να επηρεάσουν τις επιχειρήσεις και τους κλάδους. Τα στοιχεία για τη μελέτη του 2024 συγκεντρώθηκαν από μια εξωτερική επιτροπή η οποία αποτελείται από 12+ εμπειρογνώμονες από τον ακαδημαϊκό χώρο, τις επιχειρήσεις και το δημόσιο τομέα. Η πρωτογενής έρευνα έγινε σε δείγμα 3.450 υψηλόβαθμων στελεχών από 21 κλάδους και με 20.000+ καταναλωτές, από τον Οκτώβριο έως τον Νοέμβριο του 2023 σε 20 χώρες.